View Single Post
  #38  
Old 09-11-2022, 15:09
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Update

Even bijwerken anders ga ik te ver achterlopen en dan heb ik weinig zin om het bij te houden. Werk er heel versnipperd aan, soms dagen niet. Dan een half uurtje hier en half uurtje daar. Er is wat voortgang.

Vorige keer had ik er over dat ik teveel had "open" liggen. Doel was dus om eerst de Corrado weer rollend te krijgen. Met name de remmen waren ZEER slecht conditie maar ook veel remleidingen en nippels verrot.

Spulletjes terug van de poedercoater. Ook de tankbanden laten coaten vind ik wel mooi als je onder de auto kijkt. Die andere strip is voor montage bumperlip.



Bakje remmen gestraald en gespoten






Wat 2K lak van CROP Ferrari rood



Remzadel revisie



Remklauw revisie



Achterklauw met handremhevel revisie. Het valt uiteindelijk wel mee alleen als je het niet dagelijks doet dan denk je wel is waarom begin ik eraan






Nieuwe achteras rubbers geperst. Er is 1 of ander officieel VW tootlje voor maar heb het hoogte verschil overbrugt met 3 lasmagneet hulpjes. Ging ook prima.







Vaak als je twee kanten moet opbouwen met een achteras of remmen is het even saai stukje werk. Dus klein projectje tussendoor voor de afwisseling bumperlip reparatie. Voor diegene die niet bekend zijn met de Corrado onderdelen prijzen markt. Een Corrado bumperlip 90mm in een nette conditie doet ongeveer 500 Euro. Het is het dus waard om gescheurde originele lippen op te knappen. De repro lippen hebben veelal niet juiste mix van plastic en scheuren daardoor extra snel.



Scheuren 2k gelijmd en gaten opgevuld met kunstof solderen (soldeerbout). Doe aub een mondmasker op want je leeft anders een paar jaar korter.



Heel blij met het resultaat






De gecoate bumperlip strip:



Leuke aanwinst oud type CC hendel. Een CC set komt binnenkort mijn kant op maar zocht nog een oud type hendel voor een leuke prijs. Deze gewonnen op Ebay uit Litouwen. Daar heb ik al vaker nog enigszins betaalbaar dure onderdelen weg.



Asje afgerond. Nieuwe remleidingen en ABS sensors. Remschijven had ik nog over door mijn 4x100 naar 5x100 ombouw bij de Golf 1.









Ondertussen bij het opbouwen een nieuw mini projectje gestart. De oude isolatie van de kap verwijderd.



Heel erg vermoeiend werk vak voor vak duurt uren.



Nieuwe isolatie set en kap wat bijgewerkt (roest preventie)






Remmen voor afgemaakt



Mijn RH ZW1 4x100 aankoop gemonteerd



Achter nog nieuwe handremkabels



Nieuwe leidinkjes gemaakt voor de remdrukverdeler



Nieuwe remdrukverdeler besteld en wat klein spul



Remdrukverdeler is weer werkend. De oude zat helemaal vast en was lek.



Ondertussen nog een leuke originele accessoire op de kop getikt. Meter houdertje



De oude uitlaat was zwaar ver last. Voorlopig een normaal uitlaat systeem geplaatst.






Orginele voorpijp - kat - midden demper en eindempertje



Hangt in de originele rubbers



Prima



Na al dat werk is even lekker wassen en kijken of het wat motiveert voor de volgende etappe

























Tot de volgende
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote