View Single Post
  #35  
Old 29-08-2022, 13:49
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Zo terug van 3 weken vakantie . Ben weer rustig begonnen met wat rommelen aan de Corrado.

Bij zowel mijn golf 1 G60 als de Corrado G60 waren de injectoren en injectorkabelboompje slecht. Nieuwe boompjes aangeschaft via MaxRPM:



Nieuwe injectoren (Volvo T5R). Zijn nagenoeg zelfde opbrengst en weerstand als de originele. Mijn golf 1 rijdt er heerlijk op na een kapotte groene injector.



Ontbrekend inspectie kapje gevonden in Litouwen voor de afdekplaat tussen motor en bak.



Kabelboom voor stoelen (verwarming + verstelling).



Wie wat bewaard heeft alles dubbel. Even een goede motorkabelboom uitzoeken.



Een dag na aanschaf Corrado vond we dit setje wielen in hoge noorden. Het duurde even om naar het zuiden te rollen maar ze zijn er. Blijft mooi RH Zw1 onder een Corrado en T3 ook trouwens



Banden komt t.z.t. wat anders voor ben niet zo van de nang pang.



Deze kapjes gaan er voorlopig tot ik betere heb



Verkeerd speaker roostertje vervangen met juiste exemplaar



Schakeltoren en kabelsteun vervangen van TDI naar G60. Het eeste systeem is af. Ik kan weer schakelen.




Bij nadere inspectie: achteras, remmen, remleidingen en ophangingsrubbers allemaal slecht. Dus besloten om het hele zooitje achter aan te pakken.



Check remolie na 12 jaar stil staan. Links nieuw en rechts oud. Geel is vervangen / gevaarlijk.






In plaats van inbus zaten er rondbus bouten op alle remzadels. Gezien de slag inkeping zijn ze er nog nooit afgekomen dan maar een spuitbus revisie zullen ze gedacht hebben.



Dacht even slim te zijn maar de las was helaas sterker dan de bout



Dan maar slijpen



Achteras is klaar voor de straler.



Bumper opgehaald van de spuiter. Volgende project onderspoiler fatsoeneren (als je ze nog vind vragen ze 4-5 honderd Euro voor)



Nu de achteras toch los lag. Gelijk maar tank er onderuit en verlost van de oude diesel en schoongemaakt. De ophang banden laten ik ook gelijk stralen.










Altijd mooi gevonden de Corrado tank roest teministe niet. Knapt aardig op na 10 kilo zand eraf. Nog een gelukje een extra parker massapunt zat net aan tegen de tank. Gelukkig niet door.



Nu bezig met een bakje te maken voor de straler en dan kunnen we weer opbouwen. Ik ga niet poedercoaten maar alles komt in de tecno ferro
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote