Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-06-2006, 09:32
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default afento gezoem uit dashboard nu 3 keer gehad in om en na bij de 2 a 3 maand

wat zou dit kunnen zijn de eerste keer was het na ik heb flink op zijn staart had getrapt wel goed warm rond de 98 graden pas goed los getrapt

toen zoemde hij behoorlijk lang

later zoemde hij nog een keer gewoone rij omstandig heden was zo weer voor bij
en nu deed hij het giser weer maar heel even toen ik afremde voor een drempel toen ik 1 keer het gas aan tikte was het weer weg

het gaat om een 91 1.8 16v kr

alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 30-06-2006, 09:33
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

oliedrukprobleem
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #3  
Old 30-06-2006, 10:07
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

olie filter vervangen dus neem ik aan
Reply With Quote
  #4  
Old 30-06-2006, 10:54
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Zou je kunnen doen, neem er dan een FRAM van de dealer of een Mannesman bij de onderdelentoko. Anders zou het ook je oliepomp kunnen zijn of je hulpaslagers
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #5  
Old 30-06-2006, 16:59
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Zou je kunnen doen, neem er dan een FRAM van de dealer of een Mannesman bij de onderdelentoko. Anders zou het ook je oliepomp kunnen zijn of je hulpaslagers


thanx dan zal ik even goed op het merk letten maar ik kan het doen bij de garage en de baas daar van heeft de filters op vooraad de brandstof filter wat ik vervangen heb was ook van mannesman dus zal dt ook denk ik mannusman zijn

is er nog een aanraden van de 2 of zijn ze allebij gewoon goed
Reply With Quote
  #6  
Old 30-06-2006, 17:01
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

lager schalen of oliepomp dood kan ook nog.. denk het eerder dat het je lagerschaaltjes zijn
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #7  
Old 30-06-2006, 17:12
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
lager schalen of oliepomp dood kan ook nog.. denk het eerder dat het je lagerschaaltjes zijn


hij deed het maar heel iets en de olie is toendertijd wel vervangen maar ik ben er dus achter gekomen dat ze mijn oliefilter toendertijd niet hebben vervangen en kwam er ook achter dat niet alleolie terug stromt naar het carter dus denk dat de olie filter wel de boos doener is


maar goed als het dus wel de lagerschalen zijn of oliepomp wat zijn hier de kosten van ik ben vrijhandig
heb brug tot beschikking en al het gereedschap wat er in de garage licht
Reply With Quote
  #8  
Old 30-06-2006, 17:24
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Nou om even in te haken, ik had 5w40 olie. Tijdje terug de olie + filter vervangen. Olie is nu 10w40 full syntheet. Met een goed merk oliefilter. En nu knippert tie af en toe, het olie lampje. Heb op de temperatuur gelet, die is gewoon normaal (lees bij mijn KR tussen de 85 en 115 graden celcius, afhankelijk van het weer en waar ik rij).

Wat kan dat betekenen?
Reply With Quote
  #9  
Old 30-06-2006, 22:28
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

snap niet dat iedereen altijd van de 0w en5w wil rijden.. gewoon normale olie pakken en vaak verschonen..zal iedere goede tuner je vertellen..

lagerschalen zijn niet veel werk opzich.. en niet prijzig.. 75 eurie ongeveer..
oliepomp hetzelfde.. sloop heeft er zat..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #10  
Old 30-06-2006, 22:53
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

ik heb er gewoon 10w40 in zitten van valvoline full synthetische elke 10000 km vervang ik het met de oliefilter
Reply With Quote
  #11  
Old 02-07-2006, 22:11
Drhardstyle16v Drhardstyle16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 165
Default

ik had dit zelfde probleem bij mij was het gewoon een oliesensor
__________________
MK II 16v
Reply With Quote
  #12  
Old 02-07-2006, 23:17
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

wat had jij ook om presies te zijn het gezoem zo jah welke sensor heb je toen vervangen als ik vragen mag
Reply With Quote
  #13  
Old 03-07-2006, 08:04
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Die 5w40 had ik er niet in gedaan. Dat had de vorige eigenaar gedaan. Er zit nu ook niet voor niks 10w40 in (van Bardahl).

Maar waar kan het knipperen bij mij aan liggen?
Reply With Quote
  #14  
Old 03-07-2006, 08:25
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Die 5w40 had ik er niet in gedaan. Dat had de vorige eigenaar gedaan. Er zit nu ook niet voor niks 10w40 in (van Bardahl).

Maar waar kan het knipperen bij mij aan liggen?



Wat is het probleem dat je er geen 5W40 in zou kunnen doen?? De 5 geeft alleen de viscociteit aan in KOUDE toestand, dan is ie ietsje dunner dan 10W40
Dat komt de smering bij koude olie ten goede, omdat het dan beter overal kan komen....

de 40 is in beide gevallen gelijk, dus dat zal geen kwaad kunnen....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum