![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hola mede forummers
![]() Sta ik vanmiddag in het centrum van Utrecht voor een stoplicht, valt mijn Jetta opeens uit. Doet helemaal niks meer, en de accu was nog vol. heb de hele tijd proberen te starten, maar gebeurde niks, met heel veel gas geven kwam ik enkele meters vooruit, tot opeens de motor weer aansprong en ik full throttle weer op weg was. Ik heb vaker last van dit soort problemen, en mijn accu is nieuw (van 45 ampere naar 54 ampere ivm audio).. Met de vorige accu ook, dus daar ligt het niet aan. Zelf denk ik dat het tijd is om de dynamo te vervangen, wat denken jullie? Grtz Roel ![]()
__________________
present Golf mk2 1.3 ex Jetta mk2 1.3 mat-zwart ex Golf mk2 1.8i Fire and Ice ------------------------------------------------------ My VAG HD movies: http://www.youtube.com/user/ruleart |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ooh ja, geen idee of dit ermee te maken heeft, maar rij sinds kort zonder eindpijp van me uitlaat (afgerot), en uit de einddemper steekt allemaal "haar", dat ik al zoveel mogelijk verwijderd heb...
__________________
present Golf mk2 1.3 ex Jetta mk2 1.3 mat-zwart ex Golf mk2 1.8i Fire and Ice ------------------------------------------------------ My VAG HD movies: http://www.youtube.com/user/ruleart |
#3
|
||||
|
||||
![]() Dat 'haar' uit je uitlaat is alleen maar de geluidsdemping dat heeft hier niks mee te maken....
Ik had ditzelfde probleem ooit eens met mijn Golf Diesel, daarbij lag het aan een vervuild brandstoffilter.....
__________________
![]() * '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif ![]() http://www.dubkreations.forumotion.net ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ehm, ik (en misschien anderen) willen je best helpen, maar dan hebben we iets meer info nodig: benzine, diesel? motorcode, carb of injectie...? maat schoenen?...
__________________
AKA 'Paul' |
#5
|
||||
|
||||
![]() Excuses hiervoor
Gaat om een 1.3 CL (benzine dus) U9 ![]()
__________________
present Golf mk2 1.3 ex Jetta mk2 1.3 mat-zwart ex Golf mk2 1.8i Fire and Ice ------------------------------------------------------ My VAG HD movies: http://www.youtube.com/user/ruleart |
#6
|
|||
|
|||
![]() Bouwjaar?
__________________
AKA 'Paul' |
#7
|
||||
|
||||
![]() 1990
__________________
present Golf mk2 1.3 ex Jetta mk2 1.3 mat-zwart ex Golf mk2 1.8i Fire and Ice ------------------------------------------------------ My VAG HD movies: http://www.youtube.com/user/ruleart |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als dat "haar" de uitlaat verstopt kan het wel degelijk de oorzaak van het probleem zijn.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#9
|
||||
|
||||
![]() dynamo is goed, anders was je niet in staat om de auto opnieuw te starten.
Dynamo stuk = accu leeg.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Hmm ok, thanks
Nog een vraagje: Past een middendemper en een einddemper van een jetta 1.6 ook op een 1.3?
__________________
present Golf mk2 1.3 ex Jetta mk2 1.3 mat-zwart ex Golf mk2 1.8i Fire and Ice ------------------------------------------------------ My VAG HD movies: http://www.youtube.com/user/ruleart |
#11
|
||||
|
||||
![]() Niemand?
__________________
present Golf mk2 1.3 ex Jetta mk2 1.3 mat-zwart ex Golf mk2 1.8i Fire and Ice ------------------------------------------------------ My VAG HD movies: http://www.youtube.com/user/ruleart |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Controleer zowiso de onsteking is heeft hij wel vonk? Krijgt hij bezine? distr. geen paar tanden verschoten? Weet niet hoe handig je zelf bent? Maar klinkt het wel of het blok nog compressie heeft? Mvg remco ![]() ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() 1.3 uit 1990 = injectie of carburateur? Volgens mij zijn de carbs van 1.3tjes probleemgevoelig.
Kijk idd eerst maar eens naar die uitlaat: bij verstopping treden dit soort problemen idd op. Of 1.3 en 1.6 uitlaatsystemen uitwisselbaar zijn, weet ik niet. Gewoon op de sloop eens kijken/vergelijken, onderdelenboer vragen... of kijk hier: http://www.havam.nl
__________________
AKA 'Paul' |
#14
|
||||
|
||||
![]() Bij verstopping van de uitlaat moet je ook duidelijk merken dat het vermogen weg is. Kan natuurlijk zijn dat bij het uitvallen er een prop in de uitlaat vastzit, die je daarna (na lang starten) weer uit de uitlaat perst/drukt.
Als ik je verhaal goed interpreteer, klinkt het als een brandstofprobleem /ontstekingsprobleem. Motor die ineens uitvalt, daarna lang niet wil starten en het daarna weer goed doet. Een 1.3 U9 is een geregelde katalysator (K9 = ongeregeld), dus het is een NZ motor. (Multipoint injectie)
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Uitlaat past in iedergeval van de 1.6 ook op de 1.3 zelfde bestel nummer's.
als je motor hierdoor uit zou vallen door een uitlaat die dicht zit. dan is het wel heel erg. heb al paar keer katten gezien waargewoon de complete steen voor de buis zat. maar liepen wel. niet hard maar toch. Sterkte ermee |
#16
|
||||
|
||||
![]() kijk je verdeler/rotor even na.
Ik heb dit trouwens ook gehad met 1.3 NZ motor. bij mij zat er een stekker in de zekeringenkast niet goed geklikt. Stond ik dan vooraan bij het stoplicht..
__________________
Golf MKII 16v |
#17
|
||||
|
||||
![]() Thanks mensen, heb ik zeker wat aan!
Grtz ![]()
__________________
present Golf mk2 1.3 ex Jetta mk2 1.3 mat-zwart ex Golf mk2 1.8i Fire and Ice ------------------------------------------------------ My VAG HD movies: http://www.youtube.com/user/ruleart |