![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() ik heb een witte golf 2 hier staan en hij is in erg goede staat. bijna nergens rot behalve een beetje bij de sleepoog en ik denk onder het raam. Want daar zit een roestplek die al een keer onprofessioneel is bijgewerkt zo te zien. En er lekt water daar naar binnen waarschijnlijk. Het tapijt bij de bestuurderkant bij de pedalen is gewoon kleddernat na een tijdje regenachtig weer. En daardoor zijn de ramen ook snel beslagen denk ik.
Is die voorruit er makkelijk HEEL uit te krijgen ? Want het is echt een kwaal dat er een gat onder zit toch ? Aangezien het nu toch winter is kan het nu mooi verholpen worden want de auto staat nu toch in een droge schuur. Gr Roel
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Als je het nog nooit gedaan heb...is makkelijkst om van buitenaf het rubber kapot te snijden...
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#3
|
|||
|
|||
![]() en daarna kan je hem er zo uitpakken met 2 van die grote zuignappen ofzo ? of zit het nog gekit ? had van iemand gehoord dat je zulke ramen 9 van de 10 keer niet heel eruit krijgt namelijk. en zon nieuw raamrubber is gewoon nog bij de dealer te krijgen ofzo ?
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#4
|
|||
|
|||
![]() hallo paar weeken geleeden de raamen nog uit me golf gehaald is niet lastig wel een klus voor 2 man voorzigtig overal de rubber naar het raam drukken met behulp van een schroevedraaijer en tegelijketijd raam naar vooren drukken was er nog geen half uur mee bezig
|
#5
|
||||
|
||||
![]() voorruit is niet gekit bij jouw golf
__________________
VW das auto. |
#6
|
|||
|
|||
![]() nee komt uit jaaren 90 en zit gewoon in rubber
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Idd gewoon met beleid een schroevendraaijer tussen je rubber zetten en je raam zachtjes naar buiten duwen, gaat ie er zo uit.
Heb je er geen vertrouwen in dan idd gewoon je rubber aan de buitenkant doorsnijden en je raam eruit halen. Weet niet of een raamrubber nog bij de dealer verkrijgbaar is, anders wordt er hier regelmatig iets aangeboden, of je kijkt op de sloop naar een golf II zonder of met kapot voorraam en haal je daar het rubber uit.
__________________
Polo 9n 2003 1.4 16v blauw Daily Passat 2.0 20V 2004 blauw SOLD Audi A3 1.9TDI blauw TOTAL LOS Polo 6n 1.3 1995 SOLD MKIII 1.9d 1996 SOLD Polo 6n 1.9 SDI 1998 SOLD MK III 1.4 1994 SOLD MKII 1.3 mat-wit 1990(Rat) Sold Polo 6n 1.6 1996 Sold |
#8
|
||||
|
||||
![]() Voorruit is tricky zonder barsten eruit te halen. Alle andere ruiten zijn super simpel. Idd op de sloop voor een tientje een nieuw rubber regelen. Is goedkoper dan een nieuwe voorruit.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Iemand al eens WD40 toegepast op de voorruit ??
Rubber rondom inspuiten, vervolgens een vinger ( verfhoutje werkt ook ![]() tussen het rubber en het casco geheel rondom geleiden. Bij het rondgaan, nogmaals WD40 inspuiten. Dit komt dus tussen het rubber en casco terecht . . . 10 minuten wachten en nogmaals met je vinger / verfhoutje of whatever een rondje maken. Het rubber is nu los van het casco zonder nog door allerlei vervuiling vast te zitten. Stap 2 : In je auto gaan zitten en aan de bovenzijde in een hoek het rubber naar beneden drukken en licht de ruit onder druk naar buitenduwen. Werk tot halverwege het raam, zowel naar boven als beneden. Vervolgens werk je vanuit de ene BOVEN hoek naar andere hoek en druk je zo langzaam de ruit eruit. Rubber hou je zo heel, geen kans op krassen van een stanleymes op je lak en geen kans op hechtingen in een vinger toen je er achterkwam dat het rubber erg hard was geworden, vervolgens harder ging drukken op je mes en . . . vervolgens uitschoot ![]() Een extra paar handjes is altijd gemakkelijk, maar zo kan je het dus ook alleen doen. |
#10
|
|||
|
|||
![]() oke gaan we dat binnenkort eens proberen. eerst dat met dat wd40 als dat zo makkelijk gaat. ben er dan toch wel met 2 man dus hopelijk dan het raam er snel uit om de roestplek nog deze winter bij te werken!
Bedankt voor de hulp mensen.
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Het eerste hoekje aan de binnenkant is altijd een beetje rommelen, omdat dit vrij strakzit, zodra je dit naar binnen hebt gebogen en een beetje ( klein beetje !! ) druk zet, zal je zien dat dit gemakkelijker gaat omdat de buitenkant al goed los is door de WD40. Binnenkant zou je ook in kunnen spuiten en even kunnen laten inweken, maar als je dashboard er nog inzit, wordt alles zo baggervet van de WD40 . . .
Succes en laat even weten of het gelukt is !! ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Goede oplossing Remco, ik gebruik ook vaak WD 40 voor dat soort toepassingen.
Het werkt perfect op deze manier. Maar bij een voorraam blijft het zaak erg voorzichtig te werk te gaan zo leert ook mijn ervaring ![]()
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Nog een tip.
Voor als je toch met 2man bent. Ga liggen in de stoel en druk met je voeten. ( Wel schoenen uit trekken) In je benen heb je nog iets meer kracht dan in je armen normaal gesproken. Zo haal ik de ruiten er vaak uit. Kan de andre persoon de ruit aan de buiten kant van de auto de ruit begleiden met het naar buiten komen. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Mening deel ik maar gedeeltelijk . . . als snel duw je te hard omdat je JUIST meer kracht in je benen hebt. Plus je voeten geven op 2 plaatsen een hogere belasting waardoor je ook nog eens extra risico loopt op een gescheurde voorruit . . . |
#15
|
||||
|
||||
![]() je kan hem er ook uit rammen en op de verzekering van je buurjongetje (honkbal ofzo) een nieuwe laten monteren bij de glasboer ;-)))
__________________
ga lekker fietsen : brAllez, Studio Peugeot |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
idd, met een voorruit durf ik dit niet meer.. te vaak fout gegaan,
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Ik heb eerst al het plastic aan de binnenkant bij het raam verwijderd.
Hierna heb ik voorzichtig het rubber een beetje losgestoken door de punt van de schroevendraaier erin te steken. Helaas was ik ongeduldig en hem ik in mijn eentje geprobeerd om het raam eruit te halen, terwijl een vriend onderweg was... toen knapte mij het raam stuk. Ik zal het zeker met 2 man doen en proberen eerst het rubber los te steken. Deze kunnen na 25 jaar, en zeker met roest eronder wel wat vast zitten. |