Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 25-06-2006, 12:17
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Alex
Default Apk vraagje over de remleiding

M'n GTI mocht van de week voor de apk op komen draven en had helaas een paar puntjes.. Kleine dingen dus ik maak ze lekker zelf, zo leer ik ook nog es wat

1 van de puntjes was dat de remleiding naar het rechterachterwiel gaat ondeugelijk bevestigd was. Heb ff snel gekeken en het lijkt er idd op dat ie voor de tank langs gewoon "los" ligt en niet in beugels vast zit.
Nou heb ik nog niet goed kunnen kijken, eerst een paar as-steunen regelen voor ik er helemaal onder kruip, maar hoort die leiding met van die zelfde soort beugels vast te zitten als waar de brandstofleidingen mee vast zitten? Dus van die beugels die aan de bodem van de auto vast zitten.

Zoja, dan zijn die beugels bij m'n GTI vast weg, omdat dat die leiding los ligt, zal wel niet het geluk hebben dat dat vergeten is vast te zetten...
Hoe los ik dit het beste op als die beugels weg zijn?
Mag dat met trekbandjes, of zijn daar beugels voor te krijgen die ik makkelijk tegen de bodem kan bevestigen?

Alvast bedankt!
Reply With Quote
Old 25-06-2006, 13:08
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore

Send a message via MSN to Moroder

Quote:
Originally Posted by Alex
M'n GTI mocht van de week voor de apk op komen draven en had helaas een paar puntjes.. Kleine dingen dus ik maak ze lekker zelf, zo leer ik ook nog es wat

1 van de puntjes was dat de remleiding naar het rechterachterwiel gaat ondeugelijk bevestigd was. Heb ff snel gekeken en het lijkt er idd op dat ie voor de tank langs gewoon "los" ligt en niet in beugels vast zit.
Nou heb ik nog niet goed kunnen kijken, eerst een paar as-steunen regelen voor ik er helemaal onder kruip, maar hoort die leiding met van die zelfde soort beugels vast te zitten als waar de brandstofleidingen mee vast zitten? Dus van die beugels die aan de bodem van de auto vast zitten.

Zoja, dan zijn die beugels bij m'n GTI vast weg, omdat dat die leiding los ligt, zal wel niet het geluk hebben dat dat vergeten is vast te zetten...
Hoe los ik dit het beste op als die beugels weg zijn?
Mag dat met trekbandjes, of zijn daar beugels voor te krijgen die ik makkelijk tegen de bodem kan bevestigen?

Alvast bedankt!

Normaal zit de remleiding in rubber met daaromheen 2 stripjes gevouwen. Maarja omdat dat dun metaal is willen ze er wel eens afbreken (bijv bij et vervangen van de leiding).

Latere types kregen kleine draadeindjes aan de bodem, waar een houdertje op gedraaid kon worden. Daar klikte je de leiding dan in.

Dusss, misschien een idee om van die klemmetjes te kopen, en die van binnenuit vast te schroeven. En daar dan de remleiding in te drukken?

Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
Old 26-06-2006, 12:52
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict

Ik zal straks eens langs de onderdelenboer gaan, kijken wat die voor klemmetjes heeft..
Reply With Quote
Old 13-07-2006, 17:00
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict

De onderdelenboer had niet echt bruikbare klemmetjes liggen, maar de oplossing was makkelijker!

Heb hem ergens anders laten herkeuren, volgens deze keurmeester moest het een deugelijke bevestiging zijn en was het gelul dat er om de 20cm een klemmetje moest zitten..
Nou das mooi, want naar beneden vallen doet ie niet!
De rest van de eerdere puntjes waren weer prima dus de mag er weer een jaar mee toeren!
Reply With Quote
Reply

Posting Rules