![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Stel je zou een Golf Rallye invoeren naar NL, dan komt op een bepaald moment de BPM ter sprake.
Nu staat op de site van de belastingdienst wel aardig beschreven hoe je dit moet berekenen maar je hebt hiervoor de netto catalogusprijs nodig. De netto catalogusprijs is de catalogusprijs min de omzetbelasting. De catalogusprijs is de verkoopprijs die de fabrikant of importeur van de personenauto, bestelauto of motor in Nederland adviseert. Met de omzetbelasting bedoelen ze neem ik aan gewoon de btw (en dan het btw % wat toentertijd gold). Nu kwam ik op de site www.doppel-wobber.de een prijs van DM 35600 tegen. Als je dit omrekent naar Euro (koers 1:1,95583) dan kom je op EUR 18202 uit. Dit is eigenlijk het enige wat ik kon vinden als oorspronkelijke prijs. Klopt dit enigszins of zit ik er flink naast? Als ik namelijk bij enkele verzekeringsmaatschappijen kijk en ik geef een Golf G60 Syncro op (118kw) dan staat als nieuwprijs vaak een bedrag van EUR 32581. Dat zou inhouden dat een Rallye toen 72000 gulden ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Nou...denk dat dat heus niet echt veel ernaast zal zitten...aangezien in 1991 een Polo G40 ook rond de 40.000 gulden zat en een Corrado VR6 70.000 guldens waren..
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik denk, dat je met die prijs heel aardig in de buurt komt. Het was tenslotte ook niet "zomaar" een Golfje, hè.
![]()
__________________
-'18 Polo 1.0 TSI 115 pk DSG Highline Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() kijk maar eens wat een originele en in een goede staat verkerende rallye nu nog oplevert. praat je meestal tussen de 5 a 10.000 euro. dat is omgerekend nog steeds tussen 11.000 en 22.000 gulden in. en dat voor een auto van 15 jaar oud.
grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Het leek mij ook wel heel erg weinig, € 18200 voor een nieuwe rallye. Ik denk dat het inderdaad niet helemaal goed vermeld staat op die website. Heb ze nog maar wel even gemaild om het na te vragen.
Ik ga voor nu maar even uit van die € 32581, dat bedrag kom ik tenslotte ook meerdere keren tegen bij de verzekeringsmaatschappijen voor een 'Golf G60 Syncro 118KW' (zo staan de meeste Rallyes op kenteken). |
#6
|
||||
|
||||
![]() Je hebt de Duitse prijs gepakt in je oorspronkelijke berekening, daar zit sowieso al geen BPM op...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() €18200 + 45,2% bpm + 19% btw = €31447, komt redelijk in de buurt dus...
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Rallye kent nederland toch niet, dus kun je het niet opgeven als een golf g60 synchro, dat er een bodykitje opzit tsja..
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Er was inderdaad een reden waarom ze hier nooit nieuw verkocht zijn...
Jens |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat was die reden dan? De prijs?
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Heb hier een oude autovisie met een artikel over de golf rallye, daarin staat dat hij in duitsland 47.000 DM kost en ze gokken in nederland 70.000 gulden.
En de corrado g60 staat voor 75.150 gulden in de prijslijst.
__________________
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() ...ik zie allemaal prijzen, maar zet er eens een jaartal bij... (alleen Chris doet dat...)
Een Corrado G60 kostte in 1990 (schrik niet) 75.150 keiharde guldentjes; dat staat vermeld in het Autovisie jaarboek van 1990. In datzelfde boek staat bij Golf G60 synchro vermeld: 'n.n.b.'; grote kans dat-ie bij iemand anders in het Autovisue jaarboek 1991 wèl vermeld staat! (ik heb die helaas niet...)
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Wat koste een Golf GTI-G60 toen ijn 1990 dan???
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De g60 koste 58.705 gulden. En in de autovisie van november 1991 staat de corrado vr6 voor 81.890 gulden.
__________________
![]() Last edited by gtitdi : 13-02-2008 at 10:54. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Man man man wat een bedragen
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() zo heel veel duurder zijn auto's niet geworden, vooral niet als je ziet wat er standaard op/in de auto's zit van tegenwoordig.
6 Airbags/ Electrisch pakket/ LM-velgen/ radio-navigatie etc. kost tegenwoordig bijna nix extra's meer! In de Autoweek staat een vergelijking tussen een golf 1.8 uit 1990 en een aantal VW-klonen; Seat leon, Audi A3 en een Skoda. Op de golf was een ruitenwisserintervalstand ( ![]()
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#17
|
|||
|
|||
![]() Bij mijn oude rallye kwamen ze volgens de belgische nieuwprijs en dan de bpm enzo erop op een 90000 gulden dus een 41000 euro voor de nieuwprijs als ie in nederland geleverd zou zijn.
je kunt ook invoeren op basis van de dagwaarde en daar bpm over betalen waarschijnlijk veel intressanter dan op basis van de nieuwwaarde.
__________________
Ovaal kever 54 kever cabrio 1970 T3 |