Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-02-2009, 19:42
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default koppakking vervangen paar problemen

mn MH loopt weer na een poos niet (3 weken) niet gereden te hebben na een lekke koppakking.



dit is opgemerkt tijdens de eerste start.
bij het laten draaien temperatuur op laten tot bijna bedrijfstemperatuur.

1. olielampje knipperd.
normaal als je sleutel op contact zet gaat je olielampje knipperen en na het starten gaat die uit.
nu brand ie helemaal niet op contact en knippert na starten.
tijdens de koppakking heb ik de zwarte oliedruksensor vervangen voor een nieuw exemplaar.
het origineel is een 1,4 bar met tolerantie van 0,2.
de vervangen (sinds 2007) is er een met 1,2-1,6 bar
ik heb de draadjes erop ook opnieuw geknipt en nieuwe mofjes opgezet omdat er scheurtjes in de kabels zaten.
nou verdenk ik die sensor, wat denken julie?

2. flink witte rook uit de uitlaat.
denk je Koppakking! maar hoe kan dat nou, pakking is net vervangen.
Ik zat te denken aan restanten kvs in de kop die nu nog verbrand worden.
maar wat denken julie?

3. tikkende klep(pen)
hij tikt heftig.
distributie heb ik van te voren getimed, hooguit kan ie 1 tandje mis staan.
hoe kan dit ineens?
Reply With Quote
  #2  
Old 13-02-2009, 19:47
FEMME's Avatar
FEMME FEMME is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,150
Default

Er zit nog water in de uitlaat, of de kop niet goed vast gedraaid met het juiste moment. En mischien de oliesensor heb je de olie wel vervangen en de filters. En als de distributie 1 tand verkeerd staat dan tikken de kleppen inderdaad.
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn
Reply With Quote
  #3  
Old 13-02-2009, 19:52
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

de kop heb ik zorgvuldig op het juiste moment vast gezet.
fase1: 40 nm
fase2: 60nm
fase3: 2 x 90 graden

nej olie nog niet vervangen. het was de eerste start.
1 tandje verkeerd, is dat schadelijk?
Reply With Quote
  #4  
Old 13-02-2009, 19:56
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

de kop is leeg, zit geen olie in de kanalen dus, dan duurt het ff voordat de olie bij de klepstoters is, tikt na 5 min stationair nog als een trekker, dan staat de distributie idd niet op tijd....
Reply With Quote
  #5  
Old 13-02-2009, 20:09
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

wob8v,
kan dit ook t olielampje doen knipperen?

ik heb het even nagezocht en bekeken op een foto hoe de distributie eerst stond.
bij het krukas wiel zit een bek. waarop je de dynamopoelie timed.
bij het opnieuw timen heb ik de rechterkant van de bek aan gehouden
omdat ie niet precies in het midden wou.

zie ik een foto terug van voor het uit bouwen. staat die daar getimed aan op linkerkant van de bek.
dus dit is zeer waarschijnlijk de oorzaak.

zo stond die voor uitbouwen: bij het opnieuw timen heb ik de 99% zeker rechterkant aangehouden.. in het midden wil die niet.




vraagje, waarop moet ik dan timen? op de linkerkant? de rechterkant? of het midden?

Last edited by tim_j : 13-02-2009 at 20:23.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-02-2009, 18:25
vw golf 1979's Avatar
vw golf 1979 vw golf 1979 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 434
Default

ik denk op de rechterkant timen. zo heb ik het toch al elke keer gedaan.
de witte rook in de uitlaat is hoogstwaarschijnlijk condens door het stilstaan.
vervang een keer de olie, er is wel wat kvs bij de olie gekomen, mss al voor het vervangen maar zeker tijdens het vervangen vd koppakking, en dat wil nog wel eens wat problemen geven.
__________________
golf 1 '79 1.1
golf mk4 1.9tdi
Reply With Quote
  #7  
Old 14-02-2009, 23:29
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

okey,

ik heb opnieuw getimed. dit keer op de linkerkant. waarop hij stond getimed voor de uitbouw.
nu is het tikken opgelost. en klinkt ie normaal.

het roken was idd de condens. na een 20minuten stationair lag en spuugde die er er veel condens uit.dat is nu ook weg.

het olielampje gaat nu ook zoemen zodra ik boven de 2500 toeren kom.
ik heb bij de reparatie de zwarte sensor vervangen.
heeft dit te maken met elkaar?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum