Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-02-2008, 00:37
jellich jellich is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 125
Default vochtige luchtfilter

Dag ik heb onlangs een Golf II 1600 benzine bj 1984 gekocht en heb wat problemen met de motor.Meer bepaald wanneer ik de auto start hij normaal draait maar na 5 min gaat het toerental fors omhoog, naar meer als 2000 toeren denk ik.Nu zou je denken dat is men automatische choke en die springt wel af bij een warme motor...Neen dus zelfs als men motor warm is blijft hij hoge toeren draaien.Nu is het zelfs zo erg dat men luchtfilter vol benzine hangt.Nu als ik mijn auto stilstaand laat draaien als hij warm is vallen de toeren na 10 min plots naar beneden...Tot ik weer vertrek dan is het er weer terug...
Ken er iemand dit probleem?
Wat zou dit kunnen zijn?


de motor

Reply With Quote
  #2  
Old 24-02-2008, 19:38
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

mischien een lekkende voetpakking van de carb.dikke rubberen pakking tussen carb.en inlaatspruitstuk,soms scheuren die van ouderdom en krijg je van die kwalen....
Reply With Quote
  #3  
Old 24-02-2008, 19:52
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

inderdaad, je moet het probleem zoeken in je vacuum systeem of je carburateur
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
  #4  
Old 24-02-2008, 20:54
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Wasthemostaat
Die zorgt voor een hoger stationaairtoerental als de motor koud is
Reply With Quote
  #5  
Old 24-02-2008, 22:26
jellich jellich is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 125
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Wasthemostaat
Die zorgt voor een hoger stationaairtoerental als de motor koud is



Dat dacht ik zelf ook
Reply With Quote
  #6  
Old 24-02-2008, 22:29
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Heb er nl ook 2 [kapot]
Reply With Quote
  #7  
Old 25-02-2008, 00:21
jellich jellich is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 125
Default

heb je het ook nog als de motor warm is bij u?
bij mij nog wel
Reply With Quote
  #8  
Old 26-02-2008, 17:32
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Ja,die komt niet terug
Er zit een veer aan die heb ik er afgehaald
Als de motor koud is loop ze niet echt lekker stationaair,maar warm loopt ze wel goed
Reply With Quote
  #9  
Old 26-02-2008, 18:26
jellich jellich is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 125
Default

is dat veel werk om hem zelf te vervangen?
heb wel maar een simpele motor...
als je de luchtfilter eraf haalt zie je het dan al?
Reply With Quote
  #10  
Old 26-02-2008, 21:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Jep zit aan de voorkant


Dit ding
Reply With Quote
  #11  
Old 27-02-2008, 06:36
jellich jellich is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 125
Default

Bedankt voor de moeite en de foto!
zal dit weekend men best eens doen voor het te vervangen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum