Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-09-2008, 11:24
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default uitvallen Santana TD

He iedereen

probleempje met de santana... hij valt na enkele seconden steeds uit. De accu in inmiddels bijna leeg, dus we duwen m aan met een andere wagen.
steeds start ie netjes, maar als ie aanslaat gaat direct het waarschuwingslampje branden in t koelwater'schermpje'.

daarbij komt een gezoem uit de zekeringkast, en enkele seconden later is alle stroom van de wagen af. na even rommelen in de kast gaat ie weer, en begint het gedoe opnieuw

is er een relais kapot? zo ja welke zou t in godsnaam zijn? en waarom?

olie, koelwater etc alles is op peil, 2 weken terug deed ie het nog zonder problemen. van 2 weken stilstaan hoort zo'n ding toch niet van de leg te raken?

iemand een idee?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #2  
Old 16-09-2008, 14:25
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

het lijkt positie 2 of 8 te zijn, dus gloeirelais of X contact...

gloeirelais tikt/ratelt/zoemt toch niet?? zou het het x contact zijn? misschien wel logisch, omdat die je hele systeem platlegt tbv de startmotor (toch?)

iemand ervaring? of gewoon maar een relais 17 of 18 zoeken en proberen?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #3  
Old 16-09-2008, 19:12
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

probeer de x maar eens uit te wisselen, grote kans van. of het blokje achter het contactslot, deze kan ook rare problemen geven.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #4  
Old 17-09-2008, 13:41
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

zo, nummer 18 door een 17 vervangen, en alles opgelost!

top
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #5  
Old 17-09-2008, 19:08
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

2 en 8 zijn hetzelfde als een 18 en 17 ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #6  
Old 17-09-2008, 22:02
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Een diesel moet je ook niet stil zetten Zoltan Mooi dat het weer rijdt!
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #7  
Old 28-09-2008, 18:35
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
2 en 8 zijn hetzelfde als een 18 en 17 ?


2 en 8 zijn de posities op de kast, 2 is je gloeirelais, 8 je X-contact.
17 en 18 zijn hetzelfde, beide X-contact relais
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #8  
Old 28-09-2008, 18:37
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
Een diesel moet je ook niet stil zetten Zoltan Mooi dat het weer rijdt!



De gewone diesel stond erg lang stil, vandaag weer leven in geblazen..


probleempje, hij draait enkel stationair... wil je toeren maken dan gaat ie bokken en valt ie uit..

dit moet volgens mij wel brandstoftoevoer zijn, wat kan het anders zijn bij een atmosferisch D blokje?


heb de retourleiding op druk gezet met een goeie fietspomp, filter schoon en vol, leiding naar de pomp zit mooi vol met diesel.
Wat kan het probleem zijn?? kan je de pomp zelf nog ergens ontluchten ofzo?

wie o wie
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #9  
Old 28-09-2008, 18:58
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Systeem is zelfontluchtend (maar dat wist je denk ik zelf ook al ). Brandstof filter is nieuw? Leidingen allemaal open/rond (dus niet plat geduwt)?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum