![]() |
|
||||
|
||||
![]() Halleuu,
ben net ff bezig geweest met me Tec Tuning schroefsetje eronder te monteren maar ik wil hem niet helemaal omlaag ik wil hem maar een paar centimeter verlagen ![]() is het niet beter voor het comfort om onderste kleine veer er uit te halen ? want als k die stelringen nu verder omhoog draai wat ik nog ga doen dan is die onderste veer helemaal samengeperst.(dat is bij de andere kant zo) deze kant moet ik nog opstellen kan dit of niet ? graag hoor k van jullie Groeten Michael
|
|||
|
|||
![]() hoort die comfortveer niet bovenaan te zitten ??
|
|
||||
|
||||
![]() comfortveer?
|
||||
|
||||
![]() Die onderste veer is er toch alleen voor bedoeld om te zorgen dat de bovenste veer op z'n plek blijft zitten bij het opkrikken van de auto..?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
niet bij het omhoog krikken maar tijdens het rijden als de veer helemaal uitveert moet die onder spanning blijven staan daarvoor dient die kleine veer dus lekker laten zitten |
|
||||
|
||||
![]() Die hulpveer levert geen enkele bijdrage aan het veergedrag.
Hij wordt helemaal ingedrukt als de auto op z'n wielen staat. Mooi te zien op deze foto: ![]() Het maakt dus geen reet uit of je die veer er tussenuit haalt of niet. Je komt er alleen een paar cm lager mee te liggen (zelfde effect als je stelringen een paar cm omlaag draaien ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als ie op zijn wielen stil staal wel ja, maar als je rijdt en hij veert ver uit door een grote hobbel oid kan de echte veer los komen te liggen, die kleine is er dan om dat te voorkomen, lekker laten zitten dus! |
|
||||
|
||||
![]() maakt wel degelijk uit.. het houd de veer op spanning bij uitveren.. heb op de ring wel eens iemand met problemen gezien hierdoor bij het liften op een helling
|
||||
|
||||
![]() hee knarf.. zelfde gedachten
|
||||
|
||||
![]() toppie bedankt! hehe heeft me vader toch geen gelijk hij zei dat ik hem eruit moest halen
bedankt allemaal Michael Admin mag slotje op
Current: Golf 2 1.3 '89 Golf 2 1.8 GTI '86 Past: Golf 1 GTI 1.8 '83 Golf 4 V5 GTI 2.3 '98 Last edited by Michaelknight : 28-10-2009 at 06:39. |
|
||||
|
||||
![]() Michael,
Als ik het goed zie is de veer op jouw foto in zijn onbelaste stand. Dat betekent dat hij dus nooit verder uit kan veren dan dit, hoe groot de hobbel ook is. En als jij zegt dat de onderste veer onbelast bij het omhoog draaien helemaal ingeveerd is dan kan je hem er WEL net zo goed tussenuit halen want de kans is dan erg groot dat de bovenste veer de boel alsnog gewoon op spanning houdt. En dan wordt je comfort dus beter omdat je minder vast metaal in je totale veerweg hebt zitten. Denk dus dat je pa toch gelijk had. Maar je kan dit heel simpel testen. Kijk eerst hoever je hem omhoog wilde draaien en markeer dat. Haal dan de onderste veer er tussenuit en draai hem dan opnieuw in die stand. Als de veer in onbelaste toestand dan nog gewoon op spanning staat is het oke en kan je de onderste veer er dus uitlaten en heb je meer comfort. Groeten, Erik
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja inderdaad, maar ik doelde op het veergedrag als je op een normale weg rijdt. Die hulpveer moet er natuurlijk wel tussen om de boel op spanning te houden voor een grote hobbel ofzo. |
|
||||
|
||||
![]() Hulpveer lekker laten zitten, beter voor het veren. En bij Tec-tuning setjes zit de hulpveer altijd onderaan, terwijl die bij andere merken bovenaan zit. Waarom weet ik ook niet.
|
||||
|
||||
![]() Dat ding maakt juist geen reet uit voor het veren.
En het maakt ook geen reet uit of ie boven of onder zit, want hij wordt toch helemaal ingedrukt ![]() |