![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
De waterpomp van mijn G60 blok motorcode PG ratelt best wel erg. Nu wil ik deze vervangen, en zocht een soort van 'how to' zonder veel succes helaas. Kan iemand me op weg helpen? Neem aan dynamo eruit, kompressor eruit en dat je dan al een heel eind bent toch? Waterpomp wordt ook aangedreven door de multi riem, niet de distributie riem toch? bedankt |
#2
|
||||
|
||||
![]() waterpomp kun je er zover ik weet van onder tussenuitpakken?
(ben niet zo thuis in de g60 ![]()
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
|||
|
|||
![]() hmm...
moet zeggen dat ik vanaf onderen nog niet heb gekeken. Iemand die dit toevallig zeker weet? En dat ie door de multiriem wordt aangedreven klopt he? (Ik vraag dit ivm het feit dat ie dan niet op tijd terug gezet hoeft te worden) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Klopt dat hij door een multiriem wordt aangedreven en niet door de distributieriem bijv.
Je moet er inderdaad vanaf de onderkant bij, is bij een G60 best een tijdrovende klus omdat je niet overal even goed bij kunt. Zou je aanraden dit op een brug / smeerput te doen, met een krik gaat het vies tegenvallen.
__________________
Owned VAG cars and their colours: Seat Ibiza 2.0 GTI 2001-2006 VW Golf MK3 2.8 VR6 2006 VW Jetta MK1 1.5 2006-2007 VW Corrado 2.9 VR6 2007 VW Golf MK2 1.6 2007-2008 VW Golf MK2 1.8 G60 2008-2009 |
#5
|
|||
|
|||
![]() tja helaas heb ik geen brug/smeerput.
Nu ben ik wel inmiddels wat gewend kwa 'krik sleutelen'. Ik weet dat het niet ideaal is maar goed we moeten het doen met wat we hebben ![]() bedankt iig mocht er nog meer info/tips zijn hoor ik het graag |
#6
|
|||
|
|||
![]() Boven van daan is het gemakkelijkst
G lader en dynamo weg halen Steun van de G lader en dynamo moet ook weg Daar zit nl de waterpomp achter Maak even van te voren een tekening hoe de multiriem loopt |
#7
|
|||
|
|||
![]() hey,
Heb inmiddels een andere waterpomp binnen maar heb nieuwe pakkingen nodig. Degene die het huis met de pomp scheid en als ik het goed heb, heb ik 2 pakkingen nodig om het plastic pijpje aan de zijkant van het huis te bevestigen? klopt dit? En zijn deze bij de groothandel verkrijgbaar (morgen ga ik er toch langs, maar dacht ik vraag het toch lol) oh en bedankt voor heads up om mogelijk toch via de bovenkant de waterpomp te vervangen ![]() Last edited by Reuvers : 03-02-2010 at 21:50. |
#8
|
||||
|
||||
![]() bij de dealer zijn de pakkingen ook nog te krijgen, onlangs nog gekocht. Zowel de O-ring als de pakking van het pomphuis zelf. Volgens mij ben je met een tientje klaar
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#9
|
|||
|
|||
![]() ok, maar de O ring ziet er nog goed uit. Het is de grote pakking die ik nodig heb. En schijnbaar zitten er 2 pakkingen tussen huis en plastic pijpje. Klopt dit?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Een nieuw draaiend gedeelte van de pomp kost een tientje of 4. Dan zitten de o-ringen en de pomphuis-pakking er ook bij!
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Meestal wel ![]() Ik vervang meestal het gehele pomphuis en pomp Vaak zitten de boutjes vast gerot en breken af Het kan ook nog zijn dat het pomphuis in gesleten is |
#12
|
||||
|
||||
![]() O-Ring gewoon vervangen, als je dat niet doet ga je heel erg veel spijt krijgen.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#13
|
|||
|
|||
![]() Gewoon bij de dealer oude pomp inleveren voor nieuwe en complete ori pomp verwisselen, ben je 't snelste en makkelijkste klaar..
je moet idd G-ladersteun verwijderen om pomp te verwisselen. Succes!
__________________
MKII-8V GTI '85 -> ? |
#14
|
|||
|
|||
![]() Ik haal straks nieuwe O ringen op; 1 voor de thermostaat en 1 voor het plastic pijpje. Ook de pakking tussen huis en pomp neem ik erbj. Dan is alles weer vers en zou het geluid weg moeten zijn als ik hem eenmaal erop heb zitten.
Wat ik alleen wel vreemd vind, is dat het plastic pijpje niet echt goed lijkt te passen in het huis? hebben meer mensen dit? |
#15
|
|||
|
|||
![]() iemand die hier meer van weet? Dat het pijpje niet goed aansluit?
|
#16
|
|||
|
|||
![]() De naad tussen het pomphuis en het zwartplastic bochtje?
Te dikke O-ring |