View Single Post
  #1  
Old 18-11-2012, 19:36
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Post HELP: 5-cilinder in mijn t3 enka

Hallo allemaal,

Ik heb een t3 enkel cabine pick-up met de welbekende 1.6 diesel krachtbron. Het busje is hiermee niet vooruit te branden, het trekt als een aardappel en na drie kwartier met het pedaal tot onder de vloermat ingedrukt krijg ik hem nog net tegen honderd aan. Laatst moest ik met een auto-ambulance met een golfje 1 erop de snelweg op, ik kon het met veel kabaal nog net tot 60 schoppen . Hier ben ik dus klaar mee en er moet iets anders in komen.
Ik wil er niet zo'n afgezaagd 1.9 turbo dieseltje in hebben of een tdi of zoiets, maar ik wil er graag een 5-cilinder turbo diesel uit een audi 100 in hangen . Dat zijn prachtige blokken om te zien en ze schijnen heel fijn te lopen.
Dus; heeft er iemand ervaring mee of suggesties/ideeën? Ik heb wel vaker 5 cilinders in busjes gezien maar geen turbo diesels. Ik verwacht dat ze zo tegen de bak aan schroeven maar dit weet ik niet zeker. En of er nog moeilijke kabelboom problemen zijn weet ik eigenlijk ook niet, maar verwacht daar wederom geen problemen. Ik hoef er geen stuurbekrachtiging of airco ofzo op te hebben dus dat scheelt ook weer wat.

Alvast bedankt!,
Groeten Rik
Reply With Quote