![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
mijn eeste post hier op dit forum. Ik zal me eerst even voorstellen Ik ben Eef Overdevest bijna 20 jaar. Ik heb nu sinds kort een Golf 2 uit 89 gekocht. Kon deze auto voor weinig van een vriend van me overkopen. Ben een monteur in opleiding. en woon in Aalsmeer. mijn wagen: ![]() Zo nu genoeg over mij. Ik kreeg dus het gekke idee om een turbo op mijn golf te zetten. Het is dus een 40kw sterke 1.3 multipoint injectie motor. heb opzich alles ter beschikking maar wil graag nog even wat extra info winnen bij jullie als kenners! Mijn grootste probleem is het uitlaatspruitstuk. Zelf maken is een optie maar kan niet supergoed overweg met een lasapparaat. Misschien is het spruitstuk van een golf 2 turbo diesel hetzelfde qua passing? helaas is een spruitstuk slecht te lassen omdat het gietijzer is. Hebben jullie misschien tips? jullie zullen me wel voor gek verklaren maar vind het leuk om te doen en al gaat het fout dan wil ik er een andere motor in hangen. Dit is voor de fun en zal er ongetwijfeld wat van leren. Het is zowiezo de bedoeling om op een lage turbodruk te gaan rijden. alvast bedankt!! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Kwa kosten kun je denk ik zowiezo beter een KR blokje ofzo erin lepelen,
Turbotje kost ook wel wat in aanschaf. Maar t zou met enige aanpassingen vast wel willen ![]() Veel verstand heb ik er ook niet van, maar ik wacht de reacties even af van de mede forummers ![]() Stel je anders even voor in het Voorstelforum! Gr Jarno |
#3
|
||||
|
||||
![]() ja dat klopt wel..
maar kr heeft ook cross-flow kop toch? ik wil gewoon even gek doen met dit blokje.. stuk gaat ie toch wel :p Turbo heb ik al. vaan een 1300 diesel. Dus niet te grote turbo. Ik moet ook nog ff een intercooler kopen. Maar dat roggel ik op de sloop wel. probleem wordt echt het spruitstuk |
#4
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:36. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zijn de spruitstukken van g40 hetzelfde dan? ik heb nog nooit g40 spruitstuk gezien.. weet iemand dat? |
#6
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:36. |
#7
|
||||
|
||||
![]() ik heb ff gezocht op internet
kwam bij een of andere site daar stond dit spruitstuk ![]() er stond in de advertentie dat dit spruitstuk past op elke VW 8v motor.. klopt dat? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ja, op 1.5-1.8
![]()
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() ja idd. maar niet op 1.3 dus..
nou dan wordt het echt zelf wat fabriceren |
#10
|
||||
|
||||
![]() Haal de voorpijp los en slinger de turbo daar tegen het uitlaatspruitstuk aan.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]()
__________________
avao.nl |
#12
|
||||
|
||||
![]() Je kan ook zelf wat bakken van staal, je hoeft niet een bestaand gietijzeren spruitstuk te bewerken.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() collega van mij heeft ook al eens een 1.3 met turbo gehad. In een polo 86c.
Hij had de turbo met een zelfgemaakte flens, aan het spruitstuk zitten. En een carburateur ve renault 5 turbo. Volgens mij heeft hij dit later op een nz motor gebouwd, omdat je met de injectie dan meer kunt. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Niet meer nadenken, niet meer zoeken, gewoon even bij Sam shoppen!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41310
__________________
Quote:
|