Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-12-2007, 23:37
Einherjar_1987 Einherjar_1987 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 10
Default wegzakken toerental mkII 1.8

mijn golf II 1.8 uit '88 heb een probleempje... als ik rijd en ik trap de koppeling in dan zakt het toerental helemaal weg en als ik de koppeling dan niet snel laat opkomen slaat de motor uit... alleen als ik de koppeling intrap... bij gewoon stationair draaien in z'n vrij is er niks aan de hand... ook houdt hij erg in in de 4e en 5e versnelling... trekt helemaal niet door dus ik moet aardig ver doortrekken in de 3e versnelling (ik rij bijna 90 bij overschakelen naar de 4e versnelling) wat kan dit zijn? en wat kosten de te vervangen onderdelen ongeveer? mijn kameraat had het over de carburateur... het is geen injectie motor o.i.d... het is een gewone 1800 benzine motor... zit wel een electrische gasklep (volgens mij heet dat zo) op trouwens...
__________________
ach ja... VW zit nu een maal in het bloed
Reply With Quote
  #2  
Old 23-12-2007, 23:40
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

zal wel een monopoint zijn.... lijkt net een carb motor maar is het niet.
Achter in de kofferbak zit een sticker, daar staat ook de motorcod op.

zijn je benz filters nog goed ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #3  
Old 23-12-2007, 23:47
Einherjar_1987 Einherjar_1987 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 10
Default

dus er zit helemaal geen carburateur op?

zal eens naar de motorcode kijken en de filters eraf draaien...
__________________
ach ja... VW zit nu een maal in het bloed
Reply With Quote
  #4  
Old 28-12-2007, 12:01
Einherjar_1987 Einherjar_1987 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 10
Default

motorcode opgezocht... en gevonden... is als volgt: RP 4T

op de papieren staat trouwens niet dat het een injectie is... dat zou dus moeten betekenen volgens het kentekenbewijs dat er een carburateur op zou moeten zitten... of ben ik gek... maar ik kan geen carburateur vinden... en als ik kijk op http://mg.dev.autotaal.com/hbase/autotype/autotype.aspx en ik tik mijn kenteken in (TF92RF) dan zie ik daar toch echt staan dat het wel een injectie is... ik snap er niks meer van
__________________
ach ja... VW zit nu een maal in het bloed
Reply With Quote
  #5  
Old 28-12-2007, 14:12
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Het is dus een 1.8 met monopointinjectie.

De motorcode is dan dus RP.

Die monopointblokken lijken erg op een blok met een carburateur dus misschien heb het RDW zich ooit vergist.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum