Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-07-2008, 17:28
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default Met warme motor moeilijk starten.

Oke dan, ik zwerf hier al een tijdje op het forum rond, maar omdat ik zelf nog geen volkswagen heb hou ik me nog een beetje rustig.
Maar nu beginnen mn handen te jeuken als ik de polo 6n 1.9D uit ''99 mee heb van mijn zuster. Het beesje heeft al 230.000 op de teller staan, en is altijd normaal onderhouden door de dealer, en rijd ook gewoon nog perfect.

Maat het probleem begint als je een tijdje hebt gereden en de auto op bedrijfstemp. is. Als je de auto dan uitzet, en na zeg 10 minuten weer probeert te starten lukt dit heel moeilijk. Na ongeveer 10 seconde door starten wil i dan eindelijk wel, maar het gaat niet van harte.
Daarbij geeft de auto dan ook een vlinke pluim rook, maar eenmaal weer aan de praat rijd hij weer helemaal perfect.

Heeft iemand dit ooit eerder gehad, en wat is hier aan te doen? Ik ben zowiezo van plan de auto een goeie grote beurt te geven, en waar moet ik dan op letten?

Alvast bedankt.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-07-2008, 17:43
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Loopt hij ook zwaarder stationair bij warme motor of merk je dan niks?
Reply With Quote
  #3  
Old 16-07-2008, 18:34
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default

Helemaal niks, hij loopt echt 100% als hij maar eenmaal loopt...
Reply With Quote
  #4  
Old 16-07-2008, 20:56
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn MK4 tdi.
Was bij mij de startmotor die warm niet snel genoeg rond ging.
Schijnt een kwaal te zijn (bij tdi iig) en is een gemodificeerde startmotor voor gekomen.
Was alleen op te lossen met een orginele VW startmotor, kostte me toen ruim 300...
Reply With Quote
  #5  
Old 17-07-2008, 15:12
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default

Ik heb niet echt het idee dat de startmotor te langzaam draait, dat zou het roken vlak achter het starten ook niet verklaren toch?
Maar mischien toch een punt om te checken, maar hoe zou je dit kunnen testen?
Een andere startmotor oid...?
Reply With Quote
  #6  
Old 17-07-2008, 18:40
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Dat roken komt dan omdat je auto al lang klaar is met gloeien voordat hij pas aanslaat...
Dat is mij tenminste verteld toen .
Reply With Quote
  #7  
Old 18-07-2008, 01:45
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default

Oke oke, daar kan ik wel wat mee...
Maar hoe kan ik nou testen of het mn startmoter is of niet?
Reply With Quote
  #8  
Old 18-07-2008, 13:21
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default

Ik zit nou een beetje rond te zoeken, en krijg het idee dat ik het bij de verstuifers of de gloeispiralen moet gaan zoeken, kan iemand dit bevestigen?

En deze kan ik laten testen heb ik gehoord, nooit verkeerd om te doen natuurlijk. Maar ik wil niet zonder enige reden dit zomaar uit proberen ofzo.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-07-2008, 18:44
johan8vplus's Avatar
johan8vplus johan8vplus is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,321
Default

ja indd gloeispiralen kun je testen en verder geen problemen met de polo?
mijn vrouw haar polo heeft dezelfde kwaal

johan
joure
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily)
seat arosa 1.4 for sale....
passat 1.6 1999 (daily wife)
Reply With Quote
  #10  
Old 18-07-2008, 21:13
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default

nee helemaal geen problemen, rijd heerlijk. Maar ben toch benieuwd wat de oorzaak hiervan is.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-07-2008, 15:29
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default

iemand nog een idee?
Tips over een grote beurt?
Reply With Quote
  #12  
Old 28-07-2008, 16:29
johan8vplus's Avatar
johan8vplus johan8vplus is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,321
Default

de vrouws polo gaat as woensdag aan de computer bij de dealer en ik ben ook benieuwd
johan
joure
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily)
seat arosa 1.4 for sale....
passat 1.6 1999 (daily wife)
Reply With Quote
  #13  
Old 29-07-2008, 12:42
markg's Avatar
markg markg is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 159
Send a message via MSN to markg
Default

Zo te zien lijkt het er meer op dat er bij het vervangen van de distributieriem het inspuittijdstip niet is afgesteld of i.i.g. niet goed (verzetten van de pomp). Is de distributieriem niet lang geleden vervangen?

Ik neem aan dat er een automatische vervroeger op zit?

Last edited by markg : 29-07-2008 at 12:47.
Reply With Quote
  #14  
Old 17-08-2008, 19:48
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

het probleem kan ook in de brandstofpomp zitten heb ook zon 6n voor mijn werk en heb hetzelfde probleem gehad het zit em dan in de start onderbreker die zit in de brandstofpomp de mijne is omzeild en is nu goed
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum