![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() de waterpomp zit over de distrbitue riem, maar is er een mogelijkheid om deze de demonteren zonder dat ik men distributieriem en alles moet demonteren?
alvast bedankt |
#2
|
|||
|
|||
![]() Golfii 1989
|
#3
|
||||
|
||||
![]() wat voor auto, motor e.d is ook makkelijk om te weten.
en de waterpop loopt niet over de distributie. die loopt of via de multieriem of een poelie met snaar Distributie loopt over de nokkenas. ontsteking en krukaspoelie Ja en over de spanrol ![]()
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik ben geen golf expert maar bij mijn audi/polo loopt de distributieriem dus wel over de waterpomp... maja die span je ook met de waterpomp dus als je de nokkenas en krukas laat staan hoef je niks te stellen.....
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() hij heeft het over een golf van 89.
Dan zou het bij de 1300 of 1600 wezen. Dat zou kunnen. Daarom wat meer info zou prettig zijn En als het wel over de dirtibutie loopt.. Wel aftekenen met witte stift of zo. Op de riem en poelies
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#6
|
|||
|
|||
![]() type: golf 40kw U9 (1300 injectie)
en de waterpomp loopt wel degelijk over distributieriem, maar het probleem is, ik kan niet bij de onderste bout om de waterpomp los te maken, moet ik dan echt alles gaan demonteren om dat ene boutje los te maken? |
#7
|
|||
|
|||
![]() golf 2 lol
|
#8
|
||||
|
||||
![]() ja dan loopt hij wel over de distributie.
ALs je dan toch een nieuwe waterpomp erop gooi doe dan ook een nieuwe riem. De oude aftekenen, waterpomp monteren even de oude riem er op leggen klopt het met de streepjes dan leg je de nieuwe erom. Dan weet je zeker dat er niks verdraaid is.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |
#9
|
|||
|
|||
![]() ok zal proberen lol, hehe dus alles eraf , niet een makkelijke manier, want ik zit namelijk thuis zonder poulietrekker
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Vergeet niet om de afdichtring te vervangen !!
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een houtenspie wil ook wel werken ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() de poelie voor de v riem 4boutjes los beetje vrikken en hij komt er af en alles moet er af werkt het gemakkelijkst
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Poelie op de waterpomp hoeft er echt niet af...
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Je hoeft alleen de poellie van de nokkenas en die van de dynamosnaar eraf te halen.
Dan kan je die achterste plastic kap er zo afhalen. Misschien dat het lukt zonder de nokkenaspoellie eraf te halen, bij mij moest toch alles eraf. De poellie voor de dynamo zit vast met inbus 6 mm. En die bout van je nokaspoellie met sleutel 24. geen poellietrekker voor nodig. Onderste boutje van de waterpomp proberen in te spuiten met wd-40, die breken nog weleens !! Bij het monteren van de nieuwe waterpomp wel de o-ring vervangen en het oppervlakte waar de pomp tegen aan komt kaalschuren. Bij het terugmonteren van de dynamo poellie de binnenkant ff schuren, anders plaats je em moeilijk terug. Last edited by saus : 31-01-2006 at 10:30. |
#15
|
|||
|
|||
![]() thx voor de tips, ik ga men best hehe, alle wish me luck
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
andere boutjes kunnen ook breken hoor ![]() ![]() iig succes met je klusje
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|