Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-02-2009, 16:32
OldSkool-II's Avatar
OldSkool-II OldSkool-II is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 755
Default Lekstroom MKII

Had aan het begin van het jaar regelmatig dat m´n accu leeg was, maar de auto was ook niet al te duur, dus dacht toen gewoon slechte accu.

Inmiddels vervangen en het is een week of 5 goed gegaan, maar nu begint het weer. Dacht in eerste instantie dat het aan m´n radio lag, tis zo´n b-merk radio, dus die van de continu plus afgehaald.

Heb de hele dag de auto al aan de lader gehad, en zojuist even door gemeten.
Aan de lader 13,2 volt, haal ik de lader eraf loopt hij binnen een paar minuten terug naar 12,8 en blijft gestaag zakken.

Wat zijn de bekende lekstroom punten bij een mkII? Kofferbak verlichting heb ik niet, binnenverlichting en sigaretten aansteker doen het niet...

B.v.d.
__________________
"Anatidaephobia: The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you."
Reply With Quote
  #2  
Old 10-02-2009, 18:31
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Oud alarm? Trek bijvoorbeeld eens alle zekeringen los. Dan zou je geen lekstroom moeten hebben (tenzij er iets rechtstreeks op de accu zit). Dan ga je ze een voor een terugplaatsen en kijken wanneer je voltage weer zakt.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-02-2009, 18:36
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

jordi niet ff belluh he?

Alle achterafzooi is meestal het probleem...........
Reply With Quote
  #4  
Old 10-02-2009, 18:46
rickGT rickGT is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,419
Send a message via MSN to rickGT
Default

jordie bij mij was het het dashboord kastje lampje(bij de jetta van je broer)
__________________
"voor al je full wax detail beurten, pb voor info"
Reply With Quote
  #5  
Old 10-02-2009, 20:55
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Kan het niet zijn dat je dynamo kapot is? en die een sluiting naar de massa heeft? Ik had zelf ook af en toe las van een lege accu. Dit kwam door dat de dynamo kapot was i.c.m een slechte accu.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-02-2009, 21:14
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default

Het snelst kom je er achter door een goede multimeter te nemen , die zet je op de ampere stand Dan haal je de plus pool los en zet de ampere meter er in serie tussen.
In de normale situatie mag je ongeveer 0,15 amp/u verbruik hebben !
Bij meer haal je 1 voor 1 een zekering er uit en kijk je of je ampere verbruik zakt dan kijk je wat er op die groep is aangesloten.
Dit is de gemakkelijste manier om lekspanning op te sporen!
Reply With Quote
  #7  
Old 11-02-2009, 10:56
OldSkool-II's Avatar
OldSkool-II OldSkool-II is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 755
Default

Dan ga ik er zo maar is mee aan de gang, word het nu best zat, iedere keer dat over starten...
__________________
"Anatidaephobia: The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you."
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum