![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een 1z motor ingebouwd in de golf2 van mijn broer, gisteren bij de rdw geweest en is goedgekeurd
![]() Maar met een koude start slaat hij vaak moeilijk aan. Vandaag de gloeierij nagekeken, dit werkt allemaal goed inclusief relais. Toen gekeken of het merkteken op het vliegwiel, de nokkenas en de pomp op tijd stonden met borgpen in de pomp en plaatje op de nokkenas. Alles staat op tijd,toen aan vagcom gehangen, en het blijkt dat de pomp geheel verkeerd staat. Bij 80 graden haalt hij de rode grafieklijn lange na niet(rond de 22). Heb de pomp nog niet verdraaid omdat ik het vreemd vind dat de auto niet stottert of wat dan ook. Zou het dan de krukas tandwiel kunnen zijn zodat de pomp ook niet op tijd staat? Overigens zit de krukasbout wel goed vast en slingert de multiriempoulie niet(dat zegt nog niks weet ik) Of zou het toch kunnen zijn dat de pomp heel erg verkeerd staat en deze moet verdraaien? Misschien dat meer mensen hier last van hebben gehad? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Gewoon even de pomp goed draaien.
Denk zelf niet dat het de krukaspoelie zal zijn, dan zou hiervan de nok afgebroken moeten zijn. Diesel zal niet snel stotteren als deze wat verkeerd staat.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Zet de pomp eerst maar eens op tijd, je zult zien dat ie dan nog netter loopt en goed start.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() idd even aan de vagcom pomptiming goed zetten ..
controleer wel even je krukasbout wel een kwaal van 1z dat ze wel ens loslopen , vrgr gooi .. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Krukasbout had ik al gecontroleerd, en zat vast.
Ik ga van de week de pomp verstellen zodra ik mijn laptop weer terug heb. |
#6
|
|||
|
|||
![]() gisteren de pomp optijd gezet met vagcom.
hij start nu goed en hij loopt inderdaad mooier. Last edited by johanv22 : 17-11-2012 at 13:02. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Supahh!
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Vanmorgen starte hij weer moeilijk, en grijze rookpluim uit de uitlaat.
Hij gloeit dus niet! Alle gloeistiften zijn heel, en hij gloeit als ik het relais handmatig indruk. Heb het gloeirelais omgewisseld met die van een polo 6n, dit relais heeft wel een ander nummer(104) maar dit lijkt mij niet een probleem te zijn. En mijn broer zijn polo start met de 103 prima met koud weer. Dus waarschijnlijk was die ook wel goed. De temperatuursensor geeft geen vreemde waardes aan in vagcom. Wat zou het nog kunnen zijn ? Hij loopt nu verder perfect, alleen de koude start heeft ie het wat moeilijk. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hoi ik zou dan toch eens temp sensor wisselen . gloeien boven 5 graden doet hij niet .en als relai wel goed is dan zou ik zeggen temp sensor .probeer eens stekker van temp sensor af te trekken . dan zou hij door moeten gloeien , succes gr gooi |