![]() |
|
|||
|
|||
![]() Beste lezers,
Ik heb sinds korte tijd mijn auto weer terug. Er was een probleem met de ontsteking en alhoewel ik aardig wat kennis heb van mijn auto kon ik dat niet zelf oplossen. Ik ben in het bezit van een isuzu campo waar een 2.3 blok in lag en ik vorig jaar een pittiger 2.0 blok in heb gelegd omdat het andere blok 280k had gelopen. Ik heb toen 4 maanden probleemloos met dit blok gereden, was echt een plezier. Met custom uitlaat systeem en grote carb. enz. enz. Begon ie dus moeilijk te doen over de ontsteking en dat is nu weer gemaakt zoals ik al zei. Maar nu komt het probleem laatst een stuk gaan toeren en ik kwam terug rond 02:00 ![]() ![]() ![]() Weet iemand misschien hoe dit kan ben eigenlijk ten einde raad aangezien toen ik het nieuwe blok kreeg dat uitlaatspruitstuk ook al was gescheurt waarschijnlijk door die warmte dus. 1 optie wat ik heb is om een spaghettie uitlaatspruitstuk te monteren dat ik uit america moet laten komen maar goed als daar het probleem niet weg mee is kost het me alleen maar meer geld en er zit al heel wat geld in met die motor ombouw. alvast bedankt gr (ps hieronder mijn uitlaatspruitstuk en het spaghettie geval. Klik voor foto Spruitstuk Last edited by BreeZZ : 03-05-2006 at 16:26. |
|
||||
|
||||
![]() ff fatsoenlijk aangepaste foto's plaatsen..je trekt het uit zijn vorm zo
|
||||
|
||||
![]() Also known as 'header'
Te hoge uitlaatgas temperaturen komen meestal door een te arm mengsel. Door het mengsel te verrijken, 'koelt' het teveel aan brandstof de motor. Daarmee stijgt het percentage CO in de uitlaatgassen echter wel, en dat is dus niet fijn. Een beetje uitlaat van een beetje opgefokt blok wordt vanzelf roodgloeiend.. Hoe beter de afvoer (met facher/spagetti/header) hoe kleiner de kans dat de uitlaat oplicht. Bij een minder gunstige stroming, wordt de boel al snel heet: Deze staat al rood gloeiend als ie amper boven stationair staat te draaien (1500 rpm) ![]() Het spruitstuk wat je nu hebt ziet er niet heel ongunstig uit. Een 'echte' facher kan helpen, maar of het veel zal uitmaken? ![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Ja sorry van de foto's niet zo aangedacht.
Maar wat ik dus overweeg nu om dat spaghetti spruitstuk erop te zetten ipv dit gietijzeren spruitstuk. Alhoewel gietijzer wel weer sterker is dan metaal. Heb de foto's beide naar 800 bij 600 verkleind. Graag jullie persoonlijke mening. mvg Last edited by BreeZZ : 03-05-2006 at 15:41. |
|
||||
|
||||
![]() spaghetti spruitstuk is rvs.....?
|
|
|||
|
|||
![]() Nee is geen rvs, metaal met een ceramische coating.
|