Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-10-2009, 22:16
Michaelknight's Avatar
Michaelknight Michaelknight is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 423
Exclamation afstelling TEC schroefset

Halleuu,

ben net ff bezig geweest met me Tec Tuning schroefsetje eronder te monteren
maar ik wil hem niet helemaal omlaag ik wil hem maar een paar centimeter verlagen


is het niet beter voor het comfort om onderste kleine veer er uit te halen ?
want als k die stelringen nu verder omhoog draai wat ik nog ga doen dan is die onderste veer helemaal samengeperst.(dat is bij de andere kant zo) deze kant moet ik nog opstellen

kan dit of niet ?

graag hoor k van jullie

Groeten Michael
__________________
Current:
Golf 2 1.3 '89
Golf 2 1.8 GTI '86


Past:
Golf 1 GTI 1.8 '83
Golf 4 V5 GTI 2.3 '98
Reply With Quote
  #2  
Old 27-10-2009, 22:53
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

hoort die comfortveer niet bovenaan te zitten ??
Reply With Quote
  #3  
Old 27-10-2009, 22:54
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

comfortveer?
Reply With Quote
  #4  
Old 27-10-2009, 22:55
Sethenor's Avatar
Sethenor Sethenor is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 293
Default

Die onderste veer is er toch alleen voor bedoeld om te zorgen dat de bovenste veer op z'n plek blijft zitten bij het opkrikken van de auto..?
Reply With Quote
  #5  
Old 27-10-2009, 23:04
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

Quote:
Originally Posted by Sethenor
Die onderste veer is er toch alleen voor bedoeld om te zorgen dat de bovenste veer op z'n plek blijft zitten bij het opkrikken van de auto..?

niet bij het omhoog krikken maar tijdens het rijden als de veer helemaal uitveert moet die onder spanning blijven staan daarvoor dient die kleine veer
dus lekker laten zitten
Reply With Quote
  #6  
Old 27-10-2009, 23:13
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Die hulpveer levert geen enkele bijdrage aan het veergedrag.
Hij wordt helemaal ingedrukt als de auto op z'n wielen staat.
Mooi te zien op deze foto:



Het maakt dus geen reet uit of je die veer er tussenuit haalt of niet.
Je komt er alleen een paar cm lager mee te liggen (zelfde effect als je stelringen een paar cm omlaag draaien )
Reply With Quote
  #7  
Old 27-10-2009, 23:16
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,053
Default

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Die hulpveer levert geen enkele bijdrage aan het veergedrag.
Hij wordt helemaal ingedrukt als de auto op z'n wielen staat.
Mooi te zien op deze foto:



Het maakt dus geen reet uit of je die veer er tussenuit haalt of niet.
Je komt er alleen een paar cm lager mee te liggen (zelfde effect als je stelringen een paar cm omlaag draaien )


Als ie op zijn wielen stil staal wel ja, maar als je rijdt en hij veert ver uit door een grote hobbel oid kan de echte veer los komen te liggen, die kleine is er dan om dat te voorkomen, lekker laten zitten dus!
Reply With Quote
  #8  
Old 27-10-2009, 23:18
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

maakt wel degelijk uit.. het houd de veer op spanning bij uitveren.. heb op de ring wel eens iemand met problemen gezien hierdoor bij het liften op een helling
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #9  
Old 27-10-2009, 23:19
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

hee knarf.. zelfde gedachten
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #10  
Old 28-10-2009, 06:24
Michaelknight's Avatar
Michaelknight Michaelknight is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 423
Default

toppie bedankt! hehe heeft me vader toch geen gelijk hij zei dat ik hem eruit moest halen

bedankt allemaal

Michael

Admin mag slotje op
__________________
Current:
Golf 2 1.3 '89
Golf 2 1.8 GTI '86


Past:
Golf 1 GTI 1.8 '83
Golf 4 V5 GTI 2.3 '98

Last edited by Michaelknight : 28-10-2009 at 06:39.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-10-2009, 10:04
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Michael,

Als ik het goed zie is de veer op jouw foto in zijn onbelaste stand.
Dat betekent dat hij dus nooit verder uit kan veren dan dit, hoe groot de hobbel ook is.

En als jij zegt dat de onderste veer onbelast bij het omhoog draaien helemaal ingeveerd is dan kan je hem er WEL net zo goed tussenuit halen want de kans is dan erg groot dat de bovenste veer de boel alsnog gewoon op spanning houdt.

En dan wordt je comfort dus beter omdat je minder vast metaal in je totale veerweg hebt zitten.
Denk dus dat je pa toch gelijk had.

Maar je kan dit heel simpel testen.
Kijk eerst hoever je hem omhoog wilde draaien en markeer dat. Haal dan de onderste veer er tussenuit en draai hem dan opnieuw in die stand. Als de veer in onbelaste toestand dan nog gewoon op spanning staat is het oke en kan je de onderste veer er dus uitlaten en heb je meer comfort.

Groeten,
Erik
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #12  
Old 28-10-2009, 10:36
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
maakt wel degelijk uit.. het houd de veer op spanning bij uitveren.. heb op de ring wel eens iemand met problemen gezien hierdoor bij het liften op een helling


Ja inderdaad, maar ik doelde op het veergedrag als je op een normale weg rijdt. Die hulpveer moet er natuurlijk wel tussen om de boel op spanning te houden voor een grote hobbel ofzo.
Reply With Quote
  #13  
Old 28-10-2009, 22:29
golfgtiputten's Avatar
golfgtiputten golfgtiputten is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 134
Default

Hulpveer lekker laten zitten, beter voor het veren. En bij Tec-tuning setjes zit de hulpveer altijd onderaan, terwijl die bij andere merken bovenaan zit. Waarom weet ik ook niet.
__________________
Mijn auto's:
98'er Golf mk4 V5 Highline (daily)
84'er Golf mk1 1.6 cabrio (project)
Reply With Quote
  #14  
Old 28-10-2009, 23:20
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Dat ding maakt juist geen reet uit voor het veren.
En het maakt ook geen reet uit of ie boven of onder zit, want hij wordt toch helemaal ingedrukt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum