Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-12-2008, 09:07
Santana's Avatar
Santana Santana is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 108
Default Passat 32B Probleempjes

Beste Mede Passat Rijders

Ik zit ff met een dillema.
Net de ANWB bij mijn auto gehad omdat hij slecht liep.
Schijnt dat de 4e cilinder niet ontsteekt.
Bougie en kabel zijn gewisseld - geen resultaat
Inlaatspruitstuk pakking controle - GOED
Compressie op 4e cilinder 8 bar

Vermoedelijk gaat het om een verbrande klep.

Dit is te repareren, maar is dat het waard, en wat moet zoiets kosten?

Moet denk ik binnenkort ook mijn achter schokbrekers vervangen.
Waar kan ik die kopen en wek type is dat?

De hamvraag: is dat het nog wel waard?

Het gaat om een Passat 32B een CL Type.

Groeten!!
__________________
1303 '74

Passat 32B GL '85

Golf 3 GL AUT '92
Reply With Quote
  #2  
Old 16-12-2008, 16:26
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

8bar met een verbrande klep?

gewoon een andere motor erin! zo gebeurd, kost ook niet veel, en het houdt je van de straat

schokbrekers staan keurig op ebay.de en kosten ook niet de wereld, inbouwen is een koekie!

groeten
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #3  
Old 16-12-2008, 17:43
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Kopje er af, kleppen opnieuw inslijpen en nieuwe koppakking monteren.

Net zo duur als een vervangingsmotor en dan weet je wel dat het goed zit.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #4  
Old 17-12-2008, 11:12
Santana's Avatar
Santana Santana is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 108
Default

gister even op onderzoek uit geweest bij een monteur.
Hij vertelde mij dat het grapje, inc materiaal, rond de 800 euro gaat kosten.
Maar dan zou de motor weer goed zijn.

op marktplaats zie ik een motor staan voor 125 euri's
een 1.8 met automatenbak.

kan die motor ok ingebouwd worden op een schakel bak?

http://auto-diversen.marktplaats.nl...tdelen-enz.html

Greetz!!!
__________________
1303 '74

Passat 32B GL '85

Golf 3 GL AUT '92
Reply With Quote
  #5  
Old 17-12-2008, 11:25
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Incl materiaal en werkloon gaat het veel geld kosten ja.. En dat complete blok ga je wel zelf omhangen? Als je dat laat doen gaat het je ook niet weinig kosten.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #6  
Old 17-12-2008, 14:04
Santana's Avatar
Santana Santana is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 108
Default

Ik begrijp wat je bedoelt martiepartie.
Het zal zo'n 5 a 6 uur werk zijn en dat kost je al snel 500 euro arbeidsloon.

Maar qua materiaal:

10 bouten, koppakking, klep en overig klein spul = E300

Collega's zeggen al tegen mij dat ik hetzelf moet doen.
En als je het stuk leest in de vraagbaak van P.H. Olving
ziet dat er ook niet heel ingewikkeld uit.

Zou je zoiets als leek zelf kunnen repareren of wordt het dan
nog een groter drama? Anders zou iedereen wel auto monteur zijn

Als ik er aan ga beginnen kan ik dan beter materiaal via VW laten komen
(origineel) of via een automaterialen zaak inkopen?

Groeten
__________________
1303 '74

Passat 32B GL '85

Golf 3 GL AUT '92
Reply With Quote
  #7  
Old 17-12-2008, 15:23
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

materiaal als een koppakking/boutenset/pakkingset e.d. kan je prima via Ebay kopen, of via een Brezan/AD halen. Dat kost je zeker geen 300 euro. Misschien is je klep helemaal niet verbrand, maar sluit deze door koolvorming e.d. niet meer goed. Ik zou sowieso de kop er af trekken om überhaupt te kijken of het een verbrande klep is.

Ik heb laatst mijn golf onder handen genomen (koprevisie+montage). Kop er af halen is niet moeilijk, je moet alleen heel rustig en geordend te werk gaan. Neem wat foto's als het blok nog 1 geheel is, dan weet je ook waar alles terug moet komen.

De kop heb ik laten wassen/vlakken/kleppen inslijpen bij een revisiebedrijf via een kennis. Kostte mij maar 45,- zal normaal duurder zijn.
De pakkingsset kostte mij 60,- excl. verzenden. Hier zit een koppakking/bouten/klepdekselpakking/klepseals/ander klein grut bij.

Dus als je het zelf doet, evt. met hulp van een ervaren sleutelaar én de vraagbaak kan je het klusje wel klaren.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #8  
Old 17-12-2008, 17:29
Santana's Avatar
Santana Santana is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 108
Default

Ja zo'n watergekoeld blok ziet er weer anders uit dan een keverblok.

Daar heb ik wel eens de kontactpunten / bougies / luchtfilter / luchtslangen / klepdekselpakking / kleppen stellen / bobine / condensator vervangen / en nog wat dingen gedaan.

das allemaal goed gegaan, maar of zo'n passat motor net ZO simple is?
Ach daar kom ik dan wel snel genoeg achter

Als er mensen nog tips hebben voor de doe het zelver hoor ik het graag!
__________________
1303 '74

Passat 32B GL '85

Golf 3 GL AUT '92
Reply With Quote
  #9  
Old 17-12-2008, 17:41
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Volg de vraagbaak, dan gaat het echt wel goed.

Voor de kopbouten heb je een veeltand dop nodig, die zitten niet in standaard gereedschapssetjes. Of lenen/ of even kopen. Verder moet je ook een momentsleutel hebben om de kop weer op moment vast te zetten.

Voor de rest kan je bij een 32B overal vrij goed bij volgens mij. Inlaatspruitstuk kan je er helemaal af halen, de uitlaat zou ik bij de eerst volgende koppeling loshalen. De moertjes van het spruitstuk aan de kop zitten vaak heel erg vast.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #10  
Old 18-12-2008, 00:26
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

van waar ben je dan ?

En wat is de compressie van de andere cillinders ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #11  
Old 18-12-2008, 10:23
Santana's Avatar
Santana Santana is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 108
Default

Omgeving Rotterdam.
Compressie andere cilinders heb ik niet gemeten.

De ANWB hulp zei det 8 bar laag was en dat hj hoger verwachtte
__________________
1303 '74

Passat 32B GL '85

Golf 3 GL AUT '92
Reply With Quote
  #12  
Old 18-12-2008, 10:28
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Omgeving = welke kant? Ik woon in Delft, als het niet te ver rijden is wil ik best een kijkje nemen. Misschien valt het allemaal nog wel mee.

8bar duidt naar mijn idee niet op een verbrande klep, dan zou de compressie nog lager zijn.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #13  
Old 19-12-2008, 09:26
Santana's Avatar
Santana Santana is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 108
Default

Omgeving Rotterdam = Zuidkant, Hoeksche Waard

Ik ga van het weekend even de motor goed bekijken om te zien of ik iets raas vindt en meet even de compressie op de andere cilinders.

Wat denk je dan dat het kan zijn ipv een verbrande klep?
__________________
1303 '74

Passat 32B GL '85

Golf 3 GL AUT '92
Reply With Quote
  #14  
Old 15-01-2009, 11:57
Santana's Avatar
Santana Santana is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 108
Default

Zo ben eruit met de ragtop!
was er al een tijdje mee klaar maar hiet de oplossing.
volgens mijn machine bouw collega's kon er geen klep kappor zijn als je compressie hebt.
Dus alles nogmaals nakijken, kleppen waren goed, alle bougies, boegiekabels en rotorkap vervangen en rijden maar weer. gaan problemen meer!!!

Dat wordt weer lekker gassen met de tank!!!!

Tank omdat ik de dag voor kerst nof ff een renault modus van de werg af tik. Letterlijk tik ik met 20km/h bij het linkervoorwiel naar binnen. de modus kwam uit een parkeervak. Nu heb ik een scheurtje in het schrome stripje in mijn bumper

Maar die modus heeft een wiel dat niet recht meer staat en het complete zijpaneel is gescheurd (plastic)

Sterk hoor zo'n Passat
__________________
1303 '74

Passat 32B GL '85

Golf 3 GL AUT '92
Reply With Quote
  #15  
Old 15-01-2009, 22:20
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Valt best mee. Op 10 november nog eentje kapot gekregen..
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #16  
Old 18-01-2009, 11:25
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

die achterschokbrekers kun je gewoon golf 2/3 dempers en veren opknallen,had bij die van mij ook gedaan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum