Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-05-2010, 20:24
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default Slecht starten MK1 1.1GG

Hey mede forummakkers!

Nu alles al geprobeerd maar ten einde raad:

De MK1 rijdt goed,alles vervangen,bougiekabels,bougies,onsteking nagekeken en alles vervangen,nieuwe benzinepomp,leidingen schoongeblazen,filter,carburator en etc. Nu wil ie maar niet aanslaan als hij koud staat! Eens hij gereden heeft geen probleem! Heeft ie een ganse nacht of een uur of 6 stil gestaan wil hij niet meer aanslaan! Raar maar waar! Pompen met het gaspedaal dan kom ie erdoor! Choke reageert hij niet meer op! Lijkt of hij lang stilstaat,dat de carburator geen benzine meer krijgt! Wie kan me helpen?

Grtz Andy.
__________________
Daily's :
2024 VW T-Roc R-Line Business+ 1.5 TSi DSG
1989 VW Golf GL 1.8 GU
Reply With Quote
  #2  
Old 21-05-2010, 21:59
mk1GTI1.6's Avatar
mk1GTI1.6 mk1GTI1.6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 19
Default

Heb je al eens gezien of je benzine toevoer geen valse lucht pakt waardoor de leiding leeg loopt naar de tank dan moet je idd lang starten tot hij terug benzine krijgt.

Als hij dan [B]kou in gang staat draait hij dan goed?
Reply With Quote
  #3  
Old 21-05-2010, 22:02
mk1GTI1.6's Avatar
mk1GTI1.6 mk1GTI1.6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 19
Default

Quote:
Originally Posted by mk1GTI1.6
Heb je al eens gezien of je benzine toevoer geen valse lucht pakt waardoor de leiding leeg loopt naar de tank dan moet je idd lang starten tot hij terug benzine krijgt.

Als hij dan [B]kou in gang staat draait hij dan goed?


En als je hem juist gestart hebt gekregen (kou) direct stilleggen en een minuut later terug starten gaat hij dan vlot in gang?
Reply With Quote
  #4  
Old 21-05-2010, 23:28
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Dat komt vaker voor bij die mechanische brandstofpompjes. Dan krijgt die ergens valse lucht en loopt de slang leeg tot aan de tank. Die pomp wordt aangestuurd door de nokkenas, dus moet de hele motor draaien om de leiding en dus de carb weer vol met brandstof te krijgen. Kan aan de leiding liggen of aan de pomp. Electrisch pompje is de ideale oplossing. Lever ik ook voor de motorcarb ombouwsets en rij er zelf mee. Facet silvertop. Als ik instap sleutel om (pomp gaat lopen), riem vast en starten maar. Loopt in een keer.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #5  
Old 22-05-2010, 11:28
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default

Quote:
Originally Posted by mk1GTI1.6
En als je hem juist gestart hebt gekregen (kou) direct stilleggen en een minuut later terug starten gaat hij dan vlot in gang?


Eens hij gedraaid heeft,is er geen probleem meer om hem gestart te krijgen.
__________________
Daily's :
2024 VW T-Roc R-Line Business+ 1.5 TSi DSG
1989 VW Golf GL 1.8 GU
Reply With Quote
  #6  
Old 22-05-2010, 12:46
mk1GTI1.6's Avatar
mk1GTI1.6 mk1GTI1.6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2010
Posts: 19
Default

Dan zal het daaraan liggen kijk alle darm aansluitingen eens na.
Zoals SjefG40 zegt zit waarschijnlijk aan het pompje meestal zo een briedje dat door de leiding is gedrukt.
Reply With Quote
  #7  
Old 23-05-2010, 07:57
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

terugslag klepje ertussen zetten wil misschien ook wel..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 23-05-2010, 11:41
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default

Al bedankt voor de reacties,zal alle aansluitingen eens nazien!
__________________
Daily's :
2024 VW T-Roc R-Line Business+ 1.5 TSi DSG
1989 VW Golf GL 1.8 GU
Reply With Quote
  #9  
Old 11-06-2010, 00:04
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default

Quote:
Originally Posted by The_Rabbit
Al bedankt voor de reacties,zal alle aansluitingen eens nazien!


Update!

Vanmiddag geprobeerd,alle leidingen nagezien,geen lekken,wat blijkt? Met luchtfilter eruit start ie als nieuw! Waar moet ik voort zoeken?

Grtz Andy.
__________________
Daily's :
2024 VW T-Roc R-Line Business+ 1.5 TSi DSG
1989 VW Golf GL 1.8 GU
Reply With Quote
  #10  
Old 11-06-2010, 13:32
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Dan zou ik eens op zoek gaan naar een nieuwe luchtfilter.

Greetz
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum