![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik heb even een technische vraag. Mijn achteruitrijlampen van mijn golf 1.8 dx doen het niet. Nu weet ik dat dat geschakeld wordt via de brede stekker op de bak.
Kun je deze sensor ook controleren of hij goed is of zit het in de kabelboom ? hopen dat jullie me kunnen helpen Groeten Ronald |
|
|||
|
|||
![]() misschien zou je de sensor door kunnen meten: zet de wagen in zn achteruit en laat iemand met een multimeter meten of de sensor een signaal geeft. Zo ja, werkt deze gewoon.
Misschien zijn de contactjes ervan smerig, of zit er oxidatie op. Dit zou best kunnen, aangezien de hoofdremcilinder zich boven deze sensor bevindt en er in het verleden misschien wat remvloeistof op is gekomen... Gewoon even de stekker op de bak ervan aftrekken en checken of t oke is. Breuk in de kabelboom zou erg vervelend zijn, moeilijker op te sporen namelijk. Groeten, Dennis |
|
||||
|
||||
![]() ja ik zal hem even doormeten. Maar kun je hem ook uit de bak draaien dan. Heb de stekker er wel af gehad maar dat zag er allemaal wel goed uit namelijk.
Dus ik wil ga wel even kijken met de multimeter of de schakelaar goed is. weet iemand mischien welke kleur draad er van die stekker naar de achteruitrijlampen gaat? |
|
||||
|
||||
![]() auto in de achteruit zetten en dan de 2 draadjes tegen elkaar houden, als de verlichting dan niet brand ligt het niet aan de schakelaar/sensor...
moet je wel met zijn 3en zijn magoed, weet je ieg waar het probleem zit.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ik heb geen idee of je die stekker uit de bak kunt draaien. moet je gewoon eens voorzichtig proberen. In de vraagbaak vind ik helaas niets over de achteruitrijlichten en de kleuren van de draden. Groeten, Dennis |
|
||||
|
||||
![]() Heb hetzelfde probleem aan de hand bij een golf II 1.6D. Mijn schakelaar op de versnellingsbak is nog goed (omh meting op gedaan). Ik krijg 12V op de stekker als contact opstaat (ook goed dus). En dan komt het vreemde, trek ik de stekkers van de achterlichtunits dan heb ik op de draden voor de achteruitrijlichten en de massa draad 12V, steek ik beide stekkers terug op de lichtunits, heb ik 0V op de stekkers. Iemand een idee hoe dit kan komen? Straks is andere lichtunits proberen.
Edit: juist andere lichtunits geprobeerd, maar het probleem blijft... Last edited by Roundup : 11-02-2007 at 14:54. |
|
||||
|
||||
![]() Massaproblemen denk ik. Heb ik ook veel gedonder mee gehad bij mijn Golf1 voor de APK. Kabels zijn allemaal wel 20+ jaar oud en het koper is wel flink geoxideerd. Dus ik zou eerst maar eens wat nieuwe verse massakabels trekken
![]() Last edited by Lieuwe : 11-02-2007 at 16:50. |
|
||||
|
||||
![]() Als je de twee draden (zwart/rood-zwart/blauw o.i.d.) tegen elkaar doet moeten je lampen gaan branden.
Als dit zo is dan de schakelaar uit de bak halen en reinigen met remreiniger. Aan bakzijde van de schakelaar zitten 2 nokjes, 1 is er voor de aansturing van de mfa in de 5e versnelling en die ander is voor je achteruitrijlichten. Als het na schoonmaken van de schakelaar nog niet werkt dan is de schakelaar op de bak kapot. Het vervelende is dat hij een tijd terug al niet meer leverbaar was. Je kan die van een vierbak pakken (die was er nog wel) alleen dan zal je verbruiksmeter van de mfa in de 4e versnelling werken. Succes.
|
||||
|
||||
![]() Ik heb op mijn Edition One ook dezelfde versnellingsbak, en bij doen ze het ook niet, ligt denk ik niet aan de draden maar aan het palletje wat in de bak zelf zit, deze duwt het pinnetje van de schakelaar niet meer goed in zodat je geen verlichting hebt. Zal binnenkort een nieuw schaklemechanisme monteren, misschien dat ie het dan wel doet......
En volgens mij zijn ze nieuw wel leverbaar, heb er eentje besteld in Leeuwarden bij de dealer
|
||||
|
||||
![]() hallo,
nou ik heb de schakelaar eruit gehaald en door gemeten. De schakelaar werkt perfect. Alleen als ik hem in de bak schroef dan verbind hij hem niet door. Het probleem zit hem dus in de versnellingsbak. Beide nokjes werkten gewoon goed maar net als de lampen werkt de mfa ook niet goed op de verbruiksstand. Nu ga ik een sensor monteren van een gewone versnellingsbak en die kan gewoon in de bak bij de ontluchter. Nu moet ik alleen even een stukje kabelboom hebben van een auto met zo'n schakelaar. Heeft iemand van jullie mischien nog zo'n stukje liggen en/of weten jullie ook of die ook met een stekker verbinding verbonden wordt aan de hoofdkabelboom. Groeten Ronald |