![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een t3 bj. 1985 1600 diesel,welke motor kan ik in dit voertuig plaatsen zonder al te veel verbouwingen wel een diesel maar een zwaardere dan een 1600.
thanks |
|
||||
|
||||
![]() 1700 of 1600TD of 1900 of 1900TD allemaal relatief simpel... eerste 2 zijn transportermotoren dus 1:1 in te bouwen (bijna) andere 2 ff wat meer werk
![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
was aan het denken aan een 1900 van een golf 3 kan ik dan gewoon de motorsteunen overbouwen en wat zou er nog moeten veranderen,ideetje? |
|
||||
|
||||
![]() Motor valt prima in te bouwen idd.
Dingen die je 'even' zult moeten overzetten: * Carterpan * Motorsteunen * Oliepomp * Uitlaat * Brandstofpomp hevel zul je moeten omdraaien zodat deze omlaag staat * Tsja nog wel wat vast maar kan er zo 123 even niet meer opkomen. Alles is prima te doen, je enige beperking nadat je de 1900 erin hebt zitten is de versnellingsbak. De 1600 motor heeft een redelijk korte versnellingsbak maar kan toch nog wel wat toeren draaien. De 1900 is niet zo gek op toeren draaien en hierdoor blijft je snelheid toch beperkt. Heb zelf ook een 1900 gehad in een T3 deze was ook voorzien van de standaard bak en trok zeer goed op alleen snelheiden boven de 110 zaten er niet in helaas.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
was van plan van er een 5 bak van een transporter in te plaatsen ook. greetz |
|
||||
|
||||
![]() Verstandige keuze, ABH van een TD kan ook prima da's een 4 bak en die zijn net 'iets' goedkoper in aanschaf.. reken voor een goede 5bak toch minimaal 400 euro of meer...
|
|||
|
|||
![]() Quote:
wat bedoel je net met ABH,bedankt. |
|
||||
|
||||
![]() dat is de bakcode
|