View Single Post
  #7  
Old 19-11-2012, 16:37
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Bedankt allemaal alvast voor de info!
Ik rij zelf ook nog een 1.6 td doka, en daar is niet heel veel over te klagen. Het loopt 120 als het moet maar dan houdt het toch op. Met andere woorden: een 1.6 td is goed te gebruiken in het dagelijks verkeer maar houdt niet veel over. Daarom dacht ik aan een 5-cilinder td omdat die nog 15 pk en wat koppel extra hebben waarmee je dan volgens mij wel heel goed mee overweg moet kunnen... En het zijn hele mooie blokken om te zien vind ik persoonlijk
En wat gijs zegt, heel hard moet je met zo'n busje ook niet willen gaan. Daar zijn ze niet voor gemaakt en dat merk je dan ook aan alles

@ keesf: hoe bedoel je dat met dat carter? Gaat dat sowieso niet passen of met aanpassing van de motorsteunen wel? Die aanpassen lijkt mij geen heel groot probleem omdat een bus blok tussen twee buizen hangt. De motorsteunen zitten daarmee dus niet direct aan de body. Dat lijkt mij wel veel schelen.

En dan nog wat; omdat een busblok onder een hoek hangt, gaat dat wel goed komen met een andere motor? of krijg ik dan ongelijkmatige slijtage o.i.d.?
Reply With Quote