Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-06-2015, 16:33
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 291
Default Laatste poging pierburg 2e

Goedendag!

Ik ben flink aan het lezen geweest over hoe en wat ik met die pierburgzooi aan moet en begin er gestoort van te worden.

Het gaat om een Golf MK2 van 1984 (1.6ez met 3-traps automaat),
op me pierburg staat, zodra ik het luchtfilter verwijder, 2e.
Iemand die me iets meer kan vertellen over hoever de co2-schroef, stationair schroef etc. open moet? Dat ik enige indicatie heb van hoe en wat.

Ook zit er naast de stationairschroef nog een schroef met een vacuumaansluiting,
deze heb ikzelf wel aangesloten. Maar zag ook een plaatje voorbij komen waar 1 van deze aansluitingen vrij bleef.

Het feit is namelijk dat 300km op een volle tank niet echt prettig is als ik rustig rij. Ook komt die niet mooi opgang en kan ik beter met een kwart gas optrekken en langzaam opbouwen dan meteen volgas.
Dan gaat die inhouden/tegenwerken.

Wie o wie is mijn reddende engel?

Greetz!
Reply With Quote
  #2  
Old 16-06-2015, 08:35
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Hee.
Afstellen is het beste te doen met een viergastester. Anders blijft het maar op gokwerk. Daarnaast lukt afstellen niet als er overduidelijk iets mis is met de carburateur.
Speel eens met de CO-stelschroef tot hij wel lekker stationair loopt.
Daarnaast klinkt het ook alsof hij te veel benzine krijgt.



De schroeven op de driepuntsdoos (bij jou vierpuntsdoos want automaat) zijn om het stationair toerental en het verhoogd stationair toerental af te stellen (warmloop).

Op de afbeelding is duidelijk te zien welke aansluiting los moet blijven.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-06-2015, 23:17
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 291
Default

Quote:
Originally Posted by Maarteno
Hee.
Afstellen is het beste te doen met een viergastester. Anders blijft het maar op gokwerk. Daarnaast lukt afstellen niet als er overduidelijk iets mis is met de carburateur.
Speel eens met de CO-stelschroef tot hij wel lekker stationair loopt.
Daarnaast klinkt het ook alsof hij te veel benzine krijgt.



De schroeven op de driepuntsdoos (bij jou vierpuntsdoos want automaat) zijn om het stationair toerental en het verhoogd stationair toerental af te stellen (warmloop).

Op de afbeelding is duidelijk te zien welke aansluiting los moet blijven.


Kan ik uit deze afbeelding ophalen dat deze aansluiting vrij blijft? Waarom zit die er dan eigenlijk? Ook is er een acceleratietimer of iets aan me schutbord aanwezig, welke moet hierheen en welke gaan er op de vacuum van o.a. de rembekrachtiger?
Reply With Quote
  #4  
Old 17-06-2015, 09:16
Marijn32b Marijn32b is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 136
Default

http://www.ebay.de/itm/orig-Reparat...=item259f52c6cb

Is niet een pierburg, maar misschien wel heel erg verwant? Iig wel 1984 golf en EZ motor...
Reply With Quote
  #5  
Old 17-06-2015, 09:19
Marijn32b Marijn32b is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 136
Default

http://www.ruddies-berlin.de/se2e2.htm

Deze al gezien? Zal wel als je al veel hebt gegoogeld maar je weet nooit..
Reply With Quote
  #6  
Old 17-06-2015, 18:26
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 291
Default

Welke slangen moeten hierop als we de afbeelding met de gele componenten zien?

20150617_185720 by Mark Hietbrink, on Flickr


20150617_185657 by Mark Hietbrink, on Flickr
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum