Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-12-2009, 01:25
zannouti zannouti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 5
Default Kachel golf 2 diesel!! help!

Hallo,

Ik heb een golf 2 diesel, ik heb alle forums gelezen, maar kom er maar niet uit.

De kachel geeft geen hete lucht, alleen koude/lauwe lucht. De slangen zijn ook allemaal warm, behalve de slang die onderaan de radiateur is, die blijt koud. De temperatuurmeter werkt gewoon normaal, warmt langzaam op. Er zit genoeg KVS in.

HELP HELP HELP!
Reply With Quote
  #2  
Old 25-12-2009, 01:50
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Is de radiateur niet verstopt? Als een slang warm word, En de andere blijft ijskoud. Dan lijkt mij dat die gewoon verstopt is?
Reply With Quote
  #3  
Old 25-12-2009, 13:41
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

nee, pas als de KVS te warm word (boven 84C) dan gaat de termostaat open en stroomt het naar de radiateur.

wat geeft je temp metertje aan ?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #4  
Old 25-12-2009, 17:22
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Lucht int systeem[de kachelradiateur is het hoogste punt
Reply With Quote
  #5  
Old 25-12-2009, 19:12
zannouti zannouti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 5
Default

Temp meterje is gewoon stabiel, in het midden, het water loopt gewoon goed door terug in mijn kvs bakje..

Hoe krijg ik het lucht er dan uit??? Ik heb eerst de hele tijd die slangen in zitten knijpen, dopje eraf etc.. maar niets..
Reply With Quote
  #6  
Old 25-12-2009, 20:19
Rowan's Avatar
Rowan Rowan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 260
Default

Dopje eraf en laten draaien totdat de fan aanslaat.
Dat is wat mij verteld werd te doen.

Dat kan btw wel erg lang duren bij een diesel! dus niet na 5 minuten denken dat je fan kapot is ofzo
__________________
#9 Lupo 1.9TDI
Reply With Quote
  #7  
Old 25-12-2009, 20:57
zannouti zannouti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 5
Default

nou weet je wat het is met mijn fan, die slaat niet automatisch aan.. Bij aanschaf zag ik dat ze een kabeltje tussen hebben gezet, waar een zekering in kan.. die zekering zit er nu ook niet in. ik heb er een zekering in gedaan, maar dan draait die fan non-stop door, ook al staat de auto uit (ook na geruime tijd). Ik moet nog een oplossing hiervoor vinden, volgens mij hebben ze deze rechtstreeks aan de accu aangesloten (niet verstandig, maar goed) Ik heb dus ook met een draaiende fan geprobeerd om de warmte in de auto te krijgen, maar helaas niets...
Reply With Quote
  #8  
Old 25-12-2009, 21:00
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Dan zit je kachelradiateur verstopt , had ik ook met mijn jetta turbodiesel , daar heb ik toen een nieuwe ingezet , toen was het probleem over en werd de kachel wel goed warm .

De warmte van de kachel gaat btw meteen door de kachelradiateur , daar heeft de koelradiateur en termostaat niks mee te maken .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #9  
Old 25-12-2009, 22:13
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Als die fan direct aan gaat bij starten, Dan heb je de fan switch kapot. Deze moet je vervangen. En dan is voor 99% het probleem al opgelost. Is ook beter voor de motor. Dan komt deze veel sneller op bedrijfs temperatuur. En vooral met dit weer nu.

En ik blijf er ook bij wat jettaracing zegt. Ik denk dat de radiateur dicht zit.
Reply With Quote
  #10  
Old 01-01-2010, 17:29
zannouti zannouti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 5
Default

Termostaat is nieuw, radioteur ook. De kachelraditeur (binnen) is neit verstopt, heb namelijk een tuinslang aangesloten en het water loopt door.. Alles werkt goed, ook de kabels binnen... Het enige wat ik vaag vind ik de onderste grote slang (onder de radiateur, die naar de termostaat gaat) blijft koud... wat moet ik doen, heb alles gecheckt maar nietss.. De twee slangen die in mijn auto gaan, worden ook warm
Reply With Quote
  #11  
Old 01-01-2010, 17:34
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,077
Default

In ieder geval moet je -als je om advies vraagt- ook wat doen met de adviezen die gegeven worden, en niet vol blijven houden dat dat allemaal het probleem niet is en vervolgens je vraag herhalen. Neemt bij mij in ieder geval de animo weg om nog een optie aan te dragen...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #12  
Old 01-01-2010, 17:35
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by zannouti
Termostaat is nieuw, radiateur ook. De kachelradiateur (binnen) is niet verstopt, heb namelijk een tuinslang aangesloten en het water loopt door..


Mijne kwam ook gewoon water uit ,maar zat wel verstopt . Dan gaat het water alleen door de eerste paar kanaaltjes ,en niet door de rest van de kachelradiateur .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #13  
Old 01-01-2010, 17:38
zannouti zannouti is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 5
Default

Hoe ontstop ik deze dan?? Of moet ie echt vervangen worden??
Reply With Quote
  #14  
Old 01-01-2010, 19:17
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Voor die paar euro kan je hem het best vervangen. Wel klote klus.. Moet de mijne eigenlijk ook nog doen wegens klein lekje...
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #15  
Old 01-01-2010, 21:15
NeoGeniX's Avatar
NeoGeniX NeoGeniX is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 167
Default

Kan ook het foam van je kachelkleppen zijn wat weg is, waardoor de koud en warme lucht niet meer goed gescheiden wordt.
Reply With Quote
  #16  
Old 02-01-2010, 13:52
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Gootsteenontstopper erin
Ontluchten,met het koelvloeistoftankje omhoog zonder dop
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum