Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-07-2009, 09:04
Lex-krijgsman Lex-krijgsman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 11
Default tips aanschaf golf?

heey,

ik heb zojuist rijbewijs gehaald en ben van plan een golf te kopen, weet alleen nog niet welk type zit te denken aan een golf 2 of 3.

heeft iemand enige tips en mogelijke mankementen die een golf kan hebben zoals roestplek bij achterklep en dergelijke?

dus waar ik op zou moeten letten als ik er 1 aanschaf? want wil niet zo'n afgetrapt ding kopen.

enige probleem is mijn budget maar kan ik denk ik nog een redelijke auto voor kopen.

kan iemand mij dan nog enige tips geven over welk type auto te kopen. en een lijstje met dingen waar ik op moet letten voor het kopen van een golf.

en evt. andere auto's die ook leuk zijn om te kopen en niet te duur.

alvast bedankt,

groeten Lex
Reply With Quote
  #2  
Old 29-07-2009, 09:24
Rob g60 Rob g60 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,500
Default

deze hoort in het algemeen watergekoeld gedeelte thuis.
als je de search gebruikt dan komen er een aantal tips en topics naarboven
__________________
Ovaal kever 54
kever cabrio 1970
T3
Reply With Quote
  #3  
Old 29-07-2009, 09:27
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

'Techniek en Tuning Luchtgekoeld' > 'Techniek en Tuning Watergekoeld'
Reply With Quote
  #4  
Old 29-07-2009, 09:37
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Als je aan een beperkt budget gebonden bent zou ik een Golf 2 aanraden. Vervangende onderdelen zijn in grote getale te vinden, nieuw bij de dealer of namaak, of gebruikt hier op het forum of bijvoorbeeld op Marktplaats. Daarnaast zijn de kosten van de onderdelen ook redelijk laag, en is er weinig gecompliceerde electronica oid aan de mk2 te vinden.

De Golf 1 is te prijzig doordat ie te zeldzaam aan 't worden is, en de mk3 is iets te gecompliceerd, en zou kostbare reparaties kunnen krijgen.

Waar je op moet letten ligt een beetje aan de uitvoering. De volgens mij meest voorkomende is de 1.6 benzine. Deze heeft vaak problemen met een defecte of erg vervuilde carburateur, waardoor de motor slecht of niet meer loopt. De prijzen voor een vervangende carb lopen uiteen van 25 euro op de sloop tot enkele honderden euro's voor een nieuwe.
De 1.6 is daarnaast niet echt zuinig. Wil je goedkoop rijden zou ik de 1.3 met injectie zoeken, wil je wat meer pit kun je voor de 1.8 gaan, met of zonder injectie.

Met een beperkt budget zou ik (nog) niet aan een gti beginnen.

Dan de roest... kijk de volgende plekjes even na:
- Onder de rubber van de voorruit.
- In de voorste kokerbalken, waar de bumper bevestigd is.
- De krikpunten, en alle plaatsen die gebruikt (kunnen) zijn als krikpunt.
- Achterklep, binnen- en buitenkant.
- Achterpaneel, onder de achterbumper, wil nog wel eens roesten. Vooral bij de kitnaden.
- Erg verlaagde auto's zou ik even nakijken op de laagste punten. Als ze de grond geraakt hebben willen ze daar ook nog wel eens roesten.
- Kijk de veerpoothuizen na, ook daar komt wel eens roest op voor. Als dat het geval is zou ik overwegen de koop niet eens door te laten gaan.

Daarnaast kijk je even de slijtage onderhevige zaken en zo na:
- Schokbrekers.
- Banden, en kijk ze ook even na op eventuele ongelijke slijtage ivm. uitlijning.
- Remmerij.
- Uitlaat.
- Homokineten.
- Wiellagers.
- Verlichting.

Vraag ook altijd naar de reden van de verkoop. Als ze een auto van de zaak hebben gekregen is de reden voor de verkoop van de "oude" auto logisch, maar niemand verkoopt zijn auto "zomaar".
En natuurlijk even de apk navragen, en kijk het apk-bewijs even na om te zien of er op- of aanmerkingen waren toen ie de laatste keer voor de keuring ging.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 29-07-2009, 12:20
Lex-krijgsman Lex-krijgsman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 11
Default

ke zal daar ('Techniek en Tuning Luchtgekoeld' > 'Techniek en Tuning Watergekoeld') ook nog wel even rondkijken.

heel erg bedankt breadfan 83 moest ik even weten zou zelf niet weten waar ik precies naar moest kijken namelijk
Reply With Quote
  #6  
Old 29-07-2009, 17:07
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Een 2 of een 3 maakt tegenwoordig qua prijzen niet veel uit. En de techniek is ook aardig gelijk. Op het gebied van roest kun je beter de eerste golfjes 3 vermijden (begin jaren 90). Koop óf een late golf 3, of een coole golf 2 (die roesten over het algemeen veel minder)
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #7  
Old 29-07-2009, 22:59
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

op de plaats waar de draagarm aan het subframe is bevestigd willen ze ook nog wel is roesten

ik zou ook voor een golf 2 gaan, die vind ik qua uiterlijk ook wat stoerder

schroefsetje en een paar dikke velgen en je bent in principe klaar
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
  #8  
Old 29-07-2009, 23:43
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Een golf 2 1.6 is wel degelijk zuinig mits de carburateur deugt

Mijne loopt in de zomer maanden 1 op 16
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #9  
Old 31-07-2009, 15:19
Lex-krijgsman Lex-krijgsman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 11
Default

ik heb zojuist gereageerd op een golf 2 1.8 als ik op kenteken zoek zegt ie 1.8 injectie maar volgens mij is het een standaar 1.8 zonder injectie ziet er goed uit van buiten op foto's en van binnen ook kan geen scheur in interieur vinden op foto's ga er aankomende zondag kijken hoop dat het hem word ziet er wel mooi uit rode kleur uit 1990 met 206.000 km gelopen zegt natuurlijk niks maar togh:P
ik laat het nog wel weten zondag of het wat was of niet meteen effe kijken als het hem word voor opties van leuker maken
Reply With Quote
  #10  
Old 31-07-2009, 15:31
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,659
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Is denk ik een monopoint injectie, hadden denk ik de meeste 1.8jes en t zijn ook redelijk taaie blokjes, die kunnen wel wat km halen. Succes in ieder geval met je zoektocht.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum