Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 12-04-2012, 17:32
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict

Send a message via MSN to golf2 abuh
Default MFA golf 2 1.8 16v kr, klopt niet...

hallo, mn volgende probleem: de MFA.

voorheen deed wel opzig alles het ,alleen had ik wel afentoe mn twijfels over de verbruik meter, en de olie tempratuur. die deed het pas als mn koelvloeistof temp. voorbij het midden kwam. km's en gemiddelde snelheid doet het wel gewoon normaal.

nu heb ik afgelopen nacht mn accu uit de auto gehaald om eens goed op te laden.
nu heb ik mijn accu terug gezet (verder nergens aangezeten, heb alleen wel de extra olietemp en koelwatertemp meters op dit moment niet aangesloten)

maar nu geeft de buiten temp. meter -40 aan en de olietemp wissellend, net bijv. 85graden. terwijl ik maar 4 km heb gereden.

dus: verbruik klopt niet, buiten temp klopt niet, en olie temp klopt niet....
Reply With Quote
Old 12-04-2012, 18:00
RamonR RamonR is offline
VW Addict

Send a message via MSN to RamonR

Quote:
Originally Posted by golf2 abuh
hallo, mn volgende probleem: de MFA.

voorheen deed wel opzig alles het ,alleen had ik wel afentoe mn twijfels over de verbruik meter, en de olie tempratuur. die deed het pas als mn koelvloeistof temp. voorbij het midden kwam. km's en gemiddelde snelheid doet het wel gewoon normaal.

nu heb ik afgelopen nacht mn accu uit de auto gehaald om eens goed op te laden.
nu heb ik mijn accu terug gezet (verder nergens aangezeten, heb alleen wel de extra olietemp en koelwatertemp meters op dit moment niet aangesloten)

maar nu geeft de buiten temp. meter -40 aan en de olietemp wissellend, net bijv. 85graden. terwijl ik maar 4 km heb gereden.

dus: verbruik klopt niet, buiten temp klopt niet, en olie temp klopt niet....

Hoi,

Ik heb dit ook wel eens gehad bij mij, de temp gaf inneens -40 aan en na loop van tijd viellen er meer functies uit van de MFA, wat bleek nou....
De blauwe flexibele printplaat achter op je tellerunit, die was bij mij kapot, ik heb dan een klok met verbruiksmeter (oranje Pijl met wijzertje voor 5e versn) dus ik heb lang gezocht naar een goeie en die toen uit duitsland gekocht en de printplaat overgezet

Grtz, Ramon
Reply With Quote
Old 12-04-2012, 20:50
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict

Send a message via MSN to golf2 abuh

dus een comlete andere tellerbak dan of enkel n klokvorm zegmaar? maar hoe kan dat ineens na het terug plaatsen van de accu? heb de tellerbak er namelijk nog nooit uitgehad..
Reply With Quote
Old 13-04-2012, 10:16
RamonR RamonR is offline
VW Addict

Send a message via MSN to RamonR

Quote:
Originally Posted by golf2 abuh
dus een comlete andere tellerbak dan of enkel n klokvorm zegmaar? maar hoe kan dat ineens na het terug plaatsen van de accu? heb de tellerbak er namelijk nog nooit uitgehad..

Tja misschien lekkage of doorgebrand ? geen idee
Het is ook niet nieuw meer he
Ik zou alleen dan de flexibele printplaat over zetten en niet de complete klok, dan ben je je originele km stand ook kwijt eehj
Reply With Quote
Reply

Posting Rules