Thread: Golf 1 Register
View Single Post
  #91  
Old 02-05-2017, 13:25
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Elk register faalt als er een enkeling of individu aan werkt. Met alle respect..

Bij het RDW komen alleen gegevens los van mensen die er zelf werken en ergens affiniteit mee hebben (heb ik altijd het idee).

Volgens mij zijn er wel mogelijkheden om koppelingen te kopen bij het RDW. Die bijvoorbeeld toestaan database query’s te maken. Zo werken al die apps die iets met een kenteken doen.
Het enige wat kan werken is wanneer je een portaal centraal optuigt die voor iedereen toegankelijk is. Waar iedereen aan mee kan werken om bijvoorbeeld inzendingen te doen. Er zullen (moderators) moeten zijn die de inzendingen checken om vervuiling en onjuistheden te voorkomen alvorens deze te publiceren.
Daarnaast zal het register gekoppeld moeten worden bijvoorbeeld met het RDW om gegevens te verversen maar eventueel ook met andere online diensten en sociale netwerken. Anders maak je een lijstje van een moment opnamen die de volgende dag niet meer klopt.

Voorbeeld van een portaal is http://www.corrado-database.nl. Er rijden nog 2xxx corrado’s in NL rond en er staan er 1072 geregistreerd. Ik zeg niet dat ik het als een register goed vind, het is immers anno 2017 gewoon gedateerd. Daarnaast weet je niet wat je ziet ook klopt.. Geregistreerde corrado’s kunnen al 5 eigenaren verder zijn, gesloopt, gestolen, etc..

Verder moet je een op een of andere manier een meerwaarde zien te creëren om een inzending te willen doen. Er staat genoeg in schuren en loodsen wat nog nooit publiekelijk is vertoond en waarvan je de eigenaren van moet zien te bereiken en overtuigen dat het wel zin heeft om het te delen omdat je er iets voor terug krijgt.
Met meerwaarde bedoel ik niet een lullige sleutel hanger of een sticker maar bijvoorbeeld kortingen op webshops van auto-onderdelen o.i.d.

Succes!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote