Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-12-2005, 09:39
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default Ombouwen chrome deurklinken

Om Golf 1 chrome deurklinken pas te maken in een Golf 1 cabrio (Golf 2) moet er het een en ander aan verbouwd worden, maar het moet mogelijk zijn.

Gisteravond heb ik al een site gevonden, waarop al enige uitleg staat, hoe je het binnenwerk van je huidige klink, in de chrome klink kunt zetten. Maar dat is nogal een lastig karweitje volgens mij...

Als ik het vanaf de andere kant ga bekijken.... wat voor verschil zit er in het binnenwerk van een deur, bij een Golf 1 en Golf 1 cabrio? Zou dat veel makkelijker zijn om aan te passen?

Wie heeft er ervaring mee, en wil het delen?

Thanks!
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #2  
Old 21-12-2005, 09:50
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Heb het nooit geprobeerd, maar weet dat de sloten anders zijn. Een oude Mk1 deur heeft een veel kleiner slot, systeem werkt ook anders...en daarbij nog eens andere scharnieren.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #3  
Old 21-12-2005, 09:51
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Om Golf 1 chrome deurklinken pas te maken in een Golf 1 cabrio (Golf 2) moet er het een en ander aan verbouwd worden, maar het moet mogelijk zijn.

Gisteravond heb ik al een site gevonden, waarop al enige uitleg staat, hoe je het binnenwerk van je huidige klink, in de chrome klink kunt zetten. Maar dat is nogal een lastig karweitje volgens mij...

Als ik het vanaf de andere kant ga bekijken.... wat voor verschil zit er in het binnenwerk van een deur, bij een Golf 1 en Golf 1 cabrio? Zou dat veel makkelijker zijn om aan te passen?

Wie heeft er ervaring mee, en wil het delen?

Thanks!


Je bedoeld toch het ombouwen van duw naar kantelmechanisme? De oudere hebben gewoon duwmechanisme (de meeste chroom klinken dus) en de jongere een kantelmechanisme.

Hier is een link naar een handleiding: http://www.vw-page.at/pages/trickkiste_g2tuergriff.php
Reply With Quote
  #4  
Old 21-12-2005, 10:01
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default klinken aanpassen

hey Chistiaan,

ik weet niet of deze klinken hetzelfde zijn als de achterklinken van een 4-deurs, deze heb ik al eens gemonteerd (zonder slot hè)

Ook dan moet je het palletje omzetten waarmee je de hevel in de deur omduwt, dat heeft een andere lengte en vorm. Deze zit vast met een pennetje, dat kun je vanaf de zijkant eruit drukken, pal vervangen en weer terugduwen, is vrij eenvoudig.

Suc6

Huibert
Reply With Quote
  #5  
Old 21-12-2005, 11:08
peter460's Avatar
peter460 peter460 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 94
Default

Er zijn 2 soorten chroom deurhendels, het oude type heeft een slotmechanisme dat naar binnen duwt en past eigenlijk alleen op de modellen tot 1978. Ombouwen kan wel via de geposte link van roundup maar is wel wat werk. Andere mogelijkheid is het slot wat op de deurstijl zit van een ouder model overbouwen.

Eenvoudiger is chroom klinken kopen die een kantelmechanisme ( kipphebel ) hebben en dus naar beneden duwen om deze grepen op een auto van na 1978 te monteren is echt een fluitje van een cent, alleen een palletje omzetten van de originele zwarte deurgrepen en sloten zijn klaar voor gebruik.

By the way heb ik van beide soorten chroom grepen verschillende in de verkoop en ben ook altijd bereid om mensen met dit ombouwen te helpen
__________________
Peter Grund

1980 Golf GTI
1980 Golf Cabrio GLS 1.5
1985 Rabbit Cabriolet
1968 Pontiac Safari
1984 Chevy Suburban
1968 Lincoln Mark III
Reply With Quote
  #6  
Old 21-12-2005, 12:07
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Quote:
Originally Posted by peter460
Andere mogelijkheid is het slot wat op de deurstijl zit van een ouder model overbouwen.


Daar zat ik dus aan te denken, waarom niet het mechanise in de deur, van een "dichte" golf 1 in mijn deur te zetten, dat is makkelijker als de handleiding die hierboven staat volgens mij.....

En, heb inmiddels een setje klinken, en zoals ik (en stijn) het kunnen beoordelen, van het oude type. Maar ze liggen nog niet thuis......

@Stijn, heb jij nog een deur liggen, waar ik mag komen spieken
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #7  
Old 21-12-2005, 12:12
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Daar zat ik dus aan te denken, waarom niet het mechanise in de deur, van een "dichte" golf 1 in mijn deur te zetten, dat is makkelijker als de handleiding die hierboven staat volgens mij.....

En, heb inmiddels een setje klinken, en zoals ik (en stijn) het kunnen beoordelen, van het oude type. Maar ze liggen nog niet thuis......

@Stijn, heb jij nog een deur liggen, waar ik mag komen spieken


Ik meende dat je dan moest lassen... om het deurslotmechanisme over te zetten.

Ik heb zelf de link gevolgd... Maar heeft me wel meerdere klinken gekost...

Ik moet het binnenkort toch eens overdoen denk ik, en dan een set ori klinken gebruiken... die immitatie is echt TROEP!
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #8  
Old 24-12-2005, 12:40
jeile jeile is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 57
Default

IK heb een spuiter gevonden Die chroom kan spuiten zoals gewone auto lak
Als je niet goed oplet zie je het verschil niet, heb het gezien op de bumpers van hummer 2.
De lak is wel alles behalve goedkoop maar het spuit wel zuinig
Mijn klinken zijn nu binnen. Ik ben benieuwd naar het resultaat op klinken.
Reply With Quote
  #9  
Old 24-12-2005, 17:58
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Heb wel mechaniekjes van de voorklinken op de achterklinken overgezet, om slotloze grepen te krijgen. Mja dit zal wel weer totaal anders zijn??
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #10  
Old 26-12-2005, 09:06
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Quote:
Originally Posted by Moroder
Heb wel mechaniekjes van de voorklinken op de achterklinken overgezet, om slotloze grepen te krijgen. Mja dit zal wel weer totaal anders zijn??


Foto's tips, alles is welkom!
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #11  
Old 19-01-2006, 22:08
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

He christiaan, al bezig geweest met de ombouw vd klinken?

Ik ben vanavond bezig geweest ermee, valt me ontzettend mee, vind het zelfs makkelijk, kost alleen veel tijd met passen en meten elke x ik zal proberen rond zondag fotos te posten
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #12  
Old 19-01-2006, 22:15
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

ben er nog niet mee bezig geweest. Maar als je het een verslagje over zou willen maken, zou ik dat echt geweldig vinden!
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #13  
Old 19-01-2006, 22:21
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

ik beloof niks..........helaas zo druk elke dag (en nacht) ben allemaal dingen aan het klaarmaken, aangezien golfje zaterdag naar de spuiterij gaat, dan ga ik beginnen met het lassen en voorbewerken, zondag klinken afmaken hopelijk en maandag weer met de golf 1 aan de gang, hopelijk end v/d is hij gespoten en dan opbouwen......


En tussendoor nog een golf 2 Rallye grill compleet ophalen in verweggiestan hahaha
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #14  
Old 19-01-2006, 22:53
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

heb geen haast. Heb het zelf ook best druk met vanalles en nogwat.. liggen nog meer onderdelen te wachten totdat ze ingebouwd worden....
__________________
Cabby
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum