Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 09-03-2010, 23:25
wav2006's Avatar
wav2006 wav2006 is offline
Forum regular

Default VWM emblemen van Ruud?

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67142

Ruud wilde graag met mij in contact komen zoals ik op het forum las. Gisteravond heb ik hem te kennen gegeven me aan te melden op het forum en nu heeft hij het topic gesloten.Tja...als je mij wel via ebay wilt mailen maar dan vervolgens niet af wilt wachten tot ik op het forum zit, komen er nog meer vraagtekens, toch?
Old 09-03-2010, 23:26
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

ik denk niet dat ruud over het sluiten van topics gaat,het openen wel idd
vertel.......
Old 09-03-2010, 23:28
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore

wavvie, ruud heeft het topic niet zelf gesloten denk ik, dat kunnen moderators alleen. dat hebben zij gedaan om ruzie e.d. te voorkomen denk ik...

verder regel je t maar met Ruud..
Old 09-03-2010, 23:29
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing

iid een beetje een vaag verhaal ,maar ben nu wel erg benieuwd hoe dat nu zit met de Vw motorsport emblemen in het algemeen.

Zijn er nu echt maar 71 ,en/of zijn er na de tijd nog meer gemaakt ,en welke imitaties zijn er geweest ?
Ik heb zelf ook een (imi?)VWM embleem hier liggen ,met exact dezeflde afmetingen dan de originele , alleen is deze een keer ontlakt ,en zwart gespoten ,en zijn de 2 draadeindjes eraf geslepen .
Deze is wel een keer zwart/blauw geweesr , en is ook van alu gemaakt .

origineel

de mijne

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden

Last edited by jettaracing : 09-03-2010 at 23:36.
Old 09-03-2010, 23:37
HannoverEdition
Guest

Nou idd
Ik kwam vanavond thuis van een late dienst,en zou even reageren omdat ik ook al gelijk een stempel kreeg omdat ik gereageerd had op dit topic.
wat denk je.............TOPIC GESLOTEN!!!!
Beetje jammer hoor!!

Nu is het helemaal een raar verhaal aan het worden.............RUUD is notabene ZELF dit topic begonnen!!
Old 09-03-2010, 23:42
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

hmmm,enige verschil wat ik bij de 2 plaatjes van wytze zie is de rand aan de achterkant....
Old 09-03-2010, 23:59
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Ruud heeft gevraagd dat topic te sluiten omdat ie ervan uit ging jou toch niet meer via die weg te vinden, en het topic een beetje meer op wat anders uitdraaide.

Ik ben echter nog steeds heel erg benieuwd over of er nou 71 emblemen gemaakt zijn, of meer. En indien meer, hoeveel?

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 10-03-2010, 00:02
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing

Quote:
Originally Posted by De Pul
hmmm,enige verschil wat ik bij de 2 plaatjes van wytze zie is de rand aan de achterkant....

Dat randje is er waarschijnlijk door een vorige eigenaar afgeschuurd , er zat dubbelzijdige tape achter .( zat op de grille van m'n passat Vr6 toen ik m kocht ) Embleem heeft eerst nog jaren in een doos met onderdelen gelegen ,voor ik erachter kwam wat het eigenlijk was.......

Vandaar dat ik ook benieuwd ben of dit dan toch heel misschien een originele kan zijn ,of dat er meer imitaties geweest zijn .

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Old 10-03-2010, 00:09
arthur arthur is offline
VW Fanatic

Ten eerste wil ik zeggen dat ruud een prima kerel is, ik hoor veel goede verhalen over hem en ook enkele vrienden van mij zijn door hem goed geholpen.

Maar ik ben zelf ook wel benieuw, maar hier zullen we vrees ik nooit achter komen. Ineens 20 jaar na dato komen die emblemen ergens vandaan . het lijkt me sterk dat de fabriek ze na 20 jaar is een keer in de kilko gooit. Of iemand ze op zolder vind.

Snap best dat ruud zijn bronnen anoniem houdt.
Aan de afbeelding hierboven te zien lijkt het me dat het me niet zo heel moeilijk na te maken.(sprint na de schuur )

Daarnaast blijft de vraag, heb je er 1**euro voor over.
Ik igg niet, maar zo zijn er meer dingen, die in mijn inzicht het verschil maken tussen de doorgeslagen freak(verder niet beledigend bedoeld), en de simpele liefhebber.
Old 10-03-2010, 00:11
HannoverEdition
Guest

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Dat randje is er waarschijnlijk door een vorige eigenaar afgeschuurd , er zat dubbelzijdige tape achter .( zat op de grille van m'n passat Vr6 toen ik m kocht ) Embleem heeft eerst nog jaren in een doos met onderdelen gelegen ,voor ik erachter kwam wat het eigenlijk was.......

Vandaar dat ik ook benieuwd ben of dit dan toch heel misschien een originele kan zijn ,of dat er meer imitaties geweest zijn .

Er is destijds bij de perspresentatie van de Golf III Rallye een aantal van de grijs/zwarte emblemen gemaakt als soort van promotiemateriaal,vandaar dat je deze emblemen in deze kleur nog wel eens op ziet duiken,zijn daarom ook niet veel geld waard!
Daarentegen een ORGINEEL en ECHT vw motorsport embleem van een Golf Limited wel!

Zover als ik kan zien op je foto's lijkt dit idd wel erg veel op een ECHT embleem!
Niet wegdoen dus

Je kan natuurlijk ook de letters,en het logo in de Kleur ''Porsche riviéra blue'' verfen en net als Ruud op Ebay zetten (maar dan wel erbij zetten dan het een 100% gelijkend is als het orgineel!scheelt een hoop gezeur )
Old 10-03-2010, 00:14
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Arthur, die emblemen zijn maar kleine dingetjes, en meestal wordt zoiets gewoon in plastic zakjes met een label eraan per stuk verpakt, en bij elkaar in een doosje gedaan.

Die auto's waren zo duur, dat die logo's er de eerste paar jaar veilig op zijn gebleven in de verwarmde garage. Als na jaren bij een volgende eigenaar eens een logo verloren gaat, is dat doosje al lang ergens achterdoor in de rekken bij Volkswagen of weet ik waar verdwenen, en zegt de dealer gewoon dat de logo's niet meer leverbaar zijn. Onder die 71 eigenaren spreekt zich dat snel genoeg rond, en wordt het als waarheid aangenomen.

Dat zoiets na jaren weer eens opduikt is zo vreemd dus nog niet denk ik. En als je zo'n auto hebt, waar je tienduizenden euro's ingestoken hebt, zal het je worst wezen of dat laatste onderdeel, dat embleem, nou 30 of 300 euro kost.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 10-03-2010, 00:29
MeerArosa's Avatar
MeerArosa MeerArosa is offline
Forum Regular

Wat een drukte om een paar emblemen, van bijna iedere gelimiteerde auto is achteraf nog aan onderdelen te komen.
Er rijden aardig wat BMW M3's rond met onderdelen specifiek bedoelt voor een M3 CSL. Terwijl daar normaal gesproken niet aan te komen zou zijn.
Er verschijnen ook geregeld onderdelen op bijvoorbeeld eBay van de gelimiteerde New Beetle RSI. Soms wordt daarbij beweerd dat de onderdelen rechtstreeks bij VW zijn gekocht en afkomstig zijn van voorserie modellen.
Dus waarom zou er niet ergens een doosje zijn met reserve onderdelen voor de VW Golf 16V-G60 Limited
Old 10-03-2010, 06:22
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier

Ik heb de vorige topic gesloten, inderdaad om verder gezeur te voorkomen

Hoe wat en wie meng ik me niet in,
aangezien in de 1e topic door ruud aangestuurd werd op de onbekende ebay bieder die bekend zou zijn op volksforum laat ik deze even open.

Wat me wel verbaast,wav2006 dat dit je 1e post is terwijl je via ebay aangeeft dat hier wel eens zit, wellicht onder een andere naam?

Miss beter om e.e.a. via pb te regelen.
Old 10-03-2010, 07:28
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life

Wie een beetje bekend is in de productie industrie weet heel goed dat er nooit van 71 van deze plaatjes zijn gemaakt. Er zullen altijd proef exemplaren of exemplaren met minimale afwijkingen zijn geproduceerd. Dus het zou idd kunnen zijn dat er nog ergens een aantal op de plank hebben gelegen....

En wav2006, vertel verder eens iets nuttigs, iets over je auto en je plannen ermee ?
Misschien wordt dit dan toch nog een interessant Topic. Of ben je hier niet mans genoeg voor ??
Old 10-03-2010, 08:04
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

die van jou is orgineel Wytze .
Ik heb hem jaren geleden gekocht in Baarlo . . Voor een tientje . . Gulden toen nog . .

Posting Rules