![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Goedemiddag,
Vanaf welk bouwjaar is er in de golf MK1 (cabrio) en de Jetta MK1 (belastingvrij dus) stuurbekrachtiging gebouwd? Dit vraag ik mij af omdat ik op zoek ben naar een belastingvrije Volkswagen MET stuurbekrachtiging voor een prijs van rond de 1000 á 1500 euro. Alvast bedankt, Martijn |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is een belastingvrije MK2 niks voor je?? deze zijn er volgens mij meer van met stuurbekrachtiging.
__________________
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() vanaf modeljaar 1982 was de golf 1 met stuurbekrachtiging te bestellen.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() En anders zelf inbouwen...
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hier heb ik inderdaad ook over gelezen. Is dit heel erg lastig? En hoeveel tijd kost het ongeveer? |
#6
|
||||
|
||||
![]() niet heel lastig, maar je moet wel een goede complete set van een cabrio kopen.
En je golf 1 moet een 1.5 of hoger zijn, anders zit je met de steun van de stuurbekrachtigingspomp omdat een 1.1 motor een zogenaamd 'smallblock' is en voorover ligt ipv achterover vanaf de 1.5 |
#7
|
|||
|
|||
![]() wat johan zegt idd
![]()
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() kost gebruikt ongeveer 350 euro .
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Ook kijken of alle kruiskoppelingen enz. erbij zitten.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Mijn inziens heb je in hardtop mk1 geen stuurbekrachtiging nodig omdat het sturen veel minder direct wordt.
Het echte probleem van golf 1 is z'n draaicirckel deze is vergelijkbaar met een streekvervoer bus en dat los je niet op met stuurbekrachtiging.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ok, duidelijk is dus dat je moet zorgen dat de stuurbekrachtiging-set in ieder geval helemaal compleet is, en je een type golf moet hebben met minimaal een 1.5.
Ik ga er eens over na denken, bedankt voor de reacties! |
#12
|
|||
|
|||
![]() Ik was ook op zoek met stuurbekrachtiging, maar uiteindelijk niet genomen. Ik mis het totaal niet. Sterker nog, mn moeders Alto uit 2000 is ook zonder stuurbekrachtiging en die stuurt veeel zwaarder, terwijl die Alto zowat op fietsbandjes staat en die van mij op vrji dikke sloffen.
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Ik was zelf ook op zoek naar een stuurbekrachtiging voor m'n (project) Caddy mk1. Heb er toen vrij plotseling een Caddy bijgekocht zonder deze luxe en t is gewoon een weekje wennen en mijns inziens is stuurbekrachtiging ook niet zalig makend...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik kan bij deze zeggen dat ik het met je eens ben. Ik heb ook vrij plotseling een Volkswagen Jetta gekocht uit '82. Ook zonder stuurbekrachtiging, maar de auto stuurt harstikke goed. Even afwachten hoe dat is zodra die verlaagt is en andere velgen ![]() |