Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-12-2004, 21:54
vw4-ever vw4-ever is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 21
Question tunen KR blok

Hee, ik ben nieuw hier heb ff een vraagje.
Wie heeft er nog tips of een idee om een KR blok 1.8 16v te tunen???
Heb de kleppen al rond gemaakt onderblok gevlakt krukas gebalanceerd vliegwiel 30% afgedraait en spaghetti spruitstuk.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-12-2004, 22:11
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

wat bedoel je met kleppen rond gemaakt? meende dat ze dat altijd al waren...

nokkenassen vervangen door wildere?

Turbo? :P
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #3  
Old 16-12-2004, 22:36
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

grotere kleppen, port & polish, inlaatspruitstuk pas maken op kop, andere nokkenassen, verstelbaar nokkenastandwiel, carbs, ITB's, standalone motormanagement, turbo, compressor, etc etc
de opties zijn grenzeloos, zolang je portemonnee het aankan
Reply With Quote
  #4  
Old 16-12-2004, 23:59
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Grotere kleppen passen (haast niet) in een 16V kop.
Als je er geld voor over hebt, idd wilde nokkenassen en individuele gaskleppen met electronische injectie (volledig zelf instelbaar natuurlijk).
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #5  
Old 17-12-2004, 00:01
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

owja, das waar ook...
Reply With Quote
  #6  
Old 17-12-2004, 09:07
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Onderblok opboren naar 1900 of 2000cc, zuigerstangen polijsten, etc. Legio opties!
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #7  
Old 17-12-2004, 10:22
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,050
Default

Diesel onderblok plus krukas. Kom je op bijna 2.1 liter uit. Groter slag door diesel krukas. Dus meer koppel. Er is zat te bedenken.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-12-2004, 10:31
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Diesel onderblok plus krukas.


In combinatie met 16V zuigerstangen en zuigers?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #9  
Old 17-12-2004, 12:43
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

is een hoop mogelijk maar ik denk wel dat je een hoop knaken in je blok moet gaan steken. Is het tunen van een atmoserisch blok niet moeilijker dan iets wat geblazen is? Ik heb een 1.8KR met resp. 163 / 156pk.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-12-2004, 12:50
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Turbo 16 kost ook wel wat:
1500 minstens voor motorevisie (niet noodzakelijk)
500 meters regelaars en andere ongein (niet noodzakelijk)
1000 tot 1500 motormanagement + laptop + wideband (wel noodzakelijk)
1000 turbo pijpen slangen intercooler spruitstuk downpipe
???? complete dikke uitlaat bouwen
En dan nog versnellingsbak koppeling aandrijfassen etc aanpassen en of vernieuwen.
Dikke €'s dus bij elkaar.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #11  
Old 17-12-2004, 15:43
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Diesel onderblok plus krukas. Kom je op bijna 2.1 liter uit. Groter slag door diesel krukas. Dus meer koppel. Er is zat te bedenken.


Hoe zit het dan met je toeren? De 16v kop is toch gemaakt voor toeren draaien, en die langere slag helpt daar niet echt bij.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #12  
Old 17-12-2004, 18:53
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

mijn 16V blok is overigens te koop.....nadere info volgt.
Reply With Quote
  #13  
Old 17-12-2004, 19:03
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Quote:
Originally Posted by Edward
mijn 16V blok is overigens te koop.....nadere info volgt.


Mijne ook al. Met vers gereviseerde kop. Tijd van het jaar of zo?
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #14  
Old 17-12-2004, 19:07
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

geen idee maar we houden het ff on-topic, ok?
Reply With Quote
  #15  
Old 17-12-2004, 20:17
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Met een frisse motor en een set goede nokkenassen kan je al leuke cijfers halen, voor een goede tuner: http://www.hurricaneracing.nl zij hebben al diverse 200+ 16v's gemaakt.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #16  
Old 19-12-2004, 10:03
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

ZOOOOOOOOOOOOOOOO, ik zal maar niet vertellen dan dat ik wat jaren geleden 5800 piek betaald heb bij Pleuriscane voor een bewerkte cilinder kop die achteraf niet bewerkt was. En dat zij mijn 16V totaal omzeep geholpen hadden?
Reply With Quote
  #17  
Old 19-12-2004, 10:51
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

kuch ,look down
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #18  
Old 19-12-2004, 11:26
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

hahahaha maar dat was nog in mijn naïve periode, toen ik nog vond dat NL Power vette shit verkocht......
Reply With Quote
  #19  
Old 19-12-2004, 14:36
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Ja Edward? Dan ga je toch lekker terug ermee en vraag je hoe dat zit?? Apart is dat jij de enigste bent die wat negatiefs over hun te melden heeft.... Neem Franky die maar een beperkt budget had maar toch een vreselijk snelle 16V heeft en die het na een paar jaar van veelvuldig misbruik nog steeds goed doet. Of mijn G60 kop, ik haal wel bijna 280pk met een vrij tamme nokkenas wat je ook niet echt alle dagen ziet.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #20  
Old 19-12-2004, 18:22
jakkesgolf2's Avatar
jakkesgolf2 jakkesgolf2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 10
Default

zet er gewoon een lachgasinstallatieke op, helemaal illegaal en lekker snel
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum