![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Polo Classic uit '83.
Nou vroeg ik mij af er mensen zijn die hun speakers onder de hoedenplank gemonteerd hebben en hoe je dit dan voor elkaar hebt gekregen? Wat moet je doen om de auto wat steviger op de weg te laten liggen? mn polotje is al 80/60 verlaagd maar bij 140 waggelt ie nog over de weg ?! Wat voor stoeltjes passen er allemaal in de classic (golf, polo, pheaton?!) Last edited by Corrado_G60 : 14-03-2006 at 18:21. |
|
||||
|
||||
![]() staat nog wel een tikkie hoog voor 80/60 toch? weet je wat voor set het is? geen afgezaagde veren toch?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het is een weitec setje,, ligt aan de banden 175/70/R13 |
|
||||
|
||||
![]() hey,
gave wagen... ik heb ook een Polo Classis C van 1984 met vierkante lampies... de mijne is 60/40 verlaagd en die lijkt ongeveer even hoog jouwe toont iets lager door de banden denk... ik zie dat je je interrieur wil veranderen... hoe is de linker stoel? als die netjes is heb ik daar interesse in... veel plezier met je mooie aanwinst...
|
||||
|
||||
![]() ah ok, iig een degelijk setje, zijn best stug meestal. wat lagere, strakkere bandjes zal het rijgedrag vast en zeker ten goed komen. de polo mannen weten vast nog wel wat meer truukjes, dus nog ff geduld (sjampoooo!!
![]()
|
||||
|
||||
![]() Jouw wagen mag er ook wel wezen jopie
![]() Zit nog te twijfelen tussen plattere bandjes op 13 inch, of met 14 inch met platte banden te gaan rijden. Iemand hier misschien ideeen over ?! |
|
||||
|
||||
![]() Een setje veerpootbruggen erin schroeven
Zowel voor als achter |
|
||||
|
||||
![]() er passen corrado stoeltjes in, zitten heerlijk!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
haha weet ik alles van! dus de sledes zijn even breed als golf 2 en corrado? |
|
|||
|
|||
![]() idd beter weg gedrag veerpoten voor en achter plaatsen, zeker platte bandjes(mijn id 13 inch 175-50-13), en alle int. van polo tot golf II corrado passen(in ieder geval de voorstoelen)
maar beidewee, leuke auto, leuke kleur en lekker laag nog meer plannen? wat voor motor zit er voorin?
|
||||
|
||||
![]() veerpootBRUGen dude...
vooral voor-onder ga je merken. fatsoenlijke banden scheelt ook zoals eerder vermeld. achteras met stabi is ook nog een optie (van een polo GT/G40)
|
||||
|
||||
![]() Uit laten lijnen??????
Doe dat eerst maar eens, gaat n wereld voor je open
|
||||
|
||||
![]() @pologt thx! de plannen voor korte termijn zijn andere velgjes met platte banden zodat ie nog wat lager komt te liggen. Auto wordt heel binnenkort helemaal matzwart gerollerd en de achterramen worden geblindeerd. Voorramen worden licht getint. Veerpootbruggen en achteras met stabi ga ik ook zo snel mogelijk proberen te verwezenlijken (Thx voor de tips iedereen!) Op het moment ligt er een (origineel) 1.1 blokje in maar ik ben al met een maat aant kijken wat we daar aan kunnen veranderen. Liefst zou ik er een GT of G40 blok in willen maar ik weet niet of dit haalbaar is.
Dit zijn trouwens velgen waar ik serieus over denk om aan te schaffen. kan iemand mij zo vertellen of dat gaat passen? http://koopjes.marktplaats.nl/auto_...n/25021874.html Waar kun je trouwens veerpootbruggen (onder en boven) voor dit soort polotjes vinden ? Last edited by Corrado_G60 : 15-03-2006 at 00:50. |
|
||||
|
||||
![]() dat zijn wel leuke velgen...
ik heb bij de mijne 175/50 13 op 6,5J verbreed staal... als de ET waarde van die velgen die je wil kopen niet verkeerd is dan moet het zeker wel lukken denk... nog even over je linker voor stoel in welke staat is ie? als ie netjes is dan wil ik hem graag overnemen van je...
|
||||
|
||||
![]() Corrado_G60:
Jouw grootste wegliggingsprobleem: de Banden. 175/70R13 is VEEELSTE hoog: Dat zijn golf-banden. Ik heb ze ook eens gehad: foutje van de vorige eigenaar.. Mijn tip: banden met juiste bandenhoogte monteren: 176/60 R13 175/50 R13 kan ook, is echter wel heel plat: wielkasten zijn niet meer gevuld, en met 80/60 loopt t altijd en overal aan. Ander tip; stap over op plat 14 Inch: 175/50 R 14 komt heel erg in de buurt met de originele omtrek, en t ziet er ook nog fatsoenlijk uit qua vulling. Tip 3: Denk niet aan 15 Inch Getinte achterste ramen? Tip 4: Doe iets aan je smaak ![]() ![]() ![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Zijn de rubbers in de voorwielophanging niet uitgewoond?
Idem voor toplagers? Daarna idd uitlijnen, al krijg je het met alleen andere dempers en veren toch niet optimaal. Dan moet er meer gebeuren (Bijv. Wellems-stabiblokken;die de stabi verder naar voren trekken, verstelbare toplagers). Veerpootbrug achter zal bij een classic met ingelast tussenschot niet direct zo veel doen, maar vóór boven en vooral onder ga je ze zeker merken (als de rest van de ophanging tenminste in orde is)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb een positieve ervaring met een veerpootbrug in een Derby 2 in de achterbak : scheelt nog steeds meer dan genoeg . Heb nog wel een setje liggen voor achter- en voorin mocht er iemand interesse hebben . Via PM graag ![]() |
|
||||
|
||||
![]() @ VWJopie, weet nog niet waar ik de stoelen door ga vervangen maar als ik eruit ben laat ik wel ff iets weten.
@ Sjampoo, zijn idd golf banden denk dat ik dus maar over stap op .../60/R13. Hoe hebben jullie kontebak rijders de audio op/onder de hoedenplank gemonteerd? ik wil mijn ovale speaker ophangen zonder heel de hoedenplank aan gort te zagen |
|
||||
|
||||
![]() Heb hier 2 setjes velgen die in aanmerking komen voor de classic:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_...n/21946031.html en http://koopjes.marktplaats.nl/auto_...n/25763475.html Onderste is/zijn mooier maar wel smaller. Wat vinden jullie ervan ? |
|
|||
|
|||
![]() Zoals Marco zei, uitlijnen en je wielen laten uitballanceren
Stoelen, als die hetzelfde als Golf 2 zijn, dan passen die van een corrado, golf3, scirocco er ook in. Voor die hoedeplank, maak een nieuwe plank van hout. Zaag hier gaten in. Schroef je speakers eronder. Mooi speakerstof over je plank trekken en klaar. Zo gaat je plank iig niet doorzakken en je kunt altijd ooit je originele plank terug plaatsen. Zonde om daarin te gaan zagen |