![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hoi,
Heb een G60 PG motor en deze wil niet aanslaan. Startmotor goed deze goed rond, en bougie's vonken alle 4. Benzine pomp geeft benzine, druk ![]() Heb ik vandaag remmenreiniger in de inlaat gespoten, en de motor slaat meteen aan, blijft alleen stationair lopen want als ik aan het gas kom slaat ie meteen weer af. Daarna wil deze niet meer uit zichzelf starten. Kan dit aan de pomp liggen? Auto heeft wel ong. 1 jaar stilgestaan. Graag hoor ik jullie reactie Grtz Roland ps heb de search funtie reeds gebruikt maar niet echt iets bruikbaars gevonden.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Blauwe sensor stuk?
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Heb er ook al een andere ecu aangehangen maar geen verschil.
De blauwe sensor is idd ook voor de ecu, had vanmiddag wel de stekker los getrokken toen de motor liep (stationair), deze sloeg toen meteen af. Kan die dan stuk zijn of??
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#4
|
|||
|
|||
![]() Heb je nu wel vonk dan ?
Hij hoort niet af te slaan zodra je hem los trekt. Of loopt de motor wel gewoon weer nu ?
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vonk wel idd, motor loopt nog steeds niet. Gooit m goed rond maar daar blijft het bij ![]() Daarom dacht ik aan de pomp omdat deze ook geluid maakt, en al ong. 1 jaar niet meer in beweging is geweest.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project Last edited by The Skinnmeister : 20-02-2012 at 21:58. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Zou kunnen ja dat die bijna geen druk levert , even drukmeten.
Haal hem anders op de injectorrail los waar de benzineslang erop komt dan kan je kijken misschien of die al genoeg druk benzine eruitspuit.
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#7
|
||||
|
||||
![]() met blauwe sensor los moet je de motor wel aan de praat krijgen, maar met het gaspedaal aan de praat houden.
lukt dat?
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ga ik proberen ![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ben vanmiddag weer bezig geweest, blauwe sensor vervangen, maar dan blijft de motor zowel met als zonder stekker alleen stationair draaien. Kan met voorzichtig handgas de motor tot 2000 rpm houden maar verder komt ie niet want dan wil ie inhouden en afslaan.
Heb ook de brandstoffilter vervangen, geen verschil. Heb aan de rail de slang los gehaald maar kan met de pomp op contact mijn duim gewoon op de slang houden. Vind dit raar of kan dit? Ben bezig met het lenen van een druk meter. Ik hou me aanbevolen voor ideeen ![]() Gr Roland
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#10
|
||||
|
||||
![]() Moet normaal toch aardig druk op de brandstofleiding staan, lijkt me verstandig om er toch even een drukmeter tussen te zetten.
Maar lijkt toch aardig op slijtage van de brandstofpomp. |
#11
|
||||
|
||||
![]() brandstof pomp of opvoerpomp
had hier ook 1 .. sloeg netjes maar bij beetje gas geven was het gebeurd kreeg te weinig .. succes gooigolf |
#12
|
||||
|
||||
![]() Let dus op je kunt 2 pompen hebben! Beide kunnen stuk gaan.
Bij een G60 hoort de pomp als je deze op het contact zet even een seconde of 5 te draaien. Daarna stopt deze. Pas als je doorstart gaat de pomp weer draaien. Let daar dus wel op als je gaat testen! De pomp draait dus maar even.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() ik denk de opvoerpomp in de tank
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#14
|
||||
|
||||
![]() Vandaag identiek hetzelfde probleem opgelost bij mijn G60. Deze had 4 jaar stil gestaan. Ook lopen met remmenreiniger in de inlaat.Bij mij was de opvoerpomp in de tank overleden,maar bleekde brandstof pomp zelf ook niet echt veel druk meer te geven. DIe had blijkbaar ook een optater gehad. Beide vervangen en lopen als een zonnetje!
Ik zou ze lekker vervangen door nieuw of wat anders gebruikt.
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60 Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ik heb maar 1 pomp, alleen in de tank. Onder de auto alleen de filter.
Mijn pomp draait wel constant en maakt flink lawaai, denk idd dat ie overleden is.......
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#16
|
||||
|
||||
![]() ik gok ook op de pomp.vooral omdat die herrie blijft maken...
__________________
VW das auto. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Dat vermoeden had ik al daarom zei ik ook druk meten.
![]() Je kan de pomp ook uit elkaar halen , er zijn filmpjes van ergens op youtube how to do ![]() Kan ook zijn dat die vervuild is of je benzine tank dus erg vuil is van binnen. Even open halen en dan controleren. Succes
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#18
|
||||
|
||||
![]() Vandaag een metertje tussen de brandstofleiding gezet, auto op contact, paar keer proberen te starten, pomp laten lopen en wat denk je?? Bijna geen druk meer uit de pomp volgens de meter. Dus ga op zoek naar een nieuwe pomp en dan moet het over zijn denk ik. Alvast dank voor jullie meedenken en ik laat nog iets weten
![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#19
|
||||
|
||||
![]() Euh ja, dat hadden er al een paar geroepen..
![]()
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60 Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits |
#20
|
||||
|
||||
![]() Nieuwe pomp erin gezet en idd hij loopt
![]() Loopt nog wel op 3 cyl. maar ook dat lossen we op!
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |