![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() mn MH loopt weer na een poos niet (3 weken) niet gereden te hebben na een lekke koppakking.
dit is opgemerkt tijdens de eerste start. bij het laten draaien temperatuur op laten tot bijna bedrijfstemperatuur. 1. olielampje knipperd. normaal als je sleutel op contact zet gaat je olielampje knipperen en na het starten gaat die uit. nu brand ie helemaal niet op contact en knippert na starten. tijdens de koppakking heb ik de zwarte oliedruksensor vervangen voor een nieuw exemplaar. het origineel is een 1,4 bar met tolerantie van 0,2. de vervangen (sinds 2007) is er een met 1,2-1,6 bar ik heb de draadjes erop ook opnieuw geknipt en nieuwe mofjes opgezet omdat er scheurtjes in de kabels zaten. nou verdenk ik die sensor, wat denken julie? 2. flink witte rook uit de uitlaat. denk je Koppakking! maar hoe kan dat nou, pakking is net vervangen. Ik zat te denken aan restanten kvs in de kop die nu nog verbrand worden. maar wat denken julie? 3. tikkende klep(pen) hij tikt heftig. distributie heb ik van te voren getimed, hooguit kan ie 1 tandje mis staan. hoe kan dit ineens? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Er zit nog water in de uitlaat, of de kop niet goed vast gedraaid met het juiste moment. En mischien de oliesensor heb je de olie wel vervangen en de filters. En als de distributie 1 tand verkeerd staat dan tikken de kleppen inderdaad.
__________________
Moai sûnder wjergea binne de Wâlden: smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn it rûn ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() de kop heb ik zorgvuldig op het juiste moment vast gezet.
fase1: 40 nm fase2: 60nm fase3: 2 x 90 graden nej olie nog niet vervangen. het was de eerste start. 1 tandje verkeerd, is dat schadelijk? |
#4
|
||||
|
||||
![]() de kop is leeg, zit geen olie in de kanalen dus, dan duurt het ff voordat de olie bij de klepstoters is, tikt na 5 min stationair nog als een trekker, dan staat de distributie idd niet op tijd....
|
#5
|
||||
|
||||
![]() wob8v,
kan dit ook t olielampje doen knipperen? ik heb het even nagezocht en bekeken op een foto hoe de distributie eerst stond. bij het krukas wiel zit een bek. waarop je de dynamopoelie timed. bij het opnieuw timen heb ik de rechterkant van de bek aan gehouden omdat ie niet precies in het midden wou. zie ik een foto terug van voor het uit bouwen. staat die daar getimed aan op linkerkant van de bek. dus dit is zeer waarschijnlijk de oorzaak. zo stond die voor uitbouwen: bij het opnieuw timen heb ik de 99% zeker rechterkant aangehouden.. in het midden wil die niet. ![]() vraagje, waarop moet ik dan timen? op de linkerkant? de rechterkant? of het midden? Last edited by tim_j : 13-02-2009 at 20:23. |
#6
|
||||
|
||||
![]() ik denk op de rechterkant timen. zo heb ik het toch al elke keer gedaan.
de witte rook in de uitlaat is hoogstwaarschijnlijk condens door het stilstaan. vervang een keer de olie, er is wel wat kvs bij de olie gekomen, mss al voor het vervangen maar zeker tijdens het vervangen vd koppakking, en dat wil nog wel eens wat problemen geven.
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#7
|
||||
|
||||
![]() okey,
ik heb opnieuw getimed. dit keer op de linkerkant. waarop hij stond getimed voor de uitbouw. nu is het tikken opgelost. en klinkt ie normaal. ![]() het roken was idd de condens. na een 20minuten stationair lag en spuugde die er er veel condens uit.dat is nu ook weg. het olielampje gaat nu ook zoemen zodra ik boven de 2500 toeren kom. ik heb bij de reparatie de zwarte sensor vervangen. heeft dit te maken met elkaar? |