#41
|
||||
|
||||
Hoe gaat het dan met de remlichten van de slepende auto..?
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering |
#42
|
||||
|
||||
lol
je zal maar een prent thuis gestuurd krijgen voor bumperkleven.
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
|
#43
|
||||
|
||||
Weet iemand of de regels wat betreft een dolly nog veranderd zijn (alle 4 de wielen van de grond)? Het lijkt me raar dat alle wielen van de grond moeten zijn, want hoe doen bergingsbedrijven dat dan? Daar rollen de achterwielen van de te slepen auto vaak ook gewoon over het wegdek
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#44
|
||||
|
||||
het mag nog steeds niet, zei meneer agent tegen mij een echt goeie reden kon die niet verzinnen maar toch... en geel papiertje in de handen.
btw zo'n triangel lijkt handig maar vergeet niet dat als de kever verlaagt is de triangel er niet eens onder past. |
#45
|
||||
|
||||
triangelen mag idd zoals een paar berichten terug,
dolly mag niet! hier schrijven ze wel gele bonnetjes voor. qua verlichting heb ik in mijn buggy een (aanhanger)kabel die aan mijn gewone verlichting zit. dus de verlichting van mijn buggy werkt mee met het trekkend voertuig. vaak politie tegengekomen en nooit aangehouden... |
#46
|
|||
|
|||
Dat is wel ideaal! Ook maar eens op zoek gaan naar een triangel Hoef ik straks niet te kiezen welke auto ik mee neem naar een meeting ^^
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#47
|
||||
|
||||
...en. hoe rijdt dit nu?
Hebben mensen hier al PRAKTIJK-ervaring mee???
Ik ben zo benieuwd of zo'n getrokken voertuig nu gemakkelijk een (scherpe) bocht om komt... (mijn gevoel zegt: 'NIET echt'!) Een aanhanger bijvoorbeeld, heeft niet voor niets slechts één as (of eventueel twee assen erg dicht bij elkaar) dit komt de manouvreerbaarheid ten goede. Ik zal mijn mening even versterken met een praktijk-voorbeeld wat iedereen wel eens heeft meegemaakt: Een tandem-asser-aanhangwagen is met de hand al veel moeilijker om te draaien dan ééntje met slechts één as! (laat staan een auto met een véél grotere wielbasis!) Uiteraard krijg je met voldoende vermogen alles wel van zijn plaats of de hoek om, maar dat gaat naar mijn mening dan wel ten koste van de bandjes van het getrokken voertuig... Zoals gezegt: ik ben nieuwsgierig naar ervaringsdeskundigen! (EDIT:Ik vind het trouwens best wel grappig en erg handig, dat dit toch mag van de wetgeving )
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |