View Single Post
  #19  
Old 20-11-2012, 22:01
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Ten eerste allemaal enorm bedankt voor alle leuke en interessante/handige posts!

Maar, eh, zo'n vliegwielhuis uit Zuid-Afrika, gaat dat ook op een 5 cyl. turbo diesel? Dat is namelijk nogal wat anders dan een v10 of-wat-dat-blok-ook-mag-zijn... En daar ga ik dus nooit aankomen denk ik, of wel? Het lijkt me in ieder geval geen voorraad artikel?! Een vliegwielhuis van de originele audi bak, zou dat ook niet kunnen passen?

Een adapter tussen motor en bak wil ik eigenlijk niet aan beginnen, ik wil het maken alsof het zo de fabriek uit heeft gerold in '86. Dus alleen originele vw onderdelen van '86, of eventueel 1 of 2 jaartjes ouder. Geen adapters of andere gekke after-market dingen.

Ik heb ook wel eens vaker gehoord dat iemand een passat bak in een t3 heeft geschroefd. Volgens mijn logica ga je dan 5 versnelingen achteruit en 1 vooruit?! Die bak zit namelijk in een passat in rijrichting, maar in een bus zit de bak (zoals jullie ongetwijfeld weten) "anti-rijrichting". In ieder geval, als dat lukt met een passat bak, zou dat ook moeten lukken met een audi 100 bak op een of andere manier? Iets met het diff misschien? Of zeg ik nu iets heel doms??
Reply With Quote