![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hee, ik ben nieuw hier heb ff een vraagje.
Wie heeft er nog tips of een idee om een KR blok 1.8 16v te tunen??? Heb de kleppen al rond gemaakt onderblok gevlakt krukas gebalanceerd vliegwiel 30% afgedraait en spaghetti spruitstuk. ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() wat bedoel je met kleppen rond gemaakt? meende dat ze dat altijd al waren...
![]() nokkenassen vervangen door wildere? Turbo? :P
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#3
|
||||
|
||||
![]() grotere kleppen, port & polish, inlaatspruitstuk pas maken op kop, andere nokkenassen, verstelbaar nokkenastandwiel, carbs, ITB's, standalone motormanagement, turbo, compressor, etc etc
de opties zijn grenzeloos, zolang je portemonnee het aankan ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Grotere kleppen passen (haast niet) in een 16V kop.
Als je er geld voor over hebt, idd wilde nokkenassen en individuele gaskleppen met electronische injectie (volledig zelf instelbaar natuurlijk).
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#5
|
||||
|
||||
![]() owja, das waar ook...
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Onderblok opboren naar 1900 of 2000cc, zuigerstangen polijsten, etc. Legio opties!
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Diesel onderblok plus krukas. Kom je op bijna 2.1 liter uit. Groter slag door diesel krukas. Dus meer koppel. Er is zat te bedenken.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
In combinatie met 16V zuigerstangen en zuigers?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#9
|
||||
|
||||
![]() is een hoop mogelijk maar ik denk wel dat je een hoop knaken in je blok moet gaan steken. Is het tunen van een atmoserisch blok niet moeilijker dan iets wat geblazen is? Ik heb een 1.8KR met resp. 163 / 156pk.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Turbo 16 kost ook wel wat:
1500 minstens voor motorevisie (niet noodzakelijk) 500 meters regelaars en andere ongein (niet noodzakelijk) 1000 tot 1500 motormanagement + laptop + wideband (wel noodzakelijk) 1000 turbo pijpen slangen intercooler spruitstuk downpipe ???? complete dikke uitlaat bouwen En dan nog versnellingsbak koppeling aandrijfassen etc aanpassen en of vernieuwen. Dikke €'s dus bij elkaar.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hoe zit het dan met je toeren? De 16v kop is toch gemaakt voor toeren draaien, en die langere slag helpt daar niet echt bij.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#12
|
||||
|
||||
![]() mijn 16V blok is overigens te koop.....nadere info volgt.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mijne ook al. Met vers gereviseerde kop. Tijd van het jaar of zo? ![]()
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() geen idee maar we houden het ff on-topic, ok?
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Met een frisse motor en een set goede nokkenassen kan je al leuke cijfers halen, voor een goede tuner: http://www.hurricaneracing.nl zij hebben al diverse 200+ 16v's gemaakt.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#16
|
||||
|
||||
![]() ZOOOOOOOOOOOOOOOO, ik zal maar niet vertellen dan dat ik wat jaren geleden 5800 piek betaald heb bij Pleuriscane voor een bewerkte cilinder kop die achteraf niet bewerkt was. En dat zij mijn 16V totaal omzeep geholpen hadden?
|
#17
|
||||
|
||||
![]() kuch ,look down
![]()
__________________
kopbewerking ,pm |
#18
|
||||
|
||||
![]() hahahaha maar dat was nog in mijn naïve periode, toen ik nog vond dat NL Power vette shit verkocht......
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Ja Edward? Dan ga je toch lekker terug ermee en vraag je hoe dat zit?? Apart is dat jij de enigste bent die wat negatiefs over hun te melden heeft.... Neem Franky die maar een beperkt budget had maar toch een vreselijk snelle 16V heeft en die het na een paar jaar van veelvuldig misbruik
![]()
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#20
|
||||
|
||||
![]() zet er gewoon een lachgasinstallatieke op, helemaal illegaal en lekker snel
|