![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo medeforumers,
Ik heb mijn jetta mk2 uit ’91 nu z’n 4 maanden en sinds een maand komt mijn temperatuurmeter niet meer uit zijn ruststand. De kachel word wel goed heet. Waar zou het aan kunnen liggen? Misschien thermostaat of de meter zelf? Alvast bedankt voor jullie reacties ![]() Gr Thijs
__________________
DUB CLUB Golf mk2 1986 1.9 tdi Corrado 2.0 16v Last edited by tieske_jetta : 23-01-2008 at 11:59. |
#2
|
||||
|
||||
![]() je temperatuurmeter?
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zat ik idd ook aan te denken maar ik wil graag ook even weten van mensen die er wellicht meer verstand van hebben dan ik.
__________________
DUB CLUB Golf mk2 1986 1.9 tdi Corrado 2.0 16v |
#4
|
||||
|
||||
![]() die KAN kapot gaan. Thermostaat kan je controleren, of deze werkt, maar als je kachel goed warm wordt en je motor lekker blijft lopen kan het ook gewoon een defecte meter zijn.
Meten=weten. Of je meter controleren/vervangen, Of je thermostaat controleren.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Kabelbreuk, of een breuk bij het kabelschoentje.
Succes ermee.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#6
|
||||
|
||||
![]() dank u voor deze snelle reacties!! Kachel word goed warm en de motor loop ook goed. Zal vandeweek mijn tellerbak er ff uit halen en de kabel en meter even doormeten en controleren. alvast bedankt!
__________________
DUB CLUB Golf mk2 1986 1.9 tdi Corrado 2.0 16v |
#7
|
||||
|
||||
![]() sensor of stekkertje los aan de sensor? Das de simpelste oorzaak.
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() in het begin kwam hij niet verder als het 1e streepje is dat ook de oorzaak daarvan?
__________________
DUB CLUB Golf mk2 1986 1.9 tdi Corrado 2.0 16v |
#9
|
||||
|
||||
![]() ahaa, kijk, er komt steeds meer info.
Nee ,dat kan niet aan een losse stekker liggen. Dan doet hij het gewoon NIET. Thermostaat stuk; test is heel makkelijk. Ga een stukje rijden om de motor op temperatuur te krijgen, maar houdt de snelheid laag. Laat de motor dan een tijd stationair draaien. **Als je thermostaat kapot is zal de temperatuurmeter alsnog omhoog moeten gaan, tot ongeveer 90 graden en slaat uiteindelijk de ventilator aan. **Is de meter kapot, dan zie je niks en slaat uiteindelijk de ventilator aan als het koelwater op temperatuur is.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zat ik net even te bedenken dat hij in het begin toen ik hem kocht het wel deed maar tot het eerste streepje en niet verder. Quote:
Mijn ventilator slaat wel aan na een lange tijd( komt natuurlijk ook door het koude weer) maar hij doet het wel op een gegeven moment. Dus zal het dan toch alleen aan de meter liggen?
__________________
DUB CLUB Golf mk2 1986 1.9 tdi Corrado 2.0 16v |
#11
|
||||
|
||||
![]() voel eens aan de slangen of ze allemaal warm zijn...
|
#12
|
||||
|
||||
![]() probeer eens een vervangende zwarte temperatuur sensor, zit naast de blauwe voor op 't blok
zijn iets van €20 bij de dealer
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Hoi, ditzelfde probleem heb ik met mijn '91 jetta 1.6, maar 't valt me op dat het koelstofreservoir ook heel langzaam steeds leegloopt (naar schatting 0,25l per 1000km). Verder rijdt de jetta goed en heeft genoeg vermogen. Rijdt wel vaak kleinere afstanden (werk 15km enkele reis). Kachel komt wel op temperatuur maar de laatste paar weken komt de meter nauwelijks uit de hoek
Mogelijk dat naast een sensor ook de koppakking een beetje 'zweet'?
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! ![]() Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#14
|
||||
|
||||
![]() Ik heb precies hetzelfde probleem. Met tempmeter doet het ook niet en de sensoren zijn vervangen. Dus moet wel aan stekkertje of draad ligggen.
Alleen krijg ik mij tellerbak er niet uit. Boven zitten er 2 schroefjes bij kachel bediening 1 en onder nog een. Maar beweging komt er niet in. Weet iemand hoe het wel moet? |
#15
|
||||
|
||||
![]() Als je het raamwerk eruit hebt.
1 schroef links achter je dimlicht schakelaar. Er zit er 1 in het midden achter de schakelaar van de achterruit verwarming, 2 bij je kachel frame en 1 achter waar de radio hoort te zitten. Als het goed is heb je ze nu allemaal los. Voor het gemak kun je je stuur loshalen met een M22 of M23 weet ik niet zo uit m'n hoofd. de bak zit met 2 schroefjes vast. de kabel kan je aan de achterzijde loshalen via de onderkant. Succes
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() Alle stekkertjes van de sensoren eraf trekken, 1 iemand in de auto zitten, doe je de stekkertjes tegen de min aan, en als je meter dan uitslaat is je meter niet kapot.
Heb het zelf ook gehad maar bleek temperatuursensor te zijn. |
#17
|
||||
|
||||
![]() heb het zelfde probleem gehad.
was de zwarte sensor op de voorste koelflens zat bij mij aan de onderkant had er boven een grijze en een blauwe op zitten en er onder de zwarte. heb de stekker van de zwarte afgetrokken en ff met een draadje gestript en toen doorverbonden ,toen sloeg mn meter helemaal uit,ik wist toen dat mn sensor kapot was. dus dat zou ik ff eerst proberen voor je je dash eruit haalt
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#18
|
||||
|
||||
![]() even een ander vraagje tussendoor, mijn TD lijkt op de meter warmer dan ik van andere blokjes gewend ben.
kan dit ook een sensor probleem zijn, of slaat de meter dan juist niet uit? wijzertje werkt gewoon, dus misschien sensor? alle slangen lekker warm, nergens een probleem zo op t oog..
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Even on topic bij mij is alles opgelost het was idd de tempratuursensor. Dus van mij mag er een slotje op.
__________________
DUB CLUB Golf mk2 1986 1.9 tdi Corrado 2.0 16v |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heb je er toevallig een artikelnummer van. Is makkelijk voor anderen die hetzelfde probleem hebben. ![]()
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |