![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik kreeg vandaag een brief in huis, dat ik voor mijn geschorste feb-77' ned.GTI een slooppremie krijg van ja ja €750.
Ik moet er wel even over nadenken of ik dit doe. Nou ik dacht het NIET. René (Tiefleger) |
|
||||
|
||||
![]() jeetje, kun je zien wat de abtenaren weten wat het waard is
![]()
|
||||
|
||||
![]() Eht, krijg je daar ook brieven van? Het is geen krom Volvotje 340 ofzo...
|
|
|||
|
|||
![]() ik kreeg er twee
een voor mijn geschorste 80er type 1 en een voor de cabrio kreeg het van de nissan dealer hier in de buurt ![]()
|
||||
|
||||
![]() Die van mij komt van de Herwers groep, dealer van een hoop merken maar geen vw.
René (Tiefleger) |
|
||||
|
||||
![]() wel raar, want om in aanmerking te komen moet een auto minstens 3 maand apk hebben
![]()
|
|||
|
|||
![]() reklame ...spam....retour zenden, of nog leuker
ff heen brengen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Volgens mij hoeft er geen 3 mnd. apk op hoor, hij moet wel minstens 3 maanden op naam staan...
|
|
|||
|
|||
![]() Voorwaarden
Auto’s (met een toegestane maximum massa (GVW) =3500kg) die in aanmerking komen voor de sloopregeling zijn: personen-/bestelauto’s met een benzinemotor en van bouwjaar t/m 1989 – categorie 1: een slooppremie van € 750,- personen-/bestelauto’s met een benzinemotor en van bouwjaar 1990 t/m 1995 – categorie 2: een slooppremie van € 1.000,- bestelauto’s met een dieselmotor, een bruto voertuiggewicht <1800kg en van bouwjaar t/m 1999 – categorie 3: een slooppremie van € 1.000,- bestelauto’s met een dieselmotor, een bruto voertuiggewicht ≥1800kg en van bouwjaar t/m 1999 – categorie 4: een slooppremie van € 1.750,- personenauto’s met een dieselmotor en van bouwjaar t/m 1999 - categorie 5: een slooppremie van € 1.000,- mits omgeruild tegen een nieuwere: personen-/bestelauto met benzinemotor vanaf bouwjaar 2001 personen-/bestelauto met dieselmotor met een gesloten roetfilter (af fabriek) én mits voldaan aan de volgende voorwaarden: de oude auto is vóór 1 maart 2008 op naam van de laatste eigenaar gezet en sindsdien is de tenaamstelling niet meer gewijzigd; de oude auto en ook de jongere auto hebben een Nederlands kenteken; de APK van de oude auto is nog minimaal 3 maanden geldig op het moment van tekenen van de koopovereenkomst; de oude auto heeft geen “WOK-status” (Wachten Op Keuren); de oude auto heeft sinds 1 maart 2008 geen deel uitgemaakt van de bedrijfsvoorraad van een autobedrijf. |
|
||||
|
||||
![]() De sloopregeling vind ik persoonlijk nogal scheef:
Mijn vader heeft het eens uitgezocht voor zijn golf 3. Het meest ideale is naar mijn idee dat je je auto inlevert, een bewijs krijgt van een 1000,- en dit kan verzilveren door het bewijsje in te leveren. Maar nee, je moet je auto inleveren bij een handelaar en deze verrekend de slooppremie met de nieuw aan te kopen auto. Mmm, een beetje handelaar zal er naar mijn idee snel een paar honderd euro bij de prijs opdrukken. De klant denkt dat hij toch korting krijgt, en de handelaar steekt het extra geld mooi in z'n zak. Natuuurlijk verzekerd de overheid dat dit niet gebeurd, maar toch. Deze maatregel is puur en alleen goed voor de autohandelaren. Sloopregeling mooi en aardig maar ik vertrouw het van geen kant. En alweer het welbekende 'CO-reductie' sausje eroverheen, bah.... |
|
||||
|
||||
![]() nou het eerste slachtoffer is helaas bekend een jetta mk1 uit 1983 1ste eigenaar hup naar de sloop voor een schamele 750euro
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
je wil niet weten wat we vervoeren in duitsland ![]() |
|
|||
|
|||
![]() mooie tijd om op marktplaats de schrotten te kopen met nog net apk erop.
zijn er toch wel een paar te vinden voor 200 euro per stuk. valt ook geld aan te verdienen dus ![]() beetje flauw dat iedereen er zo op reageert van "ze willen mij 750 euro aanbieden voor mn mk1 waar ik 15.000 euro in gestoken heb". Ze hebben dat bedrag niet met een foto erbij bepaald ofzo. Het gaat er gewoon om om zoveel mogelijk vervuilende schrothokken van de weg te halen. Niemand zal moeilijk doen over een knappe mk1 die gewoon netjes door de apk komt en aan de CO enz voldoet.
|
||||
|
||||
![]() Ik ben helemaal gelukkig, mijn abt vr6 levert dus minimaal toch wel even 1000 euro op
![]()
|
||||
|
||||
![]() an me fokking nooit niet dat ik mn slet weg breng voor die 750 piek.
|
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook een schrijven gehad. Ik zet m'n project stop en doe de G60 weg, krijg er zomaar 1000 euro voor.............ongezien nog wel
typisch gevalletje: KANSLOOS
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hier in de buurt staat een terrein helemaal vol duitse "abwreckprämie"auto's.. daar staat gewoon echt serieus mooi spul bij tussen, maar daar krijgen ze ook 2500,-terug, moeten ze wel een nieuwe auto weer kopen geloof ik.. dus de toyota aygo's en alle andere nieuwe goedkope bakkies zijn niet aan te slepen daar |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja zo werkt het natuurlijk niet .. Je moet 'm minimaal 3 maanden op naam hebben, en je moet een nieuwe auto ervoor terug kopen etc. Er zitten nog een hoop regels aan vast, ik denk dat het gigantisch gaat floppen, die hele regeling.
|
|||
|
|||
![]() Is inderdaad een kromme regeling. Waarom drie maanden keuring op een auto die toch naar de sloop gaat? Trouwens de meeste autos worden toch ingeruild als ze bij de keuring dik worden afgekeurd, en er zijn niet echt veel mensen die hun auto al drie maanden voor afloop van de keuring naar de garage brengen voor een nieuwe apk!
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
klopt helemaal we rijden ons het schompus met die kleine auto's ![]() |