![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() mijn golf II 1.8 uit '88 heb een probleempje... als ik rijd en ik trap de koppeling in dan zakt het toerental helemaal weg en als ik de koppeling dan niet snel laat opkomen slaat de motor uit... alleen als ik de koppeling intrap... bij gewoon stationair draaien in z'n vrij is er niks aan de hand... ook houdt hij erg in in de 4e en 5e versnelling... trekt helemaal niet door dus ik moet aardig ver doortrekken in de 3e versnelling (ik rij bijna 90 bij overschakelen naar de 4e versnelling) wat kan dit zijn? en wat kosten de te vervangen onderdelen ongeveer? mijn kameraat had het over de carburateur... het is geen injectie motor o.i.d... het is een gewone 1800 benzine motor... zit wel een electrische gasklep (volgens mij heet dat zo) op trouwens...
__________________
ach ja... VW zit nu een maal in het bloed ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() zal wel een monopoint zijn.... lijkt net een carb motor maar is het niet.
Achter in de kofferbak zit een sticker, daar staat ook de motorcod op. zijn je benz filters nog goed ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#3
|
|||
|
|||
![]() dus er zit helemaal geen carburateur op?
zal eens naar de motorcode kijken en de filters eraf draaien...
__________________
ach ja... VW zit nu een maal in het bloed ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() motorcode opgezocht... en gevonden... is als volgt: RP 4T
op de papieren staat trouwens niet dat het een injectie is... dat zou dus moeten betekenen volgens het kentekenbewijs dat er een carburateur op zou moeten zitten... of ben ik gek... maar ik kan geen carburateur vinden... ![]() ![]() ![]()
__________________
ach ja... VW zit nu een maal in het bloed ![]() |