Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-09-2004, 18:11
antraciet antraciet is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 195
Default carb revisie of andere carb erop, help.

Hallo,

M'n stationair toerental is echt TE laag;
als ik voor het eerst start, dan hangt de wijzer rond de 100 toeren .
Als ik dan weg kan rijden zonder dat hij stilvalt, valt meestal de motor uit als ik terug schakel bij het stoplicht( +/- 700 meter verderop). Als de motor warm is draait de motor +/- 600 toeren.

het is een Pieburg met automatische shoke.
De shoke heb ik overigens al een aantal keren afgesteld zonder een goed resultaat. :frown: Nu hoorde ik van verscheidende mensen dat het wel eens aan de carb. kan liggen?

Tips en/of ideeen voor vervanging of de prijs van een 2ehands carb. zijn welkom!

p.s.

hier een kleine moment opname ervan, net motor aangezet.
http://www.partyindustries.nl/poll/DSCI0001.ASF

Last edited by antraciet : 13-09-2004 at 21:59.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-09-2004, 18:21
antraciet antraciet is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 195
Default

betreft een golf 1 1500 gx
Reply With Quote
  #3  
Old 13-09-2004, 19:56
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

die stinkpierburgs ben ik ook HELEMAAL zat...

heb er helaas geen oplossing voor voor jou sorry...
Reply With Quote
  #4  
Old 13-09-2004, 20:16
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Goedkoopste oplossing is waarschijnlijk naar de sloop. Laat em daar vervolgens ff graveren of iets dergelijks dat je em evt kunt terug brengen als die ook niet goed mocht zijn.

Suc6
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #5  
Old 13-09-2004, 20:56
antraciet antraciet is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 195
Default

Quote:
Originally Posted by MellyVille
die stinkpierburgs ben ik ook HELEMAAL zat...

heb er helaas geen oplossing voor voor jou sorry...


hehe ben niet de enige


Quote:
Originally Posted by Marco
Goedkoopste oplossing is waarschijnlijk naar de sloop. Laat em daar vervolgens ff graveren of iets dergelijks dat je em evt kunt terug brengen als die ook niet goed mocht zijn.

Suc6


enig idee hoe ik te werk kan gaan, heb het namelijk nog noooit gedaan of raad je me aan dit gedeelte uit te besteden. Ken namelijk wel een garage bedrijf die me over het algemeen voor een schappelijk prijs helpt
Reply With Quote
  #6  
Old 13-09-2004, 21:06
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

gewoon wat ondernemen... deze topic plaats je nu voor de 3e keer... hehehe

haal je carb los.. breng em naar een revisiebedrijf desnoods, laat hem reviseren, en zet em er weer op... of reviseer em zelf... of neem weber's o.i.d.... daar zijn meer mensen in gespecialiseerd kwa reviseren en afstellen denk ik zo.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #7  
Old 13-09-2004, 21:09
antraciet antraciet is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 195
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
gewoon wat ondernemen... deze topic plaats je nu voor de 3e keer... hehehe


Ja te erg en telkens andere antwoorden..

maar oke moet dan nu maar echt eens actie gaan ondernemen...
dus mensen kennen jullie een bedrijf dat nog overweg kan met carb. in de provincie utrecht let me know!
Reply With Quote
  #8  
Old 13-09-2004, 21:27
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

de antwoorden tot nu toe waren:
- zelf reviseren,
- laten reviseren,
- ruilcarb op de sloop halen,
- andere carb's installeren...



gewoon zelf doen... lijkt me goed te doen... en interessant..
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #9  
Old 13-09-2004, 21:42
antraciet antraciet is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 195
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
de antwoorden tot nu toe waren:
- zelf reviseren,
- laten reviseren,
- ruilcarb op de sloop halen,
- andere carb's installeren...



gewoon zelf doen... lijkt me goed te doen... en interessant..



als eerst jou tip even na lopen..
qoute:
zie het als een geheel.. de ontsteking.. van de bobine naar de rotor naar de verdeler naar de kabels naar de bougies....

met betrekking op de dikgedrukte woorden.


p.s. hier nog een filmpje van m'n golfje 'zet wel even het geluid aan' best apart vind ik zelf..

http://www.partyindustries.nl/poll/DSCI0007.ASF

Last edited by antraciet : 13-09-2004 at 21:49.
Reply With Quote
  #10  
Old 13-09-2004, 21:51
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

na het zien van je filmpje via msn.. dacht ik misschien dat je eerst eens naar je ontsteking moest kijken.. verdeler en rotor nog nooit wat mee gedaan.. kleine moeite, kost geen drol.. dus daar eens beginnen... en de weg van het vonkje gaat ruigweg van de bobine naar de rotor naar de verdeler door de kabels naar je bougie.. dus daar zou je eens wat dingetjes in kunnen vervangen dacht ik zo... aangezien de rotor en verdeler niks kosten.. daar eens beginnen...

ontstekingstijdstip ook een laten sjekken dacht ik... hoewel de motor verder bij hoge toeren goed loopt zeg je...

naja.. tis moeilijk oordelen via een filmpje met de digi-cam gemaakt... een paar kleine dingetjes kun je eens proberen dacht ik zo..
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #11  
Old 13-09-2004, 21:55
antraciet antraciet is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 195
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy
na het zien van je filmpje via msn..

http://www.partyindustries.nl/poll/DSCI0001.ASF

Quote:
Originally Posted by Tommy
ontstekingstijdstip ook een laten sjekken dacht ik... hoewel de motor verder bij hoge toeren goed loopt zeg je...


ja hij trekt inprinciepe goed door, alleen als ik schakel zakt het toerental wel onder de 800 toeren... juist, niet echt super dus...
Reply With Quote
  #12  
Old 13-09-2004, 21:56
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

ow, en begin bij het kopen van een vraagbaak
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #13  
Old 14-09-2004, 09:55
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,845
Default

Heb je het waselement van de automatische choke al eens vervangen??
zo nee, dan is dat zeer waarschijnlijk de oorzaak
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 14-09-2004, 17:55
antraciet antraciet is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 195
Default

Wat is/doet een waselement precies?
Reply With Quote
  #15  
Old 14-09-2004, 19:38
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,845
Default

Het waselement zorgt voor de automatische chokeregeling. Rond het waselement stroomt koelvloeistof, als de motor warm wordt veranderd de lengte en dus de hoeveelheid extra benzine. Defect element kan leiden tot een wijde variatie aan klachten in verbruik en loop van de motor. Ik heb al eens een waselement vervangen bij een auto met gelijke symptomen als de jouwe
__________________
Reply With Quote
  #16  
Old 14-09-2004, 20:14
antraciet antraciet is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 195
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Het waselement zorgt voor de automatische chokeregeling. Rond het waselement stroomt koelvloeistof, als de motor warm wordt veranderd de lengte en dus de hoeveelheid extra benzine. Defect element kan leiden tot een wijde variatie aan klachten in verbruik en loop van de motor. Ik heb al eens een waselement vervangen bij een auto met gelijke symptomen als de jouwe


oke, zal het noteren en er mee naar de garage gaan, verkoopt de vw dealer dit trouwens? en zo ja wat kost het dan?

alvast bedankt,
Reply With Quote
  #17  
Old 15-09-2004, 18:55
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,845
Default

dealer verkoopt het, maar de prijs weet ik zo niet
kost niet de wereld in ieder geval
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum