View Single Post
  #15  
Old 07-03-2015, 18:36
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

gisteravond het blok, bak, achteras, kabelboom etc opgehaald en thuis in de schuur gezet. Vanochtend begonnen met het blok deels uit elkaar te halen met wat vrienden en alles een beetje schoonmaken. besloten om in plaats van een stoomreiniger te huren er een te kopen. twee weken huur was bijna net zo duur. Dasty + stoomreiniger doet wonderen met vet, smeer en andere troep.

besloten om mijn motorruimte niet te spuiten, ik laat de tectiel laag er ook gewoon op. het beschermt goed en de auto is niet voor de show. Als alles maar een beetje netjes in ingebouwd en goed werkt ben ik tevreden. wil later ooit nog is een complete re-build doen, maar is dit aan de praat zien te krijgen. ik ben ten slotte ook nog maar een student, dus probeer het een beetje rustig aan te doen.

morgen alvast de aandrijfassen onder de golf vandaan halen en het blok vloeistofloos maken. ook zo veel mogelijk loskoppelen, zo kan het blok er binnen een aantal uurtjes uit als de kraan er is. kabelboom er uit trekken en alvast klaarleggen.

Ga nieuwe olie keerringen bestellen en nieuwe pakkingen voor het gehele blok.



alles achterin de passat hij lag flink laag..



onderdelen van bolku steunen, meters, pompen, kabel etc..





complete kabelboom





bak uit de auto gehaald beetje schoongemaakt en steunen gepast.
















einde van de dag, redelijk wat gedaan. van top tot teen zwart door de stoomreiniger.

(voor de geïnteresseerde: Kärcher sc1020) kost rond de 110 euro.
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote