![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Nu ik driftig ben de derby te strippen gaat het steeds meer kriebelen: wil de koets echt KAAL naar de spuiter hebben. Dit betekend dat ik ook de remleidingen wil vervangen door nieuwe koperen, maar hoe doe je zoiets? Is er speciaal gereedschap voor nodig? Er komt ook een verdeler tussen die niet origineel VauWee is (een tilton of een willwood). Hoe zitten de leidingen in de hoofdremcylinder: uitwendig gesneden schroefdraad of is het moertje wat er over heen zit voldoende?
Kan ik de bekrachtiger er zo tussen wegpakken of heeft deze naast de vacuümkamer (die op de inlaat is aangesloten) ook een remvloestofreservoir die ik moet aftappen? Maw. Hoe werkt de bekrachtiger samen met de remcylinder, 'droog' of 'nat' en is er makkelijk een andere remcylinder (tilton) te plaatsen op de ori bekrachtiger? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Tussen hoofdrem+krachtversterker droge connectie volgens mij..
Verder: leiding => met speciaal gereedschap felst men er een randje aan, nadat ze het 'schroefdraaddingetje' erop geschoven hebben. Dus: leiding, schuif er een warteltje op, flensje aan draaien, klaar! Nieuwe leidingen kan je zo laten maken, maar je kunt het ook zelf doen. gereedschap is niet heel duur (gloof ik).
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Pas op VW heeft een dubbele felsrand, je moet er een bolletje op maken, maar met zo'n midlock setje kan dat allemaal.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#4
|
||||
|
||||
![]() En dan worden er ook nog eens verschillende moer-maten gebruikt om het nog ff wat moeilijker te maken
![]()
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#5
|
|||
|
|||
![]() http://www.midlock.nl/ voor artikelen en prijzen.
En nee, ik maak geen reclame, maar hier vindt je tenminste gereedschap wat je bij de gemiddelde automaterialenzaak nooit te zien zal krijgen. ![]() |