![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hoi,
Ik heb ff een vraagje over de golf van een maatje van me. Als je erin rijd ongeacht of hij warm of koud is, heeft hij last van haperingen in vooral de 1e en 2e versnelling. Het zijn kortstondige schokken waarbij het vermogen volledig wegvalt. Dit gebeurt compleet willekeurig, soms heeft hij het 10 km niet en dan is het weer om de 2 km. Ook vlak voor en na de hapers merk je dat hij inhoud. De motor is een 2.9 VR6 uit een Corrado met DIS ontsteking. Heeft altijd goed gelopen, kan me geen aanpassingen heugen waardoor dit probleem eventueel voort kan komen..... Iemand enig idee ? Of komt het enigzins bekend voor ? Hulp is welkom ! ![]()
__________________
![]() Last edited by Fabian_GTI : 18-02-2008 at 18:42. |
#2
|
||||
|
||||
![]() trek je lambda (ofzo) stekker is los, dan gaat ie wat wel meer slurpen
![]() ![]()
__________________
VWCulture.nl
|
#3
|
||||
|
||||
![]() We hebben al wel een temp sensor vervangen ( welke weet hij niet ), hierna leek het even over te zijn.
Ook heeft de auto hier erger last van na wat sportiever rijgedrag lijkt het. Als je gewoon op de snelweg rijd heeft hij nergens last van....
__________________
![]() Last edited by Fabian_GTI : 18-02-2008 at 19:03. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Oke, houd hij in tussen de 3000 en de 5000 toeren?
__________________
VWCulture.nl
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Nee, meestal tussen de 2000/3500 gaat ie lopen stotteren, heb t alleen nog maar meegemaakt in 1e en 2e versnelling.
Meestal als je terug schakelt voor een stoplicht en je kan toevallig in zn 2 weer wegrijden dan heeft hij t vaak, ook als je terugschakelt naar 2 voor een rotonde lijkt het vaak voor te komen. Als je dan doorschakelt naar 3 is het meestal weer net zo snel weg als het gekomen is :S
__________________
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Help !!
Je word serieus :redx: als je hier een tijdje mee rijd.
__________________
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Misschien zit het brandstoffilter vol vuiligheid, had ik met mijn golf Diesel ook last van, vooral ook met aanrijden naar rotondes en stoplichten! En idd op hogere toeren niks meer aan de hand.....
__________________
![]() * '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif ![]() http://www.dubkreations.forumotion.net ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() ja zou ook brandstof filter zeggen heeft mijn zussie ook gehad.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lichtblauwe temperatuursensor zal waarschijnlijk defect zijn ,was ook het probleem bij mijn passat vr6 toen ,die had dezelfde kuren toen .
Ik heb er toen een andere in gezet ,en toen was het probleem over . Dit is een bekende kwaal bij de vr6 motor ,de sensor zit bij de kop ,in het deel waar de radiateurslang op aangesloten zit ,daar zitten 3 sensoren in , dan moet je de blauwe vernieuwen . Succes!
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|