![]() |
|
![]() |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
![]() wat zou dit kunnen zijn de eerste keer was het na ik heb flink op zijn staart had getrapt wel goed warm rond de 98 graden pas goed los getrapt
toen zoemde hij behoorlijk lang later zoemde hij nog een keer gewoone rij omstandig heden was zo weer voor bij en nu deed hij het giser weer maar heel even toen ik afremde voor een drempel toen ik 1 keer het gas aan tikte was het weer weg het gaat om een 91 1.8 16v kr alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
![]() oliedrukprobleem
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#3
|
||||
|
||||
![]() olie filter vervangen dus neem ik aan
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Zou je kunnen doen, neem er dan een FRAM van de dealer of een Mannesman bij de onderdelentoko. Anders zou het ook je oliepomp kunnen zijn of je hulpaslagers
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
thanx dan zal ik even goed op het merk letten maar ik kan het doen bij de garage en de baas daar van heeft de filters op vooraad de brandstof filter wat ik vervangen heb was ook van mannesman dus zal dt ook denk ik mannusman zijn is er nog een aanraden van de 2 of zijn ze allebij gewoon goed |
#6
|
||||
|
||||
![]() lager schalen of oliepomp dood kan ook nog.. denk het eerder dat het je lagerschaaltjes zijn
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hij deed het maar heel iets en de olie is toendertijd wel vervangen maar ik ben er dus achter gekomen dat ze mijn oliefilter toendertijd niet hebben vervangen en kwam er ook achter dat niet alleolie terug stromt naar het carter dus denk dat de olie filter wel de boos doener is maar goed als het dus wel de lagerschalen zijn of oliepomp wat zijn hier de kosten van ik ben vrijhandig heb brug tot beschikking en al het gereedschap wat er in de garage licht |
#8
|
||||
|
||||
![]() Nou om even in te haken, ik had 5w40 olie. Tijdje terug de olie + filter vervangen. Olie is nu 10w40 full syntheet. Met een goed merk oliefilter. En nu knippert tie af en toe, het olie lampje. Heb op de temperatuur gelet, die is gewoon normaal (lees bij mijn KR tussen de 85 en 115 graden celcius, afhankelijk van het weer en waar ik rij).
Wat kan dat betekenen? |
#9
|
||||
|
||||
![]() snap niet dat iedereen altijd van de 0w en5w wil rijden.. gewoon normale olie pakken en vaak verschonen..zal iedere goede tuner je vertellen..
lagerschalen zijn niet veel werk opzich.. en niet prijzig.. 75 eurie ongeveer.. oliepomp hetzelfde.. sloop heeft er zat..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#10
|
||||
|
||||
![]() ik heb er gewoon 10w40 in zitten van valvoline full synthetische elke 10000 km vervang ik het met de oliefilter
|
#11
|
|||
|
|||
![]() ik had dit zelfde probleem bij mij was het gewoon een oliesensor
__________________
MK II 16v |
#12
|
||||
|
||||
![]() wat had jij ook om presies te zijn het gezoem zo jah welke sensor heb je toen vervangen als ik vragen mag
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Die 5w40 had ik er niet in gedaan. Dat had de vorige eigenaar gedaan. Er zit nu ook niet voor niks 10w40 in (van Bardahl).
Maar waar kan het knipperen bij mij aan liggen? |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat is het probleem dat je er geen 5W40 in zou kunnen doen?? De 5 geeft alleen de viscociteit aan in KOUDE toestand, dan is ie ietsje dunner dan 10W40 Dat komt de smering bij koude olie ten goede, omdat het dan beter overal kan komen.... de 40 is in beide gevallen gelijk, dus dat zal geen kwaad kunnen.... |