![]() |
|
||||
|
||||
![]() morgen wil ik de kleppendeksel van mijn 1.3 MH motor vervangen, want deze lekt bij de pakking, en de bouten.
nu heb ik het volgende aangeschaft. -kleppendekselpakking -boutrubbertjes -boutringen -en vloeibare pakking (mocht het nodig zijn) hoe gaat de werk volgorde? -accupool los -kleppendeksel omgeving schoonmaken -klepdekselbouten eruit -kleppendeksel eraf -pakking lospeuteren -nieuwe pakking erop -kleppendeksel schoonmaken -deksel er op. -boutjes met de juiste volgorde van rubbers en ringen terug zetten. -vacuumslang erop klaar. is dit juist? |
|
||||
|
||||
![]() Wijst zich vanzelf..
Idd goed schoonmaken en eventueel op de moeilijke plekken een tikje kit gebruiken. Accupool maak ik zelden los, maar hoort inderdaad wel ![]() Zoals je het hebt neergezet, gaat het goed komen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Niet te belachelijk strak aantrekken. Heb je kans dat je de nieuwe pakking meteen kapottrekt.
|
||||
|
||||
![]() vast is vast zeggen ze toch altijd
![]()
|
||||
|
||||
![]() de pakking is van rubber, haha dus die geeft we leen beetje mee.
maar ik gaat het proberen! |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
vacuumslang op je kleppendeksel (dit is de carterontluchting.) even kijken of deze schoon is en eventueel schoonmaken..... Accu pool hoeft niet los. Mvg |
|
||||
|
||||
![]() 1 topic is denk genoeg
![]()
|
|||
|
|||
![]() Boutjes gelijkmatig vastdraaien met 10Nm, of gewoon NIET te vast.
|
||||
|
||||
![]() Misschien ook effe nieuwe boutjes er in draaien. Kosten de wereld niet, en als je ze bij het vastdraaien of volgende keer losdraaien afbreekt ben je verder van huis.
|
||||
|
||||
![]() de pakking is vervangen, ik twijfelde wel even hoe de pakking erin moest, er zit een pijl op maar dat was niet duidelijk, nu wijst ie naar de distributiezijde.
(bouten zitten er nog niet in) komt morgen wanneer het kleppendeksel opnieuw gespoten is. |
|
|||
|
|||
![]() goed werk! ik zal binnenkort ook eens een nieuwe kleppendeksel gaan halen en de pakking meteen vervangen!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Topics samengevoegd |
|
||||
|
||||
![]() dit is het resultaat na een middagje :
de patient ![]() ![]() ![]() het zootje eraf even de randen schoongemaakt en nieuwe pakking erop! ![]() de deksel opnieuw geverfd nieuwe rubbertjes en en kapjes! ![]() ![]() zo dat probleem is opgelost! |
|
||||
|
||||
![]() Mooi dat het gelukt is
![]() Nu je hitteschild nog even in een ander kleurtje ![]()
|
||||
|
||||
![]() de vorige beunhaas (eigenaar) vond het mooier hahaha
Last edited by tim_j : 04-09-2008 at 16:44. |