Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-12-2014, 23:16
CleanedPolow CleanedPolow is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 60
Default Motor olie verbruik polo 6n2 1.6 16v GTI

Mijn polo 6n2 1.6 16v AVY gebruikt nogal veel olie de laatste tijd. Er word dagelijks mee gereden, bijna
elke week moet ik er toch wat bijvullen na lange afstanden.
Ben al overgestapt naar wat dikkere olie maar dit lijkt niet echt te helpen.
Nu vorige week nieuwe klepseals gestoken en nu precies een week verder weer een halve liter olie eruit.

Compressie:
Cilinder 1: 6
Cilinder 2: 6
Cilinder 3: bijna 7
Cilinder 4: 8

Iemand van jullie een idee waarom hij zoveel verbruikt en wat ik er aan kan doen?
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen..
Reply With Quote
  #2  
Old 27-12-2014, 23:26
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Wat is de Km stand? Je kan de seals wel vernieuwen maar als de klep geleider ruim is blijf je t houden. Kan je zien of de motor blauw pluimt?
Zuigerveren (schraapveren) kunnen ook de reden zijn dat hij olie verbruikt.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 27-12-2014, 23:30
CleanedPolow CleanedPolow is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 60
Default

Km stand is nu 154.000.
Er staat wel een klein beetje speling op de klep geleiders.
Blauwe pluim heeft ie geen last van zover ik weet.
Uitlaatpijp is wel heel erg zwart van kleur.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-12-2014, 23:47
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,077
Default

Stond de 1.6 16V niet bekend om de 'kantelende zuigers'?
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #5  
Old 27-12-2014, 23:57
CleanedPolow CleanedPolow is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 60
Default

Daar heb ik idd al wat meer over gehoord. Geen idee of dit bij mij het probleem is?
Reply With Quote
  #6  
Old 28-12-2014, 00:24
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

kantelende zuigers waren zover ik weet de 1.4 16v's en dan vooral die MPI'tjes in de polo, ibiza, lupo en arosa
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #7  
Old 28-12-2014, 11:25
CleanedPolow CleanedPolow is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 60
Default

Hiervoor lag er een 1.4 8v mpi blok in
en daarvan was de compressie ook erg slecht. Daarom had ik de 1.6 gti blok gekocht, ligt er vanaf vorig jaar in. Had toen enorm goede compressie maar helaas nu niet meer.
Reply With Quote
  #8  
Old 28-12-2014, 15:12
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by CleanedPolow
Hiervoor lag er een 1.4 8v mpi blok in
en daarvan was de compressie ook erg slecht. Daarom had ik de 1.6 gti blok gekocht, ligt er vanaf vorig jaar in. Had toen enorm goede compressie maar helaas nu niet meer.


MPI is ook 16v geen 8v
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #9  
Old 28-12-2014, 15:14
CleanedPolow CleanedPolow is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 60
Default

Wat hij wel heeft is dat de uitlaat altijd pik zwart ziet.
Maar blauwe rook heeft hij geen last van..
Reply With Quote
  #10  
Old 28-12-2014, 20:27
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 12:52.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-12-2014, 21:17
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
Dusdanig verschil in compressie zou voor mij reden zijn 't blok open te maken.


De 1.4 60pk in een 6N2 is een 8v.


dat zou kunnen maar dat kan dan naar mijn weten geen MPI blok zijn. ik meen dat bij de 6n2 en 9n MPI blokken altijd 16 kleppers zijn. maar kan het ook mis hebben
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #12  
Old 28-12-2014, 22:28
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Dat meen je dan verkeerd, de naam mpi staat voor multipoint injection, meer niet.
Even weg van de naamplaatjesdiscussie; die compressiewaarden zijn ver onder de maat, zelfs met koude motor.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #13  
Old 28-12-2014, 23:44
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Dat meen je dan verkeerd, de naam mpi staat voor multipoint injection, meer niet.
Even weg van de naamplaatjesdiscussie; die compressiewaarden zijn ver onder de maat, zelfs met koude motor.


dat weet ik, maar ik doelde ook meer op dat (zover ik dacht) er alleen maar mpi op stond bij 16v polo's

maar nu ik het zo opzoek zie ik er ook verschillende voorbij komen die 8v's lijken te zijn, dus dat is mijn fout, niet goed gekeken

het zijn in ieder geval de 1.4 16v met kantelende zuigers.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #14  
Old 29-12-2014, 11:36
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

De 1.6 16v heeft een betere naam idd, maar die compressie cijfers liegen er niet om, de ervaring leert helaas dat er meestal weer ergens een motor vandaan getrokken wordt, in plaats van deze in orde te maken. Die motor blijkt na een paar duizend km ook niet helemaal fris en we beginnen weer van voren af aan.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #15  
Old 03-01-2015, 10:45
CleanedPolow CleanedPolow is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 60
Default

Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik de motor ombouw heb gedaan.
Voor we de motor erin staken hebben we de compressie getest en de compressie was enorm hoog, bijna allemaal rond de 16bar.
Reply With Quote
  #16  
Old 03-01-2015, 15:40
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Als de kleppen en d-riem in orde zijn, heb je dus in een jaar tijd een blok opgereden. Hard rijden kost geld
Ff hohnen, evt overmaat zuigers, dan kan je weer km's vooruit
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum