View Single Post
  #124  
Old 24-03-2023, 14:18
PerryMK1's Avatar
PerryMK1 PerryMK1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 92
Default




Hallo allemaal, zoals beloofd maar weer eens een kleine update.

De golf heeft het van de winter goed volgehouden! Ik heb een aantal dingen veranderd.

Een tijdje terug heb ik de schroefset van TA-Technix vervangen door een ST-suspension XA schroefset.





Een nieuwe schroefset is echt iets wat ik veel eerder had moeten doen, wauw wat een verschil. Bij de St scroefset is de rebound instelbaar, en heb deze redelijk zacht gezet. Het lijkt wel een compleet andere auto. Hij staat iets hoger dan eerst maar dat vind ik geen probleem. Nadat de auto opnieuw netjes was uitgelijnd reed deze perfect.

Verder heb ik laatst ook een middenconsole gekocht.


Hier had ik VDO meters voor besteld, maar de levering duurde zo ontzettend lang dat ik mijn bestelling geannuleerd heb. Het schijnt dat VDO meters echt overal zijn uitverkocht.

Is er iemand die weet welk merk meters van goede kwaliteit zijn voor een redelijke prijs? Ik zou graag de middenconsole nog voor de zomer in orde willen maken .

Ook heb ik afgelopen winter de achterremmen compleet aangepakt inclusief nieuwe lagers.

Het enige probleem wat ik op het moment met de auto heb is dat wanneer deze een tijdje stil heeft gestaan (laten we zeggen 24 uur) bij de eerste koude start het oliedruklampje soms wel 5 seconden kan blijven branden. Ook hoor ik een tikkend geluid van de motor op dat moment. Lage oliedruk dus. Zou dit eventueel de oliepomp kunnen zijn? of moet ik andere olie gaan gebruiken?

Deze zomer wil ik mij vooral bezig gaan houden met het interieur. Nieuwe deurpaneeltjes en misschien een ander dashboard. Ook wil ik de kofferbak er wat netter uit laten zien.
__________________
Golf 1 1.1 --> 2.0 8v ADY
Mooi van ver, verre van mooi.
Reply With Quote