Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-07-2004, 09:51
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default Remleidingen trekken

Nu ik driftig ben de derby te strippen gaat het steeds meer kriebelen: wil de koets echt KAAL naar de spuiter hebben. Dit betekend dat ik ook de remleidingen wil vervangen door nieuwe koperen, maar hoe doe je zoiets? Is er speciaal gereedschap voor nodig? Er komt ook een verdeler tussen die niet origineel VauWee is (een tilton of een willwood). Hoe zitten de leidingen in de hoofdremcylinder: uitwendig gesneden schroefdraad of is het moertje wat er over heen zit voldoende?

Kan ik de bekrachtiger er zo tussen wegpakken of heeft deze naast de vacuümkamer (die op de inlaat is aangesloten) ook een remvloestofreservoir die ik moet aftappen? Maw. Hoe werkt de bekrachtiger samen met de remcylinder, 'droog' of 'nat' en is er makkelijk een andere remcylinder (tilton) te plaatsen op de ori bekrachtiger?
Reply With Quote
  #2  
Old 16-07-2004, 10:08
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Tussen hoofdrem+krachtversterker droge connectie volgens mij..

Verder:

leiding => met speciaal gereedschap felst men er een randje aan, nadat ze het 'schroefdraaddingetje' erop geschoven hebben.

Dus: leiding, schuif er een warteltje op, flensje aan draaien, klaar!

Nieuwe leidingen kan je zo laten maken, maar je kunt het ook zelf doen. gereedschap is niet heel duur (gloof ik).
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #3  
Old 16-07-2004, 10:25
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Pas op VW heeft een dubbele felsrand, je moet er een bolletje op maken, maar met zo'n midlock setje kan dat allemaal.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #4  
Old 16-07-2004, 10:52
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

En dan worden er ook nog eens verschillende moer-maten gebruikt om het nog ff wat moeilijker te maken
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #5  
Old 16-07-2004, 12:02
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

http://www.midlock.nl/ voor artikelen en prijzen.

En nee, ik maak geen reclame, maar hier vindt je tenminste gereedschap wat je bij de gemiddelde automaterialenzaak nooit te zien zal krijgen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum