Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-06-2004, 19:26
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default Webers en dan toch NOS??????

Ik lees heel soms wel eens iets dat mensen NOS zetten op een motor met Webers..
Kan iemand mij ff uitleggen hoe dat kan?
De brandstof/lucht verhouding word toch in de carb verdeelt...en als je hier toch gas bij spuit dan klopt je verbarnding toch niet meer???
Bvd..
Reply With Quote
  #2  
Old 04-06-2004, 19:38
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Dat is bij een injectie net zo hoor...

Maar het de kneep van NOS zit 'm in de ontleding van het lachgas bij hoge temperatuur: het valt uiteen in stikstof en zuurstof. Je brengt dus extra zuurstof in de motor en daarom kun je extra brandstof verbranden. Een lachgassysteem spuit dus gas maar ook extra brandstof in!
Bij sommige lachgassystemen wordt de extra brandstof verzorgd door het 'voor de gek houden' van het injectiesysteem, waardoor het meer brandstof inspuit. Bij de betere systemen echter wordt er door de nozzle en gas en brandstof ingespoten. Dit laatste heet een 'wet' system. Eerste optie is een 'dry' system.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #3  
Old 06-06-2004, 09:05
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Dat is bij een injectie net zo hoor...

Maar het de kneep van NOS zit 'm in de ontleding van het lachgas bij hoge temperatuur: het valt uiteen in stikstof en zuurstof. Je brengt dus extra zuurstof in de motor en daarom kun je extra brandstof verbranden. Een lachgassysteem spuit dus gas maar ook extra brandstof in!
Bij sommige lachgassystemen wordt de extra brandstof verzorgd door het 'voor de gek houden' van het injectiesysteem, waardoor het meer brandstof inspuit. Bij de betere systemen echter wordt er door de nozzle en gas en brandstof ingespoten. Dit laatste heet een 'wet' system. Eerste optie is een 'dry' system.


bedankt, ik was idd ff vergeten dat je een droog en nat systeem hebt..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum