View Single Post
  #156  
Old 01-07-2022, 21:13
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Carterpan zit er onder. Moest nog wel de oliepomp verwijderen om de oliespatplaat te wisselen, blijkt er vloeibare pakking tussen de pomp en het blok te zitten. Hier hoort schijnbaar een stalen pakking?
Heb het maar weer met nieuwe vloeibare pakking gemonteerd. Uiteraard in 2x, want ik was alsnog vergeten de nieuwe spatplaat erop te zetten...
Voor het carter eronder is gekomen had ik er alvast een liter oid olie in gekiept. Dan kun je mooi zien dat de poortjes werken

Daarna de adapter voor de oliekoeler gemonteerd. Deze moet vrij strak, alleen komen er stalen spanen los als je de moer aandraait Niet echt handig en na een aantal keer los en vast nog steeds spanen. Gelukkig zag ik het voor ik het filter monteerde.
Uiteindelijk de moer zo vast mogelijk gedraaid en daarna het geheel met adapter en al nog -zo ver als mogelijk- aangedraaid.
Toen de slangen op maat gemaakt met de oliekoeler op zijn plek. De voorste T-balk is van de week nog aangepast om de oliekoeler kwijt te kunnen en de slangen gaan mooi om de radiator heen.
Voor de radiator komt morgen een zuigende fan. De blazende fan zou anders in de weg zitten voor de oliekoeler...




Als laatste de oliekoeler gevuld en de slangen aan de adapter gemaakt en ook gevuld, voor zover dit gaat. Daarna de motor een paar keer rond laten draaien op de startmotor (kvs zit er nog niet op).
Kon de rest ook afbouwen maar liever morgen meteen even die fan monteren voor ik weer zit te kloten met de radiator ingebouwd. Komt ook niet op een dagje.

11 juli naar Assen ziet er wel goed uit nu, als hij zondag loopt zonder rare dingen dan.
De remvloeistof nog vervangen en de remkoeling laat ik voor wat het is, dat haal ik niet meer helaas.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote