![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik vroeg me af wat het ongeveer zou kosten om de cilinders op te laten boren,
van bijvoorbeeld 1900 naar 1950/2000 ofzo. en wat een setje overmaat zuigers kost incl veren enzo. dan bedoel ik dus dat ik de cilinders los aanlever en de zuigers zelf monteer. Joost
|
||||
|
||||
![]() Quote:
de cilinders los aanlever ![]() en denk jij nou nnog steeds dat je tdi olie gebruikt dan,of is dit gewoon preventief?
|
||||
|
||||
![]() Hij bedoelt het onderblok, nu weet ik niet of jij cillinderbussen hebt of een vast onderblok, maar je moet rekenen op een 900euro incl btw en alle onderdelen, dus:
Boren Honen Vlakken van het blok Overmaat zuigers incl veren en zuigerpen Nieuwe drijfstang bouten en moeren Lagers voor de krukas Lagers voor de drijfstagen Polijsten en meten van de krukas. Daar betaal je bij Donkers revisie in Heerlen om en om de 900Euro voor. Als je dus een kaal onderblok levert. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is dan voor een 8v neem ik aan? Enige idee wat dit voor een 16v kost?
|
||||
|
||||
![]() Kost het zelfde ik weet dat daar geen prijs verschil in zit.
Eddyvwone en ik hebben het namenlijk beide daar laten doen en de prijsen zijn echt op een paar euro na (ivm de 2.0Ltr zuigers) het zelfde. Alleen de zuigers zijn anders, een 8v heeft komvormige zuigers en de 16v heeft dit niet, alleen een uitsparing voor de kleppen. Gr Ronnie
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() Last edited by De Limburger : 21-09-2009 at 22:23. |
|
||||
|
||||
![]() ik gok dat hij het over een 1.9 TDI heeft,daar zitten dus geen losse bussen in....
of hij moet overgestapt zijn op een luchtgekoeld VW-blok,maar dat lijkt me een beetje listig worden in z'n golf......
|
||||
|
||||
![]() er van uitgaand dat je een diesel hebt gezien je zegt 1900 het volgende..
boren kost gemiddeld rond de 200,-a 250,- incl btw. en dan de zuigers, de zuigers voor een diesel zijn over het algemeen duurder dan benzine's reken op een 450,- voor 4 zuigers incl btw.(een knap merk dan ) je hebt ook chinese voor minder maar ik weet niet of je dat wilt...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat valt me alles mee... wat voor merk heb je dan? mahle, JE ofzo? |
|
||||
|
||||
![]() ik wil idd geen chineese rommel in mn blok hebben.
het gaat idd over die tdi. maar wilde gewoon informeren wat dat kost, preventief ja. maar gaat toch boven mn budget komen dan. @pul: ik zag trouwens dat mijn ic slangen vol met olie zitten zoals jij al zei. het kan dus zijn dat hij helemaal niks verbruikt op de olieschraapveer maar dan misschien wel lekt langs de turbo?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Setje goede zuigers, dus wossner kost je snel 700euro dus denk dat 450 euro wat aan de lage kant is. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Quote:
die prijzen zat ik ook aan te denken iig.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() wossner zuigers zijn gesmeede zuigers, dat zijn "race" zuigers,bedoeld voor hoge belastingen en die zijn er dan ook voor bedoelt dat je ze goed warm rijd.
deze wossner zuigers moet je gemiddeld met een 800ste laten boren, puur door de snelle uitzetting van de zuiger tenopzichte van de cilinderwand, wanneer je er dan voor straat gebruik mee rijd kan het zijn dat de motor erg olie verbruikt en dat willen mensen vaak niet. je kunt dus ok gewoon kiezen voor oem zuigers. van merken als ks,mahle,nural etc.. ik kocht 2 maanden geleden mijn zuigers voor een 285 euro nieuwe van ks, in duitsland.
|
||||
|
||||
![]() In mijn pakket zit ook Mahle en dan ook nog eens zuigers van een audi 2E motor, 2,0Ltr.
En dat koste dus 900euro incl alle onderdelen boren en honen. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() oke.
ik had 2 maanden terug een prijs opgave gedaan. setje 80.00mm ks zuigers voor een td kosten mij 450 ex en boren was 250 ex en dan werd hij 3mm in diameter groter geboord nu heb ik een set zuigers voor 285 incl btw van ks op ebay gekocht en heb hem laten boren en honen voor 125,- en dat nog op een speciale manier ook( bovenstuk fijn gehoont en het onderste deel origineel gehoond). zo heb je minder vrijving en is de motor gelijk race klaar dus je hoeft hem niet in te rijden.